809 Reacties

2 maanden geleden

Heel spannend, maar ze heeft haar eerste boterham gehad! De eerste hapjes kokhalzen, daarna ging het erin als zoete broodjes, maar deze mama vind het érg spannend.. 🙃 toch super trots op haar! Boterham in kleine stukjes, elke keer gedipt in haar fruithapje. Paar slokjes water tussendoor. Resultaat? Halve boterham gegeten, half potje fruit, en 20cc water.

2 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Heel spannend, maar ze heeft haar eerste boterham gehad! De eerste hapjes k ...
Oeh dat ga ik ook proberen! Luna eet dr brood echt dramatisch maar fruit en groente gaat er goed in!

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Oeh dat ga ik ook proberen! Luna eet dr brood echt dramatisch maar fruit en ...
Ik vond boter zo saai, dacht als ze toch haar fruitje moet dip ik er gewoon in met brood 🤪

2 maanden geleden

Hoe gaat het hier met brood.en hoe geven jullie het. Ik deed/doe strookjes brood met boter. Ze hapt af maar kauwt niet echt dus begint vrij snel te kokhalzen. Vind dat dus echt te eng. Ik merk het überhaupt met hapjes alles gaat er wel in maar wel redelijk glad gepureerd iets meer stukken en dan is het kokhalzen.. misschien nog niet klaar voor dan.

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja ik heb geen exacte hoeveelheden ik dacht rond de 100/120gram inmiddels. ...
Wat voor yoghurt?

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Hoe gaat het hier met brood.en hoe geven jullie het. Ik deed/doe strookjes ...
Ik vind het ook eng. Ik weet op zich wel dat kokhalzen normaal is en dat ze op die manier leren hoe ze beter stukjes door moeten slikken, maar krijg er echt hartverzakkingen van. Gisteren had hij een iets te groot stuk brood in z’n mond en begon echt hard te hoesten. Pfff dan zijn gepureerde hapjes toch beter voor m’n bloeddruk 😂

2 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Ik vind het ook eng. Ik weet op zich wel dat kokhalzen normaal is en dat ze ...
Ja ik denk dan misschien langzaam met groente iets meer stukjes brood heeft ze echt wel heel wat naar binnen wat ze afbijt

2 maanden geleden

Reactie op chaichai

Wat voor yoghurt?
Volle yoghurt klein beetje maar hoor ik heb van die babymoov bakjes ik denk 60 zoiets

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Volle yoghurt klein beetje maar hoor ik heb van die babymoov bakjes ik denk ...
Is het niet erg dat er suiker in zit ☺️?

2 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Heel spannend, maar ze heeft haar eerste boterham gehad! De eerste hapjes k ...
Nou deze boterham was magisch want ze heeft een uur liggen slapen en is nu al bijna 30 min “te laat” met haar fles, en nog steeds tevreden 🤣👍🏼

2 maanden geleden

Reactie op chaichai

Is het niet erg dat er suiker in zit ☺️?
Nouja liever niet. Ik was daar nog niet zo bewust van alleen van het zout wat er dan in zit. Oudste ook eigenlijk wel gegeven dus van daaruit😂

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Volle yoghurt klein beetje maar hoor ik heb van die babymoov bakjes ik denk ...
Je kindje mag geen yoghurt vanwege de probiotica, daar zijn de darmen nog niet aan toe. Het advies is na 8 maanden.

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Je kindje mag geen yoghurt vanwege de probiotica, daar zijn de darmen nog n ...
Nou mogen is natuurlijk een groot woord he. Uiteindelijk blijft het ons kind. Of het beter zou zijn dat zou kunnen. Maar ik geloof dat ze het wel overleefd.

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Nou mogen is natuurlijk een groot woord he. Uiteindelijk blijft het ons kin ...
Sorry had anders geformuleerd kunnen worden. Was goedbedoeld 😊

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Sorry had anders geformuleerd kunnen worden. Was goedbedoeld 😊
Haha nee ik snap het hoor. Kwam er wel een beetje bot uit🫣 nee nouja misschien omdat het de tweede is dat we niet heel strak met die dingen zijn. Oudste kreeg het denk ik ook vanaf een maandje of 7. Maar ik zal het.morgen nog een overleggen met het consultatiebureau we hebben dan net een afspraak. Ik heb me er niet heel erg in verdiept moet ik eerlijk zeggen. Ik denk oprecht niet dat het zoveel kwaad kan. Het is vaak wel prettig als je bijvoorbeeld een fles wil minderen. Ik zou niet weten waarmee ik het eventueel gezond mee op kan vullen bijvoorbeeld.

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Haha nee ik snap het hoor. Kwam er wel een beetje bot uit🫣 nee nouja missc ...
Zou je morgen willen delen wat jou consultatiebureau zegt? Brood gaat hier nog niet zo goed. Zit op 120 gram fruit en 120 gram avondeten maar lunch vind ik hierdoor echt heel lastig.

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Zou je morgen willen delen wat jou consultatiebureau zegt? Brood gaat hier ...
Ja eens hier niet veel meer hoor. Brood is drama kokhalzen qua hoeveelheid wel het zelfde beide ongeveer 100/120 . Ik zal eens vragen 👍

2 maanden geleden

Mijne eet ondertussen al flink begin van de dag pap gemixed met flesvoeding en 6+ pap en dan korstje brood maar brood is nog niet een succes, daarna middag lunch heel potje olvarit 6+ daarna nog tussen knijpfruit en fles, 7 uur avond olvarit 6+ groente. Rond 11 a 12 uur laatste fles. En tussendoor drinkt hij diksap fles op.

2 maanden geleden

Ons schema is nu ongeveer zo: 07:00 fles 180+6 09:30 halve boterham met half potje fruit en wat slokken water 11:00 fles 180+6 16:00 fles 180+6 17:00 half potje groente of fruit met wat slokken water 19:00/19:30 fles 180+6 en naar bed

2 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Mijne eet ondertussen al flink begin van de dag pap gemixed met flesvoeding ...
Dus een potje Olvarit, knijpfruit een de fles? (180/150?) Achter elkaar of lees ik dat verkeerd. Dan passen hier de flessen niet meer 🫣 we hebben 4x 150ml 1 fruit 1 groente ongeveer 120gram .beetje yoghurt Laatste fles is ook tussen 18.15/18.30 is ook gewoon 150ml