809 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Tigerlilly

Wij wachten tot 6 maanden en dan introduceren we echt ook heel weinig. Offi ...
Is gewoon geheel afhankelijk van je kind dat de darmen er wel of niet klaar voor zijn dat gedeelte begrijp ik . Maar uiteindelijk is er toch onderzoek naar gedaan of het kan of niet ik bedoel ze zeggen niet vanaf de geboorte. Voor sommigen kindjes is toch wel beter hier eentje die veel spuugde dus juist beter met wat vaste voeding. Ook een hongerige baby die echt die bakken melk gewoon niet naar binnen kreeg maar het qua energie dus wel nodig had ze was heel snel motorisch binnen een jaar liep ze. Dus ik kan wel zeggen dat vaste voeding als aanvulling hier zeker wel belangrijk was ik zou niet weten hoe ik dit anders moet hebben gedaan🤷

5 maanden geleden

Reactie op karien84

Het gaat sneller met een tupperware pot in de microgolfoven: klaar in 5 min ...
Heb je een linkje van die tupperware pot?

5 maanden geleden

Mijn advies is wachten tot 6 mnd. Is voordeliger voor je baby, en wat maakt die 2 maanden nog geen vaste voeding geven voor een ouder nou uit? Daarna begin met geven van avocado! Een van de beste dingen om mee te starten

5 maanden geleden

Reactie op MamaMiep

Heb je een linkje van die tupperware pot?
https://www.bol.com/nl/p/microcook-1-liter/9300000154953140?referrer=socialshare_pdp_androidapp Gewoon de groenten en aardappelen in gelijke grootte snijden, afspoelen en met het kleine beetje spoelvocht in de microgolfoven steken. Op de afbeelding staan de kooktijden voor verse groenten. Voor diepvries heb ik een ander overzicht.

5 maanden geleden

Wat zijn jullie fanatiek. Niets mis mee natuurlijk maar ik ga zelf voor de eerste hapjes echt geen hele apparaten aanschaffen. Ze krijgen in het begin amper iets binnen. Dus ik was deze keer van plan om haar af en toe een geprakt hapje van mijn eigen bord aan te bieden. Verder trek ik potjes open..wel zonder toevoegingen, bij de eerste ook gedaan. Er zijn blijkbaar hele schema's voor wat ze wanneer mogen hebben? Waarom eigenlijk?het gaat er toch vooral omdat ze gaan wennen aan smaken? Ik heb bij de eerste alleen gelet op dat ik regelmatig iets aanbood dat vaak voorkomt als allergie, dus lepeltje pindakaas, cashewboter, aardbei, citrus, ei.

5 maanden geleden

Reactie op Nietje

Wat zijn jullie fanatiek. Niets mis mee natuurlijk maar ik ga zelf voor de ...
Schema’s ga ik ook echt niet aan beginnen. Zit al aan teveel schema’s vast. Apparaat is meer omdat ik dol ben op gadgets. Hebben ook een Brezza staan, vind dat heerlijk 😍

5 maanden geleden

Reactie op Sakinas

Mijn advies is wachten tot 6 mnd. Is voordeliger voor je baby, en wat maakt ...
Waarom is het beter om te wachten tot 6 mnd? En waarom avocado? Ik eet die water verslindende dingen zelf niet 😅 nouja sporadisch als guacamole.

5 maanden geleden

Schema’s ga ik ook echt niet aan beginnen. Zit al aan teveel schema’s vast. ...
Snap ik helemaal! Als ik poedermelk zou geven zou ik ook een brezza kopen. Veel plezier met (het uitzoeken van) je nieuwe gadget 😁

5 maanden geleden

Reactie op karien84

Dit is het Belgische advies. Het niet meer naar buiten duwen is eigenlijk g ...
Volgens mij is er wel een verschil te ontdekken tussen de motoriek en dat ze soms gewoon iets uitspugen omdat ze het nog niet kennen / het vies vinden.

5 maanden geleden

Reactie op Nietje

Wat zijn jullie fanatiek. Niets mis mee natuurlijk maar ik ga zelf voor de ...
Ik wilde het liever vers geven dan uit een potje en stomen bleven de vitamines beter behouden dan met koken. Althans dat had ik gelezen. Ik heb een stomer blender ideaal 1 apparaat eerst stomen om draaien en dan blender aan. Tja ik heb hem veel gebruik vond het wel prettig en kreeg het met een staafmixer lang niet zo glad. Wel zo handig met de eerste hapjes. Ja dan doe ik er soms echt maar een paar groente in maar toch. Of een appel die ik voor de oudste toch in huis heb even kort in de stomer en dan de blender aan. Dan heeft ze een mini papje appel.. ik ben er oprecht wel blij mee😂

5 maanden geleden

Reactie op karien84

https://www.bol.com/nl/p/microcook-1-liter/9300000154953140?referrer=social ...
Bedankt!

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik wilde het liever vers geven dan uit een potje en stomen bleven de vitami ...
Oeh mag ik weten welk apparaat dit is

5 maanden geleden

Reactie op chaichai

Oeh mag ik weten welk apparaat dit is
Als je de reacties terug las had ze de link al gezet van welke zij gebruikt dat is deze https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-avent-scf870-20-stomer-blender/9000000010993565/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9000000010993565&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwo6GyBhBwEiwAzQTmc54wNZLtbwsLfxA9Q3rn-BujCM9Zvsj98gZG90GNC6BHe2jyalcMMBoCDRUQAvD_BwE 😊

5 maanden geleden

Reactie op Nietje

Waarom is het beter om te wachten tot 6 mnd? En waarom avocado? Ik eet die ...
Avocado heeft hele goede vetten die ook heel goed voor t lichaam en hersenen zijn. 6 mnd omdat dan de darmen beter gerijpt zijn voor vaste voeding. Houd ook fles of borst voeding als hoofdvoeding tot 1 jaar.

5 maanden geleden

Reactie op Sakinas

Avocado heeft hele goede vetten die ook heel goed voor t lichaam en hersene ...
Advocado puur eten vind ik zelf al echt vies🤢 is het ergens doorheen doen wel te doen qua smaak? Aangezien het wel idd goed is voor lichaam en hersenen😊

5 maanden geleden

Reactie op Nien1995

Ze is 3,5 maand. Wij merkten dat ze er heel erg aan toe was en dat bleek du ...
Onze meid is ook al lekker van de hapjes aan het smullen sinds 3,5 maand. Hoeveel geven jullie aan jullie dochter? 1/2 lepeltjes zoals ze zeggen of gewoon zo veel als ze wil hebben?

5 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Advocado puur eten vind ik zelf al echt vies🤢 is het ergens doorheen doen ...
Haha misschien vind je kindje het niet vies…. Of door ei heen? Of in muffins… meestal veel inspo recepten op tiktok of insta te vinden

5 maanden geleden

Reactie op Ilsvpk

Onze meid is ook al lekker van de hapjes aan het smullen sinds 3,5 maand. ...
Nee ik geef haar wel echt meer. Ze moest net zelfs huilen dat het op was, dus denk inmiddels dat we wel weer wat meer kunnen geven. De afgelopen 2 weken deed ik 2 eetlepels in een bakje, denk dat ik er nu dus een extra eetlepel bij ga doen kijken of dat haar bevalt.

5 maanden geleden

Ik heb onze dochter voor het eerste hapje wortel gegeven en ze heeft nu 2 keer 3/4 halve lepeltjes gehad. Maar het lijkt alsof ze meer wilt. Hoe zien jullie dat je kindje meer of minder wilt?

5 maanden geleden

Reactie op sabrinabrouwer

Ik heb onze dochter voor het eerste hapje wortel gegeven en ze heeft nu 2 k ...
Ik kijk eigenlijk gewoon tot ze haar mondje niet meer open doet of niet meer probeert het door te slikken.