809 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Dus een potje Olvarit, knijpfruit een de fles? (180/150?) Achter elkaar of ...
Hij eet heel kommetje pap, olvarit 6+ fruit, knijpfruit 6+, olvarit 6+ groente en 3 flessen en brood korstje en flessen zijn 180+6

2 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Dus een potje Olvarit, knijpfruit een de fles? (180/150?) Achter elkaar of ...
En dat verdeeld over de dag

2 maanden geleden

goedemorgen mama’s mijn dochter van 6 maanden wil alleen vaste voeding ( geen gepureerd eten ( vers ) meer!) en ze wil vooral eten wat de rest van het gezin eet uit het vuistje. Iemand tips of is dit juist positief?

2 maanden geleden

Reactie op lotusxelise

goedemorgen mama’s mijn dochter van 6 maanden wil alleen vaste voeding ( g ...
Hey! Dat is positief hoor! Kijk is naar baby let weaning of rapley. Dat is een methode gebaseerd op precies wat je hier omschrijft.

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Hey! Dat is positief hoor! Kijk is naar baby let weaning of rapley. Dat is ...
Dankjewel ☺️ ik ga mij er eens in verdiepen! Elke dag hapjes klaarmaken 😅 voor niks. Maar ik ben zo bang dat ze stikt. Moet wel zeggen dat ze tot nu toe alles lust 🙏🏽

2 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

En dat verdeeld over de dag
Ah oke!

2 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Zou je morgen willen delen wat jou consultatiebureau zegt? Brood gaat hier ...
Even over gehad bij het consultatiebureau. gevraagd naar de yoghurt was prima alles mocht wel ze gaf alleen aan magere is wat.minder zuur. Maar goed we geven al volle yoghurt. Flessen waren zelf nog veel ik mocht een fles minderen en brood blijven proberen het liefst oudbrood dat is droger dus kruimelt was meer dan word het geen homp in haar.mond. maar ik denk dat ik even geroosterd brood ga proberen. Dus eigenlijk was alles goed. Ik gaf nog de hoeveelheid aan 100 gr ongeveer vaste voeding. Oh dat hoefde ik niet af te wegen het was prima want ze groeide goed👍😂

2 maanden geleden

Reactie op lotusxelise

Dit heeft mijn zoontje wel. Ik heb het maar geaccepteerd. Het is wel echt heel schattig om hem te zien eten. Al heb ik nog niet het idee dat hij echt veel binnenkrijgt ervan🤣

2 maanden geleden

Reactie op lotusxelise

Als ze ondersteund netjes kan zitten, kun je Rapley methode doen! ☺️ Mijn dochtertje vindt zelf dingen ontdekken ook heel leuk!

2 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Dit heeft mijn zoontje wel. Ik heb het maar geaccepteerd. Het is wel echt h ...
Precies hetzelfde hier! 🤣

2 maanden geleden

Reactie op Sproet

Als ze ondersteund netjes kan zitten, kun je Rapley methode doen! ☺️ Mijn d ...
ze kan al goed zelf rechtop zitten 😄 vandaag voor het eerst hele pasta 🍝

2 maanden geleden

Fruit gaat hier niet altijd goed. Ik heb zo'n fruit sabelaar gekocht gewoon gepureerd kan ze het zelf eten. Ideaal ze weigert dan de lepel maar dat sabbelt ze dus zo naar binnen hele stukken durf ik echt nog niet mooie oplossing

2 maanden geleden

Hoii dames, Ik vind het zo lastig omdat ik zoveel verschillende dingen lees. De ene zegt dat brood nog niet goed voor de darmpjes is en beter kunt wachten. De andere geeft al pap, soepstengels en vis en vlees. Ik merk dat ik er onzeker van word of heel erg zoekende terwijl ik eigenlijk gewoon mijn kindje wil volgen en het chill aan wil doen. Ze is 7 maanden en krijgt groente en fruit en doet het super. Maar dan lees ik weer dat de spraak beter wordt als ze op brood sabbelen (lijkt me heel sterk) ze zijn nog zo jong en moeten nog zoveel. Ze leren het toch uiteindelijk wel? Stukken eten enz. Geef zelf ook nog borstvoeding. Groetjes een mama die erg zoekende is.

2 maanden geleden

Reactie op Druifjess

Hoii dames, Ik vind het zo lastig omdat ik zoveel verschillende dingen lees ...
Uiteindelijk doen waar jullie je goed bij voelen. Ik geef ook borstvoeding en we zijn met hapjes begonnen vlak voor de zes maanden. We waren heel even met vier maanden een weekje begonnen en dat voelde niet goed ivm de darmrijping. Ik merk dat ze met zes maanden een stuk beter kan eten en kauwen. Wij geven daarom het eten met stukjes. Beetje prakken en dan eet ze het ook op. Brood zijn we ook nog niet mee begonnen. Gaan we doen met zeven maanden ongeveer. Wij volgen een beetje de richtlijnen van het voedingscentrum en die zeggen dat brood wel kan. Beginnen met tarwe brood en geen volkoren omdat de darmpjes gewone tarwe nu blijkbaar nog beter kunnen verwerken las ik. En beetje boter er op zodat ze het makkelijker weg krijgt. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. Ze hoeft morgen niet een hele boterham te eten. Je kan ook twee kleine blokjes geven en dat was het dan voor vandaag. Je komt er pas achter als je het probeert. En als je nog wil wachten dan doe je dat.

2 maanden geleden

Reactie op PrinsKaboem

Uiteindelijk doen waar jullie je goed bij voelen. Ik geef ook borstvoeding ...
Eens ❤️ als je borstvoeding geeft krijgt je kleintje al heel veel voedingstoffen binnen.. zo denk ik ook betreft mijn zoontje. Alles op z’n tijd

2 maanden geleden

Reactie op PrinsKaboem

Uiteindelijk doen waar jullie je goed bij voelen. Ik geef ook borstvoeding ...
Het cb zei juist Volkoren brood te geven tegen ons. Echt waar, al die tegenstrijdige informatie. Ik snap er niets van. Ik doe maar wat. Ik zeg het maar eerlijk. 😇

2 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Het cb zei juist Volkoren brood te geven tegen ons. Echt waar, al die tegen ...
Hier is t ook de ik doe maar wat ouderschap 😂 werkt t? Prima. Werkt t niet? Oké 😂

2 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Het cb zei juist Volkoren brood te geven tegen ons. Echt waar, al die tegen ...
Och dat meen je. Nouja wij volgen met name Voedingscentrum. CB vraag ik nooit want ze hoeft niet meer heen tussen vijf en twaalf maanden 🤷‍♀️ dus wij doen ook gewoon maar wat. Als ze er niet goed op reageert dan weet je dat en hoef je het eerst niet te proberen. Stel haar poep wordt moeilijk door volkoren brood nou dan doe je ander brood toch. Ik zou ook denken volkoren is beter. Ik eet zelf ook niet anders. Uiteindelijk gewoon doen waar je je goed bij voelt en wat echt niet mag niet doen. Dan kan er volgens mij vrij weinig mis gaan.

2 maanden geleden

Ons zoontje doet sinds 3 dagen na een paar hapjes het groentehapje weigeren. De 1e dag dachten we hij vind het misschien niet lekker, maar hij deed het ook met een hapje dat hij altijd lekker vindt. Dan heeft hij een paar hapjes gehad en opeens gaat hij vies kijken en overstrekken in het stoeltje. Iemand hier bekend mee? Zijn 2 voorste tandjes zijn wel net door. Zou het daarmee te maken hebben?

2 maanden geleden

Bereiden jullie ook ook eens hapjes met ei en kan die dan invriezen? Dacht bijv. Aan spinazie met ei en aardappel.