809 Reacties
2 maanden geleden
Hoeveel soorten hapjes per keer maken jullie?
Ik heb laatst pasta courgette en zalm gemaakt en ingevroren en nu ook kip broccoli en rijst. Ik geeft nu 2/3 avond kip en dan weer een avond zalm tot het op is. Maken jullie meer soorten of ook gewoon het zelfde of 2 tot het op is? En wegen jullie het zelf af, had gezien dat het rond 200g moet zijn maar ik heb geen idee of ik daar aan kom. Hoe doen jullie dit?
2 maanden geleden
Reactie op zjzj
Hoeveel soorten hapjes per keer maken jullie?
Ik heb laatst pasta courgett ...
Nou bij lange na nog geen 200 gram eerder 150gr. En ik maak alleen nog maar groente. Broccoli bloemkool, boontjes, wortel. Ik maak meestal voor 2 dagen dat past dan precies in het stomer/blender apparaat en dan kan het ook gewoon in de koelkast. Koken moet ik toch ik.koop vaak van die zakjes groente dus dat.kiep ik zo in het apparaat knopje om kost me heen extra werk behalve aan denken en in huis hebben.
2 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Ah het ging me even om de ei. Of je die kan bakken, invriezen en opwarmen.
Ja dat kan. Heb een tijdje ergens gewerkt waar de lunch vaak een ontdooide omelet was. Niet het lekkerste broodje ei wat ik ooit heb gegeten maar het kan wel 😆
2 maanden geleden
Hi lieve allemaal,
Waarschijnlijk is de vraag al eerder gesteld hoor, maar ik heb geen zin om door 615 berichten te bladeren 🤣, maar mijn dochter van bijna 6,5 maand vindt geprakt eten of eten wat niet glad gepureerd is super a-relaxed. Ik ben begonnen haar wat rijst te geven, beetje brood en pasta, en dit heel fijn gemaakt (brood niet, daarvan stukje gegeven om op te sabbelen) maar ze trekt een heel vies gezicht en spuugt het gewoon weer uit 🤣
Heeft iemand een gouden tip hoe ik de overgang van gepureerd eten naar geprakt eten zo soepel mogelijk kan laten lopen. Hoe ging dat bij jullie? Of is t een kwestie van blijven aanbieden?
Hebben jullie daarnaast nog leuke menu tips. Ik merk dat ik een beetje Toos Inspiratieloos ben als ik wat hapjes voor haal in elkaar wil flansen.
2 maanden geleden
Zoontje vindt zelfgemaakte hapjes al een tijdlang zo-zo. Potjes eet hij wel graag. Nu hadden we vanmiddag eens een beetje kruiden door z’n groentehap gedaan. Nou ik weet niet wat ik zag 😂 hij heeft alles schoon opgegeten! Ben zo trots 🥰 een Bourgondiër net als z’n vader 🤣
2 maanden geleden
Reactie op Karloempia
Hi lieve allemaal,
Waarschijnlijk is de vraag al eerder gesteld hoor, maar ...
Hier pureer ik ook de fruit en groentehap nog. Iets meer structuur is al snel kokhalzen. Naast de gepurreerde hapjes geef ik ook grote stukken fruit en groente waar ze zelf vanaf hapt (rapley methode) en dat gaat goed. Ik zoek regelmatig op smikkels.nl voor inspiratie.
2 maanden geleden
Dag dames, eten jullie kleintjes al vlees of vis? Hoe doen jullie dit en vanaf wanneer zijn jullie ermee begonnen?
Mijn zoontje is nu 6 maanden en 2 weken en krijgt elke ochtend fruithapje en avond groente (vers zo’n 4 ijsblokjes). Dit gaat er goed in.
Nu maak ik de groentehapjes vers maar ik ben op zoek naar inspiratie hoe ik dit met vis en vlees kan doen. Zelf eten we weinig vlees namelijk en pittige gerechten waardoor die niet zo met de pot mee eet. Liefst maak ik iets wat ik kan invriezen voor hem of af en toe uit potje vind ik ook geen probleem.
2 maanden geleden
Welke kruiden hebben jullie al aan je baby geven en in welk gerecht verwerkt?