809 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op zab1996

Dag dames, eten jullie kleintjes al vlees of vis? Hoe doen jullie dit en va ...
Ik heb kipfiletblokjes gekocht en dan pak ik er 4 per portie (ong 25 gram) kook het een minuut of 10 en dan erbij in de blender. Vandaag was het zoete aardappel met wortel en kip, maar ook al courgette, aardappel.en kip gehad. Alles met kip hier. Heb nu wel.ook zalm uit de vriezer gehaald. Even opzoeken hoe lang ik dsg moet koken.

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ik heb kipfiletblokjes gekocht en dan pak ik er 4 per portie (ong 25 gram) ...
Ps kipfiletblokjes wonen in de vriezer tot ik ze nodig heb.

2 maanden geleden

Ik vind jullie echt mega coole moeders! Als ik zie hoe jullie het doen. Ik ben echt een schijterd en ik geef nu potjes omdat die zo glad zijn, krijg het zelf niet zo glad. En stukjes brood worden eerst helemaal gewerkt in fruitvoeding 🤣. Ik ben me bewust dat ze straks ook echt wel wat meer “vast” voedsel moet maar ik vind het eng haha.

2 maanden geleden

Reactie op zab1996

Dag dames, eten jullie kleintjes al vlees of vis? Hoe doen jullie dit en va ...
ik geef haar een paar stukjes van vlees , vis of vegetarisch ( falafel is ze gek op ) zonder zout bij het avondeten.

2 maanden geleden

Reactie op BabbyMommaB

Welke kruiden hebben jullie al aan je baby geven en in welk gerecht verwerk ...
Gisteren hebben we wat uienpoeder en paprikapoeder door gepureerde wortel gedaan 😊

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Ps kipfiletblokjes wonen in de vriezer tot ik ze nodig heb.
Net ook zalm uit de vriezer bij de hapjes gedaan. Snijbonen, zoete aardappel en gewone aardappel met 25 gram zalm.

één maand geleden

Hoeveel gram eet jullie kindje als avondmaaltijd? Mijn eigen gemaakte hapjes lijkt echt veeeel meer dan zo'n potje, maar is qua gram gelijk.

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Hoeveel gram eet jullie kindje als avondmaaltijd? Mijn eigen gemaakte hapje ...
Zo herkenbaar! Dan haal ik 5 blokjes uit de vriezer en denk dat is zat, maar dan is het maar ongeveer 100 gram, terwijl je potjes van 200 gram kan kopen..

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Hoeveel gram eet jullie kindje als avondmaaltijd? Mijn eigen gemaakte hapje ...
Das optisch bedrog. Als je die potjes uitgiet in jouw eigen kommetjes zal dat ongeveer hetzelfde zijn.

één maand geleden

Wat denken jullie… denk eve mee 😚 Lovell gaat ma en vrij naar de opvang en krijgt hier rond 4 uur een flinke bak met verse groente.. is dit voldoende voor deze dagen of moet hij dan thuis nogmaals een “ avond maaltijd” ? Voor nu doen we dit niet op deze dagen hoe doen jullie moms dit ?

één maand geleden

Reactie op SILMOON

Wat denken jullie… denk eve mee 😚 Lovell gaat ma en vrij naar de opvang en ...
Voor nu genoeg lijkt mij.

één maand geleden

Reactie op SILMOON

Wat denken jullie… denk eve mee 😚 Lovell gaat ma en vrij naar de opvang en ...
Afhankelijk van wat een flinke bak is natuurlijk 🫣 ik zou zelf wel aantafel zetten en dan misschien net wat anders of een yoghurt je ofso een maistick . Maar dat is persoonlijk. Ik geloof in zien eten doet eten en mocht er een moment van kieskeurigheid en je zit altijd samen aantafel dan is dat alleen maar mooi mee genomen

één maand geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ik vind jullie echt mega coole moeders! Als ik zie hoe jullie het doen. Ik ...
Misschien een goede tip om als volgende stap de groente en aard goed gaat te stomen en dan met de stamper stampen, wordt de structuur al anders van en kun je zo groot en klein stampen als je zelf wilt!! Hielp mij heel erg om de volgende stap te maken!

één maand geleden

Reactie op lollylinette

Gisteren hebben we wat uienpoeder en paprikapoeder door gepureerde wortel g ...
Volgende experiment was gestoomde en gepureerde bietjes en wortels met curry madras. Geen aanrader. Zoon vond het heerlijk maar het kwam er precies hetzelfde uit als het erin ging, incl geur 🤢

één maand geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ik vind jullie echt mega coole moeders! Als ik zie hoe jullie het doen. Ik ...
Ik heb dit zelf ook. Nu geef ik nog geen brood omdat ze net pas de groentenhapjes goed eet. Wat ik in huis heb gehaald is een LifeVac. Het is best duur maar de rust die me dit geeft dat ik iets achter de hand heb mocht ze stikken en ik het er zo niet uitkrijg is echt goud waard 😊

één maand geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Ik heb dit zelf ook. Nu geef ik nog geen brood omdat ze net pas de groenten ...
Ik had nog nooit van lifeVac gehoord, denk dat ik die ook ga aanschaffen. Net wat je zegt, lijkt mij wel een geruststelling om zoiets in huis te hebben. Vind het allemaal ook maar eng om onze dochter eten met stukjes aan te bieden, ook omdat ik gevoel heb dat ze er nog weinig van snapt

één maand geleden

Vraagje; Ik wil vanmiddag mijn meisje graag pap aanbieden (paar weken terug uit de fles geprobeerd maar dat vond ze niks) dus nu wil ik het gewoon met de lepel doen en dan Ipv van brood een keer pap. Maar is dit dan ter vervanging van de fles (gezien ik het met flesvoeding aanmaak?) of mag dit ook gewoon als “extra” (dus zoals ik normaal brood zou doen)

één maand geleden

Reactie op Mrts85

Misschien een goede tip om als volgende stap de groente en aard goed gaat t ...
Dankjewel! Goeie tip

één maand geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Ik heb dit zelf ook. Nu geef ik nog geen brood omdat ze net pas de groenten ...
Wat is dat dan? Nog nooit van gehoord

één maand geleden

Reactie op anoniemmoesje

Vraagje; Ik wil vanmiddag mijn meisje graag pap aanbieden (paar weken terug ...
Ik geef meestal pap in de ochtend of avond. Ik doe dan 90cc pap en nog een flesje van 90cc. Ze drinkt flessen van 180cc. Afhankelijk hoeveel flessen we al zitten op een dag dan alleen water erachteraan. Hier eet ze alleen granenpap als ik fruit erdoorheen heb geprakt. 🙈 Paples moet ze ook niks van weten.