809 Reacties

één maand geleden

Gebruiken jullie gepelde tomaten of tomatenblokjes uit blik voor een tomatensaus? Tot nu toe heb ik alleen verse Tomaat gegeven, maar een blik is wel iets sneller. Ik weet dat je op zout moet letten, maar als ik de blikjes bekijk zit er overal wel iets van zout in.

één maand geleden

Iemand een life hack voor als je baby gewoon de mond stevig dichthoud? Hahaha, als ik t in mijn vingers aan dr geef doet ze dr mond wel open maar t eten op een lepel, ho maar! 😅

één maand geleden

Reactie op Sakinas

Iemand een life hack voor als je baby gewoon de mond stevig dichthoud? Haha ...
Misschien vind ze de lepel niet aangenaam/te hard. Heb je al eens een siliconen lepel (vb van mushie)al eens geprobeerd?

één maand geleden

Reactie op Sas1217

Gebruiken jullie gepelde tomaten of tomatenblokjes uit blik voor een tomate ...
Ik gebruik vers, je kan eventueel een bokaal proberen of passata? Blik voeding zit inderdaad teveel zout in, wordt hier in België afgeraden tot 1 jaar.

één maand geleden

Reactie op Sakinas

Haha herkenbaar zoals tomaat ofso doe ik nu ook wel eens in het fruit speen dingetje. Ideaal

één maand geleden

Reactie op Sakinas

Die van mij wil het ook niet van mijn vinger af. Alles zelf doen, maar ja dat werkt niet zo goed met lepels🤣

één maand geleden

Reactie op zab1996

Dag dames, eten jullie kleintjes al vlees of vis? Hoe doen jullie dit en va ...
Ik was ook zoekende.. ik heb van de week aardappel en kip gekookt & samen gepureerd. Dat in porties in de vriezer gestopt. Ook verschillende groente gekookt en gepureerd & in porties in de vriezer. Nu kan ik dus elke dag een portie aardappel/kip pakken en dan afwisselen met de groente

één maand geleden

Reactie op Leennie1994

Ik geef meestal pap in de ochtend of avond. Ik doe dan 90cc pap en nog een ...
Oeh dan gaat ze flippen, fles van 90 is niet genoeg 😂

één maand geleden

Reactie op anoniemmoesje

Wat is dat dan? Nog nooit van gehoord
Is een soort van wc ontstopper noem ik het maar. Je kunt een blokkade met een vacuüm naar buiten trekken. Ik heb deze op een makkelijk bereikbare plaats in de keuken en in de luiertas. De meningen zijn erover verdeeld. Dit is dan ook meer een laatste redmiddel voor als de eerste EHBO manieren niet werken. Ach vooral mijn eigen gemoedsrust is belangrijk. Alleen wel jammer dat het zo duur is 😉

één maand geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Ik heb dit zelf ook. Nu geef ik nog geen brood omdat ze net pas de groenten ...
Jaa precies dit. Wij hebben het ook gehaald. Hopelijk hoeven we het nooit te gebruiken!

één maand geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ik vind jullie echt mega coole moeders! Als ik zie hoe jullie het doen. Ik ...
Het is ook eng. Ik neig(de) ook meer naar de purees maar mijn dochter is echt dol op brood en na een beetje oefenen lukt het haar ook echt steeds beter om het op te eten zonder verslikken oid 🥰 Eerst douwde ze haar hele mond vol als een hamster 😭 en nu hapje voor hapje eerst wegslikken dan het volgende hapje 😍

één maand geleden

Ik kan hier in Noorwegen alleen naar 99,6% pindakaas vinden, en niet 100%. Die overige 0,4% is natuurlijk zout🫠 Ik wil toch pindakaas gaan introduceren binnekort. Wat zouden jullie doen? Zelf maken dan maar? Doorzoeken? Of vanuit NL een pot 100% laten versturen.. ook weer zoiets 🙈

één maand geleden

Reactie op Velvet91

Ik kan hier in Noorwegen alleen naar 99,6% pindakaas vinden, en niet 100%. ...
Ik zou t lekker zelf maken! Het is super makkelijk en gezonder kan denk ik niet!

één maand geleden

Hoi, Wij geven het volgende schema aan ons zoontje van 6.5 maand. 07:45 180 + 6 met 3 scheppen olvarit fijne granen 10:00 100 gram fruithapje en slokjes water 12:00 180 + 6 maar sinds 2 dagen vind hij dat te weinig dus krijgt hij nog 10 a 20 ml meer 14:30 half broodje met avocado en sinds gisteren een heel broodje zonder korst. Met slokjes water en 100 ml flesvoeding 17:00 150 tot 200 gram groentehapje en slokjes water. 19:00 180 tot 210 ml Wij lopen nu tegen probleem aan dat hij veel plast. S nachts krijgt hij al maat 6 om maar vannacht was hij weer doorweekt. 😅 Geven we teveel vocht?

één maand geleden

Reactie op Velvet91

Ik kan hier in Noorwegen alleen naar 99,6% pindakaas vinden, en niet 100%. ...
Ik geef gewoon de normale zijn mini hapjes. En vanuit de oudste weet ik dat je dit toch niet eeuwig vol gaat houden in brood zit ook zout🙄

één maand geleden

Reactie op Roos Anne

Ik geef gewoon de normale zijn mini hapjes. En vanuit de oudste weet ik dat ...
Wat bedoel je met eeuwig volhouden? Heb haar inderdaad al eens laten proeven van normale pindakaas en dat was een mini hapje. Maar ze is dol op brood en eet dan echt wel een hele snee op😊 Als zij haar "eigen" pindakaas heeft dan is dat toch goed te doen? De margarine eet ook niemand anders hier want ze vinden boter lekkerder, dus die is ook alleen "van haar"

één maand geleden

Reactie op Velvet91

Wat bedoel je met eeuwig volhouden? Heb haar inderdaad al eens laten proev ...
Als ze ouder worden krijgen ze vast wel eens dat extra zout mee wat dan niet in de pot zit je zelf speciaal Wil kopen dat bedoel ik er mee. Ik let echt wel op wat ik geef hoor maar ik probeer in die zin realistisch te zijn en dan krijgt ze gewoon af en toe pindakaas ik heb van de kleine keuken ook wat gekocht soort van spread maar met de oudste tot 1 jaar voornamelijk boter gedaan

één maand geleden

Reactie op ilonakemper

Hoi, Wij geven het volgende schema aan ons zoontje van 6.5 maand. 07:45 ...
Dat denk ik wel bij mij was dat ook zo dus geef hem 3 flesvoeding op een dag 2 van 180 en 1 van 210 en na hapje paar slokjes water

één maand geleden

Stampot boerenkool.. wel of niet doen?

één maand geleden

Als je mini 200gram Avondeten eet wat doe je dan met de fles? Krijg er vaak maar weinig in. Komt nog wel snachts 1x