809 Reacties

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

we hebben lactulose gekregen van de huisarts maar dat geeft mega krampen en ...
Waarom niet? Hier ook macrogol voor de kleine… Belachelijk, als je kleine het nodig heeft!

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

bij ons juist mega verstoppingen. veel huilen. weet mn god niet meer wat ik ...
Hier ook echt veel verstoppingen. Ik ben hier helaas zelf ook al vanaf kinds af aan mee bekend en ken het ziekenhuis en de trucjes van binnen en buiten. Met haar ook al bij de kinderarts geweest, 2 weken niet poepen.. zo sneu. Ik masseer vaak onder haar voetjes, fiets met haar beentjes en masseer haar buikje. Dit helpt wel! Ook als ik zie dat ze drukt terwijl ik verschoon, trek ik haar billetjes iets uit elkaar, dat helpt ook iets voor haar. Ik voeg ook 10ml water meer toe aan elke fles (190 Ipv 180 en dan wel gewoon 6 schepjes) en geef haar veel slokjes water over de dag heen. Evt kun je “helpen” door de anus een beetje te masseren met de thermometer. Dit alles helpt hier! De macrogol hebben we een stuk minder nodig nu.

één maand geleden

Reactie op anoniemmoesje

Waarom niet? Hier ook macrogol voor de kleine… Belachelijk, als je kleine h ...
vind ik ook.. geen idee waarom niet. k heb dr een mailtje gestuurd en gesmeekt. hoop dat ze t nu voorschrijft😢

één maand geleden

Reactie op anoniemmoesje

Hier ook echt veel verstoppingen. Ik ben hier helaas zelf ook al vanaf kind ...
super! ik geef ernaast borstvoeding.. k ga aan de slag met masseren van haar buik en onder haar voeten!! dankjewel❤️❤️❤️

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

super! ik geef ernaast borstvoeding.. k ga aan de slag met masseren van haa ...
Hoop dat het wat helpt!! Ik heb zelf veel baat gehad bij voetreflextherapie en pas dat dus bij haar toe. Je kunt op internet van die “schema’s” vinden, dan masseer je de darm. (Zeggen ze) Beetje in het midden van de voet zit het en dan draai bewegingen

één maand geleden

Reactie op anoniemmoesje

Hoop dat het wat helpt!! Ik heb zelf veel baat gehad bij voetreflextherapi ...
dankjewel♥️ heb er net 2 keutels uit😘 met voet en buik massage hopelijk komt dr test nog

één maand geleden

Poepen gaat hier ook wat stroever, hij drinkt ook veel minder dan eerst (klokte altijd 210+7 weg, ben nu blij als het 150 is). Gisteren niets gezien en vandaag al twee keutels dus ik verwacht straks de motherlode 😂

één maand geleden

Reactie op lollylinette

Poepen gaat hier ook wat stroever, hij drinkt ook veel minder dan eerst (kl ...
hier gaat drinken ook minder doordat ze niet goed poept. ik geef gekolfde melk. normaal 5 flessen van 170-180 maar ze laat nu vaak wat staan! hoop voor je dat alles eruit komt. hier ook 2 keutels vandaag en hoop dat de rest zsm komt 😘

één maand geleden

Ik heb het ergens voorbij zien komen maar ik weet niet meer waar dus vandaar dat ik de vraag nogmaals stel: wanneer poetsen jullie de tandjes van je kindje? Cb zij na laatste voeding maaar die van mij valt aan de borst in slaap savonds en dan kan ik hem rustig wegleggen. Als hij wakker is of wordt, dan duur het zeker 30 min of soms langer voordat hij gaat slapen dus poetsen na de laatste voeding doe ik liever niet 😅😅

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

bij ons juist mega verstoppingen. veel huilen. weet mn god niet meer wat ik ...
Ach wat sneu. Wij bieden bij het fruithapje en soms ook bij broodje of Avondeten wst slokjes water aan. Heb je vast al geprobeerd, maar zo niet.. hopelijk kan dat helpen🥲

één maand geleden

Reactie op Leennie1994

https://happje.app/tips/maisvingers-wel-of-geen-goed-tussendoortje-voor-jou ...
Ah dank!! Ik geef ze nu vaak vrij lui na de boterham zodat ie wat te doen heeft als ik zelf eet of nog even klets. Maar hier een hele hongerige baby rond 4u dus zat daaraan re denken, maar niet echt een optie dus. Denk ik nog even verder. Tips welkom hoor.

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

we hebben lactulose gekregen van de huisarts maar dat geeft mega krampen en ...
Kun je kopen bij de Kruidvat, (iberolax), wij geven tijdelijk 1/3 zakje bij de pap in de ochtend en sindsdien geen obstipatie meer. Huisarts adviseerde om dan over een tijdje macrogol weer af te bouwen

één maand geleden

Reactie op Tamberw

Ik heb het ergens voorbij zien komen maar ik weet niet meer waar dus vandaa ...
tandarts hier: na laatste voeding. moedermelk zit vol suiker. al is het even met een borstel doorheen. mocht je later overstappen naar fles: nooit flesje meegeven in bed. zuigfles caries is echt heel zielig (zoek t maar op). maar ons advies is dus echt na voeding. hoop dat je er ieys aan hebt x

één maand geleden

Reactie op liefehhmii

Kun je kopen bij de Kruidvat, (iberolax), wij geven tijdelijk 1/3 zakje bij ...
oh!! ik ga dat gelijk morgen even halen! super bedankt. merk jij verder krampjes als je kleine dat inneemt?

één maand geleden

Hey, jij bent m’n grootste nachtmerrie 😂 wat bedoel je met niet meegeven naar bed? Dat je de fles als hij leeg is weg haalt?

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

oh!! ik ga dat gelijk morgen even halen! super bedankt. merk jij verder kra ...
Nee merk niks, behalve geen harde keutels meer en een blij kind! Hij eet en drinkt hierdoor ook veel beter. Huisarts gaf aan nu ook meer volkoren dingen te geven en macrogol heel af en toe is niet handig, je kan beter even een tijdje een beetje geven totdat je genoeg volkoren producten hebt opgebouwd en dan weer afbouwen. Als baby nu veel keutels heeft zou ik 2 dagen even half zakje geven en daarna 1/3 zakje, tenzij het nog niet helpt dan tijdelijk wat meer

één maand geleden

Reactie op liefehhmii

Nee merk niks, behalve geen harde keutels meer en een blij kind! Hij eet en ...
top dankje. ben nog niet aan brood begonnen omdat ik het niet durfde. dacht straks gaat het nog moeizamer. maar ik ga het morgen halen en ermee starten en als t goed opgang komt langzaam aan beginnen met volkoren voeding xx

één maand geleden

Reactie op MamavanLuna24

Hey, jij bent m’n grootste nachtmerrie 😂 wat bedoel je met niet meegeven n ...
Er zijn ouders die de fles bij het kind in bed laat liggen zodat het kind 's nachts zelf zijn fles vind en zelfstandig kan verder uitdrinken. Ze drinken dan vaak een paar slokken en dan een paar uur later weer een paar slokken en 's nachts is de fles dan leeg.

één maand geleden

Reactie op MamavanLuna24

Hey, jij bent m’n grootste nachtmerrie 😂 wat bedoel je met niet meegeven n ...
haha ik behandel kindjes en angstige patienten dus zo eng ben ik echt niet 🤣.. ja op een gegeven moment kunnen ze zelf flesjes vasthouden, dan is t soms makkelijk (dat besef ik me nu heel goed nu ik zelf mama ben) om t kindje zelf flesje leeg laten drinken. ze vallen dan soms in slaap met half speentje in de mond. worden ze in de nacjt wakker grijpen ze weer naar t flesje (en met pech zit daar melk in). in de nacht heb je zeer lage speekselproductie. als ze dan zitten sabbelen aan speentje van flesje waar nog melk in zit of melk in zat zuigen ze suikers in wat direct gebruikt kan worden door de bacterien die al lekker op droge tandjes zitten.. zo krijg je echt schade aan de tandjes (zuigfles caries) dus ons advies is echt uit bed drinken, dan tandjes poetsen en dan pas in bed. onderdeel van slaaproutine. x

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

tandarts hier: na laatste voeding. moedermelk zit vol suiker. al is het eve ...
Is dit alleen als je kind tandjes heeft ?