809 Reacties

één maand geleden

Reactie op karien84

Er zijn ouders die de fles bij het kind in bed laat liggen zodat het kind ' ...
precies, dat geeft veel meer “zoet” momenten + lage speekselproductie = feest voor bacterien om suikers om te zetten in zuren waarvan glazuur kapot gaat (gaatjes ontstaat)

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

haha ik behandel kindjes en angstige patienten dus zo eng ben ik echt niet ...
Thanks voor je uitleg!

één maand geleden

Reactie op SILMOON

Is dit alleen als je kind tandjes heeft ?
yes.. maar als je ze nu flesje meegeeft in bed en ze krijgen later tandjes en mogen dan geen flesje naar bed is het lastig.. afvies: ook al hebben ze geen tandjes geef flesje buiten bed. mijn meisje heeft haar flesje beneden. boven bij bedroutine krijgt ze tandenborstel en laatste minuut poets ik het na en dan gaat ze in slaapzak en te bed.

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

yes.. maar als je ze nu flesje meegeeft in bed en ze krijgen later tandjes ...
Overigens kan een flesje geven in bed ook voor oorontsteking zorgen blijkbaar. Dit was het geval bij de kindjes van een neef. 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

tandarts hier: na laatste voeding. moedermelk zit vol suiker. al is het eve ...
Ah ja oke dan gaan we het maar proberen haha! Hij komt wel alsnog 1 a 2 x in de nacht om te drinken. Moeten we enkel maar 1x per dag poetsen? Dank je wel voor de tip over de fles. Ga ik onthouden mochten we ooit flesje geven.

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

yes.. maar als je ze nu flesje meegeeft in bed en ze krijgen later tandjes ...
Hier word er boven de fles/melk gedronken en daarna alsnog gepoetst het idee dat dat alleen beneden kan is natuurlijk niet zo🫣 we doen in bad pjyama/slaapzak aan en dan even de melk tanden poetsen en in bed. 👍

één maand geleden

Reactie op Leennie1994

https://happje.app/tips/maisvingers-wel-of-geen-goed-tussendoortje-voor-jou ...
Ik gebruik ze vooral als ik ergens ben even als zoethoudertje of als ik ook iets snack buiten d efeur. Meneer zit dan al kauwend naar mij te kijken

één maand geleden

Reactie op Velvet91

Ik kan hier in Noorwegen alleen naar 99,6% pindakaas vinden, en niet 100%. ...
Oh ..dan ben ik echt een gemene moeder wat dat aan gaat. Voor dat beetje pinda kaas wat k gebruikt krijgt hij gewoon de gewone. Anders komt die pot 100 procent nooit leeg ik vind die namelijk zelf heel vies

één maand geleden

Reactie op Britterbal

Ik gebruik ze vooral als ik ergens ben even als zoethoudertje of als ik ook ...
Hier net zo. Of als ik thuis ben en echt niks anders heb. Als wij eten gaan haar kaken op en neer en met vragende oogjes.🤣🙈

één maand geleden

Hoe hebben jullie paprika geïntroduceerd? Gecombineerd met ander eten? Gekookt? Of gewoon koud gepureerd?

één maand geleden

Reactie op Roos Anne

Hier word er boven de fles/melk gedronken en daarna alsnog gepoetst het id ...
helemaal goed 🥰

één maand geleden

Reactie op Tamberw

Ah ja oke dan gaan we het maar proberen haha! Hij komt wel alsnog 1 a 2 x i ...
dat maakt het voor nu lastig boor je. want in de nacht na voeding kan je niet poetsen. hopelijk slaapt je kleine snel door. maar 1x is voldoende met fluoride houdende pasta. klein erwtje op borsteltje.

één maand geleden

Reactie op Rossie1509

dat maakt het voor nu lastig boor je. want in de nacht na voeding kan je ni ...
Jaa precies haha. Nou net gedaan. Hij was ko en nu overstuur hahahah 🥹🤣

één maand geleden

Reactie op PrinsKaboem

Hoe hebben jullie paprika geïntroduceerd? Gecombineerd met ander eten? Geko ...
Gekookt, gepureerd en in blokjes ingevroren. Daarna met andere groente gecombineerd en lauwwarm gegeven.

één maand geleden

Reactie op Britterbal

Oh ..dan ben ik echt een gemene moeder wat dat aan gaat. Voor dat beetje pi ...
Oh, nee hoor. Iedereen is toch vrij om zelf te kiezen wat ze willen geven (en zelf eten 😊) Ik ben gewoon bewust zelf ook aan het opletten met zout. En heb overigens gewoon die 99,6% pot gekocht 😉 Kon hier niet eens ongezouten pinda's vinden dus dacht ja oke dan niet 😂

één maand geleden

Reactie op PrinsKaboem

Ik denk dat ik soort van pasta maak en dan allerlei groente en dan pureren.

één maand geleden

Reactie op PrinsKaboem

Eerst met 4mnd had ik hem gestoomd en het velletje er afgehaald. Hierna gepureerd. M’n zoontje was er toen al gek op. Puur gegeven. Nu geef ik hem gecombineerd met andere hapjes en stoom ik het nog steeds. Maar haal ik het velletje niet meer er af en pureer ik hem steeds minder glad

één maand geleden

Welke voedzame snack (bij voorkeur zelf te eten) geven jullie je baby rond 1600?

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Welke voedzame snack (bij voorkeur zelf te eten) geven jullie je baby rond ...
Ik heb vaak wel van die melty veggie sticks van organix .Wat je ook kan doen is zo'n speentje voor fruit bijvoorbeeld tomaat ofso er in te doen of komkommer dat doe ik wel vaak heel geven vind ik spannend. Crackotte gaven ze haar laatst op de opvang maarja daar zit dan weer zout in af en toe laat ik haar er even op sabbelen echt afbijten doet ze dan weer niet. Of een stukje brood kan ook...

één maand geleden

Reactie op Roos Anne

Ik heb vaak wel van die melty veggie sticks van organix .Wat je ook kan doe ...
Zo een en dan kan je daar ook van alles in doen tomaat vind ze hier het lekkerst.