809 Reacties

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Welke voedzame snack (bij voorkeur zelf te eten) geven jullie je baby rond ...
Je heb van die mais chippies van ella kitchen m'n dochter vind die erg lekker, geef ook gewoon stuk komkommer in de hand, dan is het meer op sabbelen.

één maand geleden

Reactie op Ammvz

Je heb van die mais chippies van ella kitchen m'n dochter vind die erg le ...
Dank!! ROos Anne ook. Merk dat die gedroogde Snacks hier niet echt vullen. Daarom was ik benieuwd.

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Welke voedzame snack (bij voorkeur zelf te eten) geven jullie je baby rond ...
Biologische Haverknabbels is ook nog een optie als je het makkelijk wilt. Ik geef ook een stuk groente of fruit die ze uit haar hand eet als tussendoortje.

één maand geleden

Reactie op Leennie1994

Biologische Haverknabbels is ook nog een optie als je het makkelijk wilt. I ...
Top dank! Welke groente en fruit? Hij kan nog niet zelf zitten dus zet hem in de kinderstoel, maar harde dingen die niet zo pletbaar zijn is hier nog lastig zonder tanden.

één maand geleden

Reactie op Tamberw

Jaa precies haha. Nou net gedaan. Hij was ko en nu overstuur hahahah 🥹🤣
😢😢😢😢 houd vol. you got this! 🥹♥️

één maand geleden

Onze kleine is meer melk gaan drinken sinds de vaste voeding. 😅🤣 hij is 7.5 maand en eet nu sochtends en smiddahs een boterham, 100 gram fruithap en 200 gram Avondeten. Boterhammen nog zonder korst, maar die komt soms als snack met soepstengels. Nou is hij echt wel hongerig lijkt het nog. Dat is toch echt vreemd na zoveel vast voedsel en vaak nog 3x180 en 1x 100 ml melk. Ik kan toch niet nog meer vast voedsel gaan aanbieden?😅

één maand geleden

Voor de mensen die zelf hapjes maken en invriezen: hebben jullie daar handige bakjes/zakjes voor? Ik deed het eerst met ijsblokvormpjes maar dat is niet zo handig als ik veel tegelijk maak 😅

één maand geleden

Reactie op Merell1993

Voor de mensen die zelf hapjes maken en invriezen: hebben jullie daar handi ...
Ik heb bij de Action grote ijsvormpjes gehaald. Pas ongeveer 180 tot 200 gram in. Weet niet of ze ze nog hebben maar misschien dat je ze online nog kan vinden 😊

één maand geleden

Reactie op Merell1993

Ik werk ook met ijsblokvormpjes en na 8 uur druk ik ze uit in ziplockzakjes en dan kan de volgende puree in de vormen. Ik heb 6 vormen.

één maand geleden

Reactie op Merell1993

Ik heb de babymoov bakjes de grootste vul ik dan meestal probeer ik voor 2 dagen soms heb ik meer en vries ik in. 2 dagen lukt altijd net in de koelkast maar met een voorraad is dit wel handig. Ijsblokjes vorm vind ik dan onoverzichtelijk wel makkelijk met kleine hapjes natuurlijk.

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Onze kleine is meer melk gaan drinken sinds de vaste voeding. 😅🤣 hij is 7 ...
Ik deed er bij de oudste tussendoor ipv de fles yoghurt ik denk iets van 90ml. En dan fruit was 2 stuks. Jongste doet het nu met veel minder overdag maar eet prima en slaapt zelfs door😅.

één maand geleden

Reactie op Merell1993

Voor gele maaltijden doe ik die bakjes van de hema. Groene deksel 300ml geloof ik. Ideaal. Schilderstapeje erop van wanneer em way erin zit.

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Onze kleine is meer melk gaan drinken sinds de vaste voeding. 😅🤣 hij is 7 ...
De fruithap kan je nog ophogen tot 200 gr, en eventueel koekjesmeel in doen om het meer te doen verzadigen. Verder: je doet dat goed mama!

één maand geleden

Onze zoon is iets teveel aangekomen de afgelopen tijd, dus het CB raadt aan om een fles te minderen en meer aardappelen, brood en rijst te geven om hem te verzadigen. Ik kijk er wel een beetje tegenop… hij drinkt de laatste tijd weer 5 flessen ipv 4 omdat hij ‘s nachts weer wil drinken. En dan moeten we nu naar 3 😅 Ik weet dat een aantal mensen hier al is geminderd naar 3 melkvoedingen, hoe is dat gegaan in combinatie met meer vaste voeding?

één maand geleden

Reactie op karien84

De fruithap kan je nog ophogen tot 200 gr, en eventueel koekjesmeel in doen ...
Thanks voor het meedenken!! In het schema van voedingscentrum vstond 50-100 gram per dag tot een jaar, maat meer geven kan dan geen kwaad?

één maand geleden

Reactie op lollylinette

Onze zoon is iets teveel aangekomen de afgelopen tijd, dus het CB raadt aan ...
Geen ervaring met nachtvoeding afbouwen. Maar wij zijn overdag van de ene op de andere dag van 4 naar 3 flessen gegaan, dus niet afgebouwd. Rond de tijd van die fles ging ze vanzelf meer boterham eten.

één maand geleden

Reactie op lollylinette

Onze zoon is iets teveel aangekomen de afgelopen tijd, dus het CB raadt aan ...
Je kan ook bijvoorbeeld van de 2 flessen een klein flesje geven. Wij doen om 11 een boterham + flesje 90/3 en om 3 een flesje 90/3. Want 1 fles laten vallen houd in rond 1 uur fles geven en dan doet hij eigelijk altijd een dutje dus dat werkt voor nu niet. Ook wij zitten nog steeds op een nachtvoeding dus 5 flessen. Was je op eigen initiatief naar het cb gegaan? Wij hoeven pas weer met 11 maanden daarheen namelijk, zij laten je als ouder zijnde los met aanbieden etc van vast voedsel en geven je de tijd en ruimte om dat op te bouwen. Daarom pas weer met 11 maanden cb + vaccinaties. Je kleintje gaat in de tussentijd ook kruipen, lopen etc dus die extra vetjes gaan er zo weer af!

één maand geleden

Reactie op gby90

Je kan ook bijvoorbeeld van de 2 flessen een klein flesje geven. Wij doen o ...
We zijn inderdaad op eigen initiatief gegaan. Op zich is ons CB heel chill hoor, denken graag mee en leggen niet teveel op. Maar ik wil zelf ook (misschien iets teveel) controle houden aangezien hij voorheen erg veel dronk (meer dan een liter per dag). Het is al zo’n grote jongen 😅 hopelijk kruipt hij inderdaad binnenkort en zit hij weer terug op zijn lijntje!

één maand geleden

Reactie op lollylinette

We zijn inderdaad op eigen initiatief gegaan. Op zich is ons CB heel chill ...
Was hier ook een tijdje hoor met zoveel drinken! Maar hij had een flinke groeispurt achteraf. L is nu 74 cm en 9.3 kilo dus ook geen kleintje 😂. Wij zitten nu op 800 ml en dan nog 200 gr fruit 200gr maaltijd en 1 boterham. Volg lekker je kleine en goed dat je wat oplet natuurlijk 😊

één maand geleden

Reactie op gby90

Was hier ook een tijdje hoor met zoveel drinken! Maar hij had een flinke gr ...
Dank je wel ❤️ het zou wel kunnen ja dat hij een groeispurt krijgt, hij was in de lengte niet zoveel gegroeid (nu 72 cm en 10,5 kg). Hoop dan wel dat die centimeters erbij komen in zijn benen, ik ben nog niet klaar voor romper maat 92 😆