809 Reacties
één maand geleden
Reactie op lollylinette
Onze zoon is iets teveel aangekomen de afgelopen tijd, dus het CB raadt aan ...
Het is zo verschillend het heeft dan inderdaad te maken met verzadigd. Ik gaf de oudste die at ook zoveel. 200 gram fruit en 200 gram groente tussendoor ipv de fles yoghurt. Sochtends deed ik iets minder in de fles en at ze daarnaast brood net als tussen de middag. Als je drinken naast brood aanbied dan kan je vanzelf minder doen. Uiteindelijk wordt er meer gegeten maar elk kind is anders. Zo at de oudste dus heel veel en sliep pas na 1,5 jaar door en nog steeds word ze wel veel wakker snachts. Terwijl de jongste veel minder eet en drinkt en prima een nacht van 18.30 tot 06.00 volhoudt het is ook karakter. Maar ik geloof wel dat gewicht op een bepaald moment het bewegen ook kan belemmeren dus ik zou zelf niet perse minder flessen geven maar minder er in.
één maand geleden
Soms te lui om voor mezelf een goed ontbijt te maken. Maar stond vanmorgen al wel bananenpannenkoekjes te bakken voor mijn dochtertje 😂. Ze vond het heerlijk! Zo leuk om die kleintjes al het eten te zien ontdekken 🥰
één maand geleden
Reactie op karien84
In België adviseren ze 150 tot 200 gr als volwaardige voeding...
Is dit per dag?
één maand geleden
Reactie op roosjaaa
Gek dan in nl dit.
Heel apart inderdaad hoe tegenstrijdig soms. Ik was dinsdag bij het cb en de jeugdarts zei 200 gram fruit sochtends, 1 boterham tussen de middag en savonds een maaltijd van 200 gram 🙈
één maand geleden
Reactie op roosjaaa
Phhh daarom zijn die potjes 200gram van Olvarit 🤣
Haha ja blijkbaar😂
één maand geleden
Reactie op roosjaaa
Thanks voor het meedenken!! In het schema van voedingscentrum vstond 50-100 ...
Nou mijne eet meer😅😆🤭 die eet twee 6 maanden potjes op een dag die 180 gram per potje is🤪 en drinkt ook nog 3 grote flessen melkvoeding☺️
één maand geleden
Potjandorie, maanden bezig om hem te leren eten van een lepel. 3 weken geleden begon hij het eindelijk te snappen maar had hij er steeds na 3 happen geen zin meer in. We bleven toch aanbieden. Vorige week at hij ineens die paar happen ook niet meer, maar was daarna ook ziek, spruw en hand voet mond ziekte. Dus zolang hij pijn had in zijn mond en slecht dronk geen vast voedsel aangeboden. Vanochtend voor het eerst weer pap gegeven. Eet hij het helemaal op!🥳 hij zal wel honger krijgen van al dat tijgeren, want hij drinkt ook ineens weer zijn flessen leeg. 🤣
één maand geleden
Hoeveel melk moet je baby minimaal nog met 8 maanden? Lees wisselende dingen? Cb zei eigenlijk nog 500-600. Onze is niet zo van de grote flessen. Probeer er nu 500 in te krijgen, maar dat is vandaag echt maar NET gelukt. Hij eet wel 100 gram fruit, 1,5 boterham soms met korst rn een beetje margarije en vandaag wat ei. Vandaag ook 235 gram avondeten😅 met wat extra water en een soepstengel want hij wilde nog meer en dan konden wij ook nog even eten.. Hij eet dus echt bijna volledig vast, daardoor wss minder.plek voor melk. Biedt behalve davonds de melk altijd aam voor het eten, maar hij wil gewoon liever vast. Soms komt ie nog voor de nacht, maar als hij zoveel avondeten eet dan slaapt ie regelmatig door. Ben een beetje bang dat hij nu bepaalde voedingsstoffen te weinig krijgt ofzo. Hoeveel drinken jullie kinderen die goed vast eten nog?
één maand geleden
Reactie op roosjaaa
Hoeveel melk moet je baby minimaal nog met 8 maanden? Lees wisselende dinge ...
Bij ons gaat het precies hetzelfde, ze heeft veel liever vast eten dan melk. Cb zei bij ons ongeveer 500ml melk per dag. Maar we geven sinds 3 weken nog 3 flessen en redden die 500ml nooit, een aantal keer zelfs maar net 300. Ik maak mij er niet druk om zolang ze wel water drinkt en verder goed eet. We hebben haar afgelopen week zelf gewogen en ze was gewoon goed gegroeid, dus dan zal het wel goed zijn.
één maand geleden
Reactie op roosjaaa
Bij ons was het van de een op de andere dag dat ze haar fles niet meer wou. Ze moest er niks meer van hebben. CB zei dat ik pap kon proberen en ja hoor dat eet ze wel. Met lepel helaas, dus gaat niet echt snel. Ik geeft ‘s ochtends en ‘s avonds 210 + 7 en daar pap van gemaakt. Daarnaast krijgt ze fruit, brood, tussendoortje en groente, vlees/vis en rijst/pasta/aardappel.
één maand geleden
Reactie op roosjaaa
Ehm
06.30/07.00 180 melk stukjes brood
09.00 120 gram fruit
11.00/11 30 150 melk en brood
15.00. 90melk en maisstengel
16.30 150/200 avond eten
Daarna 60/yoghurt
18.15 180melk voor het slapen