809 Reacties

茅茅n maand geleden

Reactie op Roos Anne

Ehm 06.30/07.00 180 melk stukjes brood 09.00 120 gram fruit 11.00/11 30 15 ...
Ja rond de 600ml soms geef ik wat anders rond 15.00 maar ik ben er nog niet uit wat. Omdat ze na het avond eten ook al yoghurt krijgt en niet genoeg heeft aan een paar druppels water ik vind dat melk meer voed en ze er nog van groeit dus dan wel melk maar wat minder.

茅茅n maand geleden

Reactie op roosjaaa

Hoeveel melk moet je baby minimaal nog met 8 maanden? Lees wisselende dinge ...
En al pap geprobeerd als ontbijt? 180cc + schepjes opvolgmelk met 10 gr pap (bv bio van ah). Hier gaat er goed in. Je kan het ook met lepeltje geven. Overdag lukt melk hier vaak ook niet goed. Wel voor t slapen nog grote fles van 210/240. Dus dan iig 400 nog wat binnen.

茅茅n maand geleden

Reactie op zjzj

Bij ons was het van de een op de andere dag dat ze haar fles niet meer wou. ...
Ohhh help! Kan dus nog minder melk drinken 馃槄 sterkte! Maar h茅, vast voedsel is de toekomst 馃槄

茅茅n maand geleden

Reactie op liefehhmii

En al pap geprobeerd als ontbijt? 180cc + schepjes opvolgmelk met 10 gr pap ...
Ja nou.. heel erg maar wij geven de fles vaak in bed. Lekker nog even wakker worden met koffie en knuffelen.馃槄 niet heel tof met pap. 馃槄De ochtendfles gaat trouwens vaak het beste. Vooral die na het Avondeten is echt bagger, maar dronk nu om half 4 100ml en dan om half 5 keeeeihard huilen van de honger. Heb bed geprobeer, maar dst was het echt niet.馃槄 na het Avondeten om half 7 echt nog maar 50 a 80 ofzo.

茅茅n maand geleden

Reactie op roosjaaa

Ja nou.. heel erg maar wij geven de fles vaak in bed. Lekker nog even wakke ...
Is toch juist heerlijk, samen lekker rustig in bed wakker worden? 馃グ En heb je dan om half 5 nog weer een flesje geprobeerd?

茅茅n maand geleden

Reactie op juon

Is toch juist heerlijk, samen lekker rustig in bed wakker worden? 馃グ En heb ...
Nee, dan eigenlijk niet. Vaak geef ik dan een soepstengel nu omdat hij om half 6 ook eten krijgt en om 18:30 weer een fles. Anders blijf ik bezig 馃槄馃ぃ probeer altijd 10 a 15 min nadat hij vol zat nog even, maar kan het er ook niet indouwen馃槄馃ぃ

22 dagen geleden

Ik zie veel verschillende adviezen over geven van yoghurt aan onze kleintjes. Geven jullie al yoghurt en welke? Of wanneer zijn jullie van plan dit te geven?

22 dagen geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Ik zie veel verschillende adviezen over geven van yoghurt aan onze kleintje ...
Wij wel, op advies van het consultatiebureau. Zelfs volle yoghurt. Onze zoon is 8mnd. Wij doen er aardbeien doorheen. 馃槉

22 dagen geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Afwisselend van volle yoghurt, halfvolle en Griekse yoghurt. Net wat er in huis is. Eet ze zo op. 馃槃 Geven het zonder iets erin. In de granenpap prak ik fruit erdoorheen.

22 dagen geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Luna vanaf 7,5 maand maar niet dagelijks hoor. Soms als ze nog honger heeft na haar hapje. Ik was zo enthousiast om te beginnen met yoghurt maar nu denk ik oh eet nog maar wat groente 馃槀

22 dagen geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Ik geef vaak magere maar maakte volgens het cb niks uit. Bij de oudste ook gedaan als vervanging voor de fles en na het avond eten. Doe er verder niks in soms beetje overige fruit

19 dagen geleden

Reactie op roosjaaa

Ja nou.. heel erg maar wij geven de fles vaak in bed. Lekker nog even wakke ...
Late reactie maar wij geven papfles ook vaak gezellig in bed 馃グ

19 dagen geleden

Reactie op liefehhmii

Late reactie maar wij geven papfles ook vaak gezellig in bed 馃グ
Misschien moet ik dat maar eens proberen. Hoewel, we zijn nu weer terug bij de nachtfles. 馃槄

16 dagen geleden

Hoi, ik lees veel dat er 's ochtends als tussendoor 200 gram fruit wordt gegeven. Is dit vanuit een zakje of echt fruit? Zakjes die wij hebben zijn maar 90 tot 100 gram. Onze zoon is 8 maanden en ik merk dat echt vaste voedsel nog spannend vind behalve banaan.

16 dagen geleden

Reactie op ilonakemper

Hoi, ik lees veel dat er 's ochtends als tussendoor 200 gram fruit wordt ge ...
Wij wisselen af, zo hebben we zakjes van Ella鈥檚 kitchen en maak ik zelf appel,peren of kiwi hapjes. Dit gebruik ik ook als brood beleg! Bij de appel doe ik soms ook pindakaas zo kon ze wennen voor de allergie毛n. Ik weet niet of je hiermee bekend mee bent maar banaan kan ook obstipatie veroorzaken. Misschien dat zelf appelmoes maken een fijne afwisseling is?

16 dagen geleden

Reactie op MamavanLuna24

Wij wisselen af, zo hebben we zakjes van Ella鈥檚 kitchen en maak ik zelf app ...
Maar die zakjes zijn ook tot 120 gram. Als je het zelf maakt, maak je dan 200 gram of? Dat banaan obstipatie veroorzaakt weet ik. Daarom geef ik het ook niet elke dag en koop ik zakjes waar geen banaan in zit.

16 dagen geleden

Reactie op ilonakemper

Maar die zakjes zijn ook tot 120 gram. Als je het zelf maakt, maak je dan 2 ...
Ja als ik ze zelf maak dan is t 180/200 gram. Die eet ze vaak wel helemaal op!

16 dagen geleden

Reactie op ilonakemper

Wij geven na ochtendut een potje fruit 8+ maanden van 200 gram , voor de middag dut potje maaltijd 200gram 8+ maanden en rond 5 uur een boterham met beleg

16 dagen geleden

Reactie op ilonakemper

Wij hebben ander fruit gepureerd of geraspt, denk aan appel, peer, perzik, mango (uit de vriezer), blauwe bessen

16 dagen geleden

Reactie op ilonakemper

Ik wissel het af ik heb een blender met stomer. Dus dan doe ik daar vaak appel of peer in even zacht maken en dan mixen. Soms plet ik even een banaantje. Maar ook heel vaak potjes 125 ml. Die zakjes zijn hier ook echt te weinig 90 ml . Je hebt ook bevroren fruit als dat goed ontdooit is kan je dat prima mixen. Ik heb bij de oudste uiteindelijk de Tefal chopper gekocht handig als je ergens anders bent maar dan kan je langzaam wat grovere stukken proberen dat doe ik nu nog niet maar dat werkte bij de oudste heel goed omdat ik het ook spannend vond