809 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op sabrinabrouwer

Ik heb onze dochter voor het eerste hapje wortel gegeven en ze heeft nu 2 k ...
Hoveel weken of maanden is je dochter?

5 maanden geleden

Ik had nog wat fruit wat aan t randje van weggooien stond en dat vind ik zo zonde! Dus heb nu aardbei en appel hapjes gemaakt. Ze is nu 15 weken dus t is nog vroeg maar t kan mooi in de vriezer! 😍

5 maanden geleden

Hier onze dame is helemaal fan van de hapjes. ( bijna 19 weken) Alleen toch besloten weer even te minderen. Ze heeft al een kleine week behoorlijk véel ontlasting waarvan ook vaak diarree. Ze is verder niet ziek ( al bij ha geweest ). Dus lijkt echt op haar darmpjes die hard aan de slag zijn. Wil haar niet teveel belasten. Maar het liefst eet ze al twee blokjes uit het ijsklontje vorm😂 vooral zoete aardappel valt goed in de smaak. Nog meer kindjes die last van de darmpjes krijgen? En zie je al verschil in ontlasting?

5 maanden geleden

Reactie op Doorenroosje4

Hier onze dame is helemaal fan van de hapjes. ( bijna 19 weken) Alleen toch ...
Volgens mij heel normaal omdat ze al die tijd alleen melk kreeg is dit wennen voor de darmen om voedsel te verteren hihi

5 maanden geleden

Reactie op Doorenroosje4

Hier onze dame is helemaal fan van de hapjes. ( bijna 19 weken) Alleen toch ...
Hier is zowiezo ontlasting veel wel of geen hapjes😂 scheelt geen krampjes🫣

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Hier is zowiezo ontlasting veel wel of geen hapjes😂 scheelt geen krampjes� ...
Ja de mijne poept ook echt bij bijna alle voedingen😂 4x per dag zeker wel

5 maanden geleden

Ja is ook normaal alleen zitten nu echt op 6-10 poep / spuit luiers per dag.. bij elke fles soms 2x diarree.. iets teveel van het goeie

5 maanden geleden

Reactie op Doorenroosje4

Ja is ook normaal alleen zitten nu echt op 6-10 poep / spuit luiers per dag ...
Oohh spuitluiers... vreselijk.. gelukkig heeft de mijne die niet heel vaak maar die zijn wel vies idd.. hopelijk wordt het snel beter!

5 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Ja de mijne poept ook echt bij bijna alle voedingen😂 4x per dag zeker wel
Ja precies. Geen last van krampjes 😂 inmiddels bijna 16 weken.

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja precies. Geen last van krampjes 😂 inmiddels bijna 16 weken.
Nee mijne ook geen krampjes en is bijna 14 weken 😊

5 maanden geleden

Reactie op Sakinas

Mijn advies is wachten tot 6 mnd. Is voordeliger voor je baby, en wat maakt ...
Ik ben ook nog benieuwd wat de voor- en nadelen zijn van bij 4 of 6 maanden starten met hapjes. Ik vind het fijn om zelf een afweging te maken ipv blind te volgen wat het CB zegt. Zijn er bronnen voor wat goed is?

5 maanden geleden

Reactie op Karlyboogy

Ik ben ook nog benieuwd wat de voor- en nadelen zijn van bij 4 of 6 maanden ...
Kijken naar wat goed is voor jouw kind. Onze oudste was een hardnekkige fles weigeraar dus hebben snel (lees: met 4 maand) met hapjes gestart. Anders at hij helemaal niets in de crèche... Dus dan beter iets dan niets. Hij was wel een stevig kind dat op 4 maanden al zonder steun kon zitten 🤣. Tja, deze beeb gaat zo snel niet hoor! En pakt wel flesjes, dus hier ga ik er nog niet aan beginnen. Hij toont ook nog helemaal geen interesse. We gaan over 2 weken op verlof en das net praktisch dat ik nog niet moet rekening houden met hapjes en opwarmen enzo... Kan gewoon nog gaan en staan (en borstvoeding geven) waar ik wil. Ook gewoon in 'the middle of nowhere' 🤪

4 maanden geleden

Wij zitten nu sinds een week vol in de 4 maanden slaapregressie . Is het verstandig om dan te starten met eerste hapjes of toch even wachten tot het slapen weer wat beter gaat? Ik weet zelf niet zo goed wat verstandig is.

4 maanden geleden

Reactie op Maud001

Wij zitten nu sinds een week vol in de 4 maanden slaapregressie . Is het ve ...
Misschien juist door vaste voeding dat hij/zij beter gaat slapen😊 je kan het iedergeval proberen😊

4 maanden geleden

Reactie op Maud001

Wij zitten nu sinds een week vol in de 4 maanden slaapregressie . Is het ve ...
Ik zou kijken of je kindje er behoefte aan heeft. Als de hapjes lukken kan je evt overdag proberen?

4 maanden geleden

Hoe hebben jullie de keuze gemaakt om te starten met 4 maanden of 6 maanden? Ik lees veel wetenschappelijk onderbouwde artikelen en vanuit het oogpunt van darmrijping wil ik graag pas hapjes geven vanaf 6 maanden. Ik begin daaraan te twijfelen omdat voedingscentrum wel adviseert te starten tussen de 4 en 6 maanden en omdat ik voedselallergieen wil voorkomen. Vind het nogal een lastige keus.

4 maanden geleden

Reactie op LemonyLime

Hoe hebben jullie de keuze gemaakt om te starten met 4 maanden of 6 maanden ...
Ik maak me niet zo druk over darmrijping eerlijk gezegd na 2 pogingen hapjes te geven. Hij eet ze namelijk nauwelijks. Meer toeval als het hem niet lukt alles weer uit te spugen🤣. Ik zie het dan ook meer als oefenen om van een lepel af te eten en wat hij verder aan smaak leert kennen is mooi meegenomen. Nu starten betekent voor mij ook dat er nog geen drang achter hoeft te zitten. Hij hoeft het niet te eten. Hopelijk is hij dan rond de 6 maanden gewend eraan en gaat het makkelijker om te starten met echte hapjes.

4 maanden geleden

Reactie op LemonyLime

Bij mijn eerste had ik het rond 4 maand aangeboden maar het had echt geen meerwaarde. Dus toen ben ik gestopt en begon ik rond 5,5 maand wel met ei en pindakaas voor allergie te voorkomen. En rond 6 mnd met ander voedsel. Maar hij had er tot 1/1,5 jaar niet mega veel interessen in en zat vooral aan de borstvoeding. Tot 1 jaar is borstvoeding ook de hoofd voeding. Nu met mijn baby zal ik weer rond 5,5 maand beginnen met ei en pinda en daarna ander voedsel. Ik vind het zelf fijner om te weten dat de darmen dan rijper zijn. En ze kunnen de rest van hun leven (leren) eten dus ik maak mij er verder geen zorgen om hoe ze zal gaan eten. Uiteindelijk eten we allemaal 😂

4 maanden geleden

Reactie op LemonyLime

Daarom start ik dus met 5 maanden met echt hapjes hihi dan zit ik er tussen in, ik wil met 4 maanden beginnen met papfles zodat hij dan al beetje oefening krijgt, en dan eerst 1 fles per dag en als goed gaat gewoon 2 flessen ermee en derest normaal😊

4 maanden geleden

Reactie op Sakinas

Bij mijn eerste had ik het rond 4 maand aangeboden maar het had echt geen m ...
Ohh dus je gaat ei en pindakaas echt puur geven zonder oefenhapje? Want cb zei dat ik het moest gaan mengen maarja lijkt mij ook erg vies🤣🤣😅