809 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Daarom start ik dus met 5 maanden met echt hapjes hihi dan zit ik er tussen ...
Even op voorhand: ik probeer je niet te vertellen wat beter is of niet. Vooral doen wat jij denkt dat je kindje nodig heeft en waar je als moeder achter staat. Elk kindje is anders! Wij kregen van het cb te horen dat papflessen negatief effect kan hebben op de darmen van je baby. Het zijn lege calorieën waardoor ze schijnbaar erg snel aan kunnen komen. Wij kregen het advies om het niet te doen. Misschien wil je vertellen waarom jij t wel doet? Ik ga namelijk vaak uit van wat het cb adviseert of wat het gezondheidscentrum schrijft.

4 maanden geleden

Even op voorhand: ik probeer je niet te vertellen wat beter is of niet. Voo ...
Oh ik dacht juist omdat pap juist lichtverteerbaar is dat het beter was daarmee te beginnen eigenlijk🤭 cb zei er niks over trouwens dusja had er geen idee van

4 maanden geleden

Oh ik dacht juist omdat pap juist lichtverteerbaar is dat het beter was daa ...
Ik heb echt nul verstand van papflessen hoor dus laat je absoluut niet leiden door wat ik zeg 😂

4 maanden geleden

Ik heb echt nul verstand van papflessen hoor dus laat je absoluut niet leid ...
Ik ook niet eigenlijk ik zal meer onderzoek naar doen dus hihi bedankt!😊🤭

4 maanden geleden

Ik heb echt nul verstand van papflessen hoor dus laat je absoluut niet leid ...
Juist had ik dit gelezen van hier op 24baby😊

4 maanden geleden

Even op voorhand: ik probeer je niet te vertellen wat beter is of niet. Voo ...
Ja eens hoor. Hier nooit aan papflessen begonnen sommigen bevatten onnodige suikers. Hier werd er dan wel weer snel veel qua vaste voeding gegeten. Ik gaf gewoon brood vanaf 6/7 maand ging prima . En een papfles voor doorslapen is ook niet onderbouwd. Hier word er doorgeslapen zonder inidergeval. Dus ik zie zelf de meerwaarde van pap überhaupt niet ik start dan wel vanaf 4 maand met hapjes.. groente en fruit

4 maanden geleden

Reactie op Sakinas

Bij mijn eerste had ik het rond 4 maand aangeboden maar het had echt geen m ...
Dit ook gedaan bij onze oudste en ook nu bij onze tweede weer zo.

4 maanden geleden

Reactie op LemonyLime

Hoe hebben jullie de keuze gemaakt om te starten met 4 maanden of 6 maanden ...
Wij zijn met onze eerste uiteindelijk met 6 maanden gestart, ik vond het argument van de darmrijping overtuigend en vond het ook vreemd dat Nederland een van de weinige landen is waar 4 maanden geadviseerd wordt. Het advies van WHO is ook gewoon 6 maanden. Daarnaast vond ik Rapley (baby led weaning/ kleintjes methode) ook heel interessant toen ik me in de opties verdiepte en dat kan pas vanaf rond 6 maanden omdat ze goed genoeg moeten kunnen zitten. De kinderarts en diëtiste waar we voor koemelkallergie liepen vonden het ook prima, we hebben er wel op gelet dat we de allergenen dan snel introduceerden ivm haar gevoeligheid voor allergieën. Maar ook dat was prima na 6 maanden en op rapley manier volgens de diëtiste

4 maanden geleden

Wij zijn nog niet begonnen met de baby van 4 maanden. Maar bij de oudste hebben we begonnen rond 4 maanden en hebben we rond 5 maanden begonnen met Rapley, wel met toestemming van de preverbale logopedist (gingen we bij wegens fles weigeraar). Onze oudste zat toen volledig los. We hebben de hapjes gecombineerd met Rapley. Hij at meer tijdens de hapjes maar we zagen ook de voordelen van Rapley. Dit was ongeveer zijn schema: 7u: BV 11u: groenten pap 15u: fruitpap 17u: BV 19u: mee aan tafel en Rapley (kookten zoutvrij voor hem) 21u: BV

4 maanden geleden

Reactie op sanniew

Ik wil eigenlijk wachten tot 6 maanden maar het cb zegt 4 maanden
Same here

4 maanden geleden

Reactie op Nien1995

Wij zijn sinds 3 dagen nu bezig met groente begonnen. Ze eet het al aardig ...
Merkte je meer krampen? Bij eten van vast voedsel?

4 maanden geleden

Kan je potjesvoeding ook invriezen of geld het alleen voor zelf gemaakte voeding?

4 maanden geleden

Zijn er meer mensen waarbij hun baby’s meer spugen sinds de oefenhapjes?

4 maanden geleden

Kan je potjesvoeding ook invriezen of geld het alleen voor zelf gemaakte vo ...
Geen idee wel gedaan😂🫣

4 maanden geleden

Kan je potjesvoeding ook invriezen of geld het alleen voor zelf gemaakte vo ...
Hier wel gedaan met pastinaak.. Las alleen dat de smaak volgens mij wat meer verloren kan gaan, dus ik heb het wel binnen een week aangeboden en daarna weggedaan.

4 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Geen idee wel gedaan😂🫣
Ja haha anders lijkt het me zo zonde aangezien heb in 48 uur op moet las ik op het potje🤣😅

4 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Hier wel gedaan met pastinaak.. Las alleen dat de smaak volgens mij wat me ...
Ahh okee ja volgens mij verliest het altijd smaak ook bij vers denk ik door de vocht die erbij komt als het weer smelt🤭

4 maanden geleden

Reactie op LemonyLime

Bij mijn dochters destijds ( nu 24,7) ben ik begonnen met 6 maanden. Dit vanwege de wetenschappelijke onderbouwing. Zij leven nog steeds 🤭 dus ik ga dit nu ook doen met mijn jongste dochter (3maanden). Maar volg je gevoel.

4 maanden geleden

Reactie op LemonyLime

Ik start ergens richting de 6 maanden. Ook vanwege de darmrijping en omdat ik het niet zinvol vindt om 3 lepeltjes voeding te geven. Ik merk ook dat ze er nog niet klaar voor is want toont absoluut geen interesse in ons eten. Misschien begin ik rond 5,5 maand omdat ze 2 weken later is geboren. Ze krijgt borstvoeding en ik eet elke dag iets van ei en pinda en hier start ik rond 6 maanden gelijk mee. Zitten verder ook geen allergieën in onze familie 😊. Volg je gevoel zou ik zeggen.

4 maanden geleden

Reactie op karien84

Wij zijn nog niet begonnen met de baby van 4 maanden. Maar bij de oudste he ...
Gaf je vanaf 4/5 maanden tussen 7:00 en 17:00 helemaal geen bv meer? Alleen groente en fruit? Klinkt zo weinig…