809 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Gaf je vanaf 4/5 maanden tussen 7:00 en 17:00 helemaal geen bv meer? Alleen ...
Dit was zo omdat ik toen al terug werkte en de zoon geen flessen wou drinken. Mijn werkdagen duren gemiddeld van 7 tot 17u.

4 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Gaf je vanaf 4/5 maanden tussen 7:00 en 17:00 helemaal geen bv meer? Alleen ...
En in de groenten pap zat ook aardappelen, rijst of pasta en vanaf 6 maanden ook vlees of vis. En extra vetten (3 eetlepels olie op voorschrift van de arts)

4 maanden geleden

Vandaag en gisteren voor het eerste een hapje geprobeerd (gepureerde banaan) maar hij moest er echt níets van weten. Hij lijkt ook totaal niet geïnteresseerd in ons eten dus weet niet helemaal of ik het gewoon moet blijven proberen of dat ik beter het over een paar weken weer kan proberen.

4 maanden geleden

Als jullie pompoen klaarmaken gebruik je dan verse pompoen of die gesneden pompoen uit de koeling?

4 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Vandaag en gisteren voor het eerste een hapje geprobeerd (gepureerde banaan ...
Als er geen interesse is, is het nog te vroeg. Herbegin wanneer er wel interesse is en de mond spontaan open gaat als je in de buurt komt met eten.

4 maanden geleden

Reactie op Vrilub

Als jullie pompoen klaarmaken gebruik je dan verse pompoen of die gesneden ...
Wij verse pompoen, kopen nooit pompoen

4 maanden geleden

Meer kindjes die zijn begonnen last van winderigheid? Hij heeft het het ergst 's nachts.. terwijl we de groente na het eerste dutje aanbieden..

4 maanden geleden

Reactie op Vrilub

Eerlijk? Maak alles vers maar wat moet ik met een kilo pompoen? Heb een potje gepakt en geproefd. Vond t prima te doen dus heb die gegeven. Wel biologisch zonder andere ingrediënten.

4 maanden geleden

Reactie op Vrilub

Van die voorgesneden pompoen blokjes uit de koeling. Gebruik/eet verder geen pompoen

4 maanden geleden

Reactie op Vrilub

Gesneden uit koeling

4 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Vandaag en gisteren voor het eerste een hapje geprobeerd (gepureerde banaan ...
Onze dochter moet er tot nu toe ook weinig van weten. Wij zijn ook in dubio of het beter is om te stoppen en over paar weken weer te proberen of toch blijven aanbieden 🙄

4 maanden geleden

Reactie op #Mary

Onze dochter moet er tot nu toe ook weinig van weten. Wij zijn ook in dubio ...
Haha ja ik was eigenlijk verbaasd dat hij het niet wilde. Hij is een gulzige baby en stopt echt alles in z’n mond. Maar banáán? Keek ook echt beledigd toen hij het in z’n mond had 🤣 Ik denk dat ik ga doen wat karien84 adviseerde en wachten tot hij meer interesse heeft. Ik wil niet dat zijn eerste ervaringen met eten een negatieve lading krijgen.

4 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Haha ja ik was eigenlijk verbaasd dat hij het niet wilde. Hij is een gulzig ...
Hahaha 🤣 ik kan me zo’n gezichtje wel voorstellen. Hier wordt ook heel boos gekeken als er eten in haar mond zit. Wij hebben ook besloten om ff te wachten en het over 2 weekjes weer een keer te proberen 🤞

4 maanden geleden

Hi! Vanaf wanneer begonnen jullie met pindakaas en ei? En hoeveel, waar doorheen? Ik vind het best spannend om er mee te beginnen. Onze zoon is 4 maanden en krijgt nu 2 weken groente en fruit hapjes en dat gaat verder goed

4 maanden geleden

Reactie op charf

Hi! Vanaf wanneer begonnen jullie met pindakaas en ei? En hoeveel, waar doo ...
In mijn schema staat vanaf dag 30pindakaas door de sperziebonen. En dag 38ei bij de wortel en de broccoli. De eerste dag pindakaas is het een halve theelepel, dag erna 1 theelepel dag daarna 3 theelepels. En vanaf dan 1x in de week 3 theelepels. Met ei 1e dag 1 theelepel, 2e dag 1 eetlepel en derde dag 2 eetlepels en daarna wekelijks een half ei

4 maanden geleden

Reactie op charf

Ik heb deze site van het consultatiebureau gekregen om aan te houden: https://allergiedietist-davo.nl/wp-content/uploads/2022/06/flyer-vroege-introductie.pdf Onze dochter krijgt nu ‘s morgens fruit en we beginnen langzaam met groente ‘s avonds. Als dat goed gaat wil ik hier mee beginnen.

4 maanden geleden

Gebruiken jullie ook wel eens diepvries groente en dat je daar hapjes van maakt en opnieuw invriezen?

4 maanden geleden

Reactie op charf

Onze dochter is ook 4 maanden maar ik merk dat ze nog helemaal geen interesse heeft in eten wel begonnen met groente hapjes maar ze is nog niet geïnteresseerd dus ik denk dat ik nog maar even wacht met ei en pindakaas en zo…!

4 maanden geleden

Reactie op Vrilub

Gebruiken jullie ook wel eens diepvries groente en dat je daar hapjes van m ...
Opnieuw invriezen wordt nooit aangeraden. Dus ik zou dat niet doen.

4 maanden geleden

Reactie op Vrilub

Gebruiken jullie ook wel eens diepvries groente en dat je daar hapjes van m ...
Volgens mij is dst prima als je het wel bereidt door te koken en pureren oid.