8 Reacties

5 maanden geleden

Nee babys op deze leeftijd hebben gewoon meer mama nodig ze zaten 9maanden in je buik dus bij jou voelen zich het meest vertrouwd

5 maanden geleden

Als ik naar mijn eigen situatie kijk denk ik dat het er aan ligt hoe rustig je zelf op dat moment bent. Soms heb ik geen geduld en soms mijn vriend niet en dan gaat het ook bijna niet tot heel moeilijk. Misschien ben jij van nature veel geduldiger, weet je al wat werkt en moet je vriend nog wat vertrouwen in zichzelf krijgen? En ook een keer het gevoel hebben dat het hem ook lukt? Ik vertel wel wat bij mij werkt, maar leg het mijn vriend niet op. Ik weet dat hij daar slecht op gaat en dan denkt; joh doe het lekker zelf haha Ook bemoei ik me er niet mee als hij het doet (geen idee of je dat wel of niet doet hoor) maar zo geef ik hem wel het vertrouwen en nu stormt hij juist naar binnen als het mij niet lukt met 'ik doe het wel'. In het begin deed ik het ook alleen hoor, maar nu vind hij het 'leuk' om te doen!

5 maanden geleden

Bij ons gaat het een beetje hetzelfde als bij Kirrx. Ik heb eerst heel veel met onze dochter geoefend met zelf in slaap vallen in bed. En nu ze het kan is het voor mijn man ook makkelijker. Hij geeft er zijn eigen draai aan (we doen wel ongeveer hetzelfde ritueel). Onze dochter begrijpt dat ze op bed wordt gebracht en daardoor lukt het mijn man ook. En daarentegen wou mijn man ook niet te veel weten, laat mij maar mijn ding doen en het komt goed. Het zelfvertrouwen zorgt er ook voor dat de baby denk ik voelt dat het ok is. Het is gewoon oefening baart kunst. En moeders doen het nu nog meer en voelen het goed aan (op bed brengen, wat werkt). Jouw man moet het nog ontdekken misschien en dat komt vast ook goed op termijn. Ik denk het ongeduld voelt de baby en dat helpt waarschijnlijk niet mee. Net zoals even snel en gehaast op bed brengen en stappen overslaan werkt ook niet voor de baby als ik dat doe. Het is echt elke keer even een intiem momentje tussen jou en de baby die je zorgvuldig doet zodat zij in alle vertrouwen kan gaan slapen. Hij gaat het ongetwijfeld ook krijgen 🙏🏻

5 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Als ik naar mijn eigen situatie kijk denk ik dat het er aan ligt hoe rustig ...
Zo herkenbaar dit! Snapte het nooit tot mijn vriend precies dit zei!

5 maanden geleden

Update: Dankjewel voor de reacties! Hij heeft het vaker geprobeerd op mijn manier en zijn eigen sausje erbij gedaan. Het is idd een kwestie van oefenen want het gaat nu steeds beter. Vond het zelf idd lastig om hem niet teveel de weg te wijzen erin, nieuwe papa’s moeten het ook gewoon leren.

5 maanden geleden

Reactie op mamanisa

Update: Dankjewel voor de reacties! Hij heeft het vaker geprobeerd op mijn ...
Yeahhhh fijn voor jullie en fijn voor de baby dat ze door beide ouders op bed gebracht kan worden ❤️🙌🏻

4 maanden geleden

Ik vroeg mij man gisteren of hij liever de vaatwasser ging uitruimen of zijn zoon op bed legde, en hij koos de vaatwasser! Precies om die reden. Hij denkt dat het voor mij makkelijker is om de baby op bed te leggen. Volgens mij komt het doordat ik meer geduld heb een rustig over zijn hoofdje of buikje blijf aaien tot hij slaapt. Mijn man is meer van de neerleggen en weg lopen strategie en dat werkt nog niet zo goed. Maar we gaan binnenkort maar wel oefenen met zelf in slaap vallen al vind ik hem eigenlijk nog wel klein daarvoor. Hij slaapt nog maar net op zijn eigen kamer dus gun hem nog even de extra geborgenheid zeg maar.