11 Reacties
4 maanden geleden
Mijn dochter van nu 3 jaar duimde in mijn buik al. Bijna elke echo zat de duim in mond. De eerste paar weken ging de duin af en toen in haar mond en na volgens mij 4 tot 5 maanden standaard de duim. 3 jaar later nog steeds en wil eigenlijk dat ze hier mee stopt dus als iemand tips heeft! 😁
4 maanden geleden
Rond ik 3,5 maand begonnen, ze pakt geen speen. Sinds ze kan duimen slaapt ze veel beter, ze kan zichzelf goed in slaap krijgen en ook in de nacht als ze wakker wordt hoeven we er niet naartoe omdat ze zichzelf al duimend in slaap kan brengen. Haar handje valt weer uit haar mond als ze even slaapt.
Soms duimt ze ook tussendoor even om te ontprikkelen.
Ik ga het pas afleren als ze ouder is.
4 maanden geleden
Reactie op Clash
Rond ik 3,5 maand begonnen, ze pakt geen speen. Sinds ze kan duimen slaapt ...
Hier ook. Ik wil het eigenlijk ook niet afleren omdat ze zich zo goed kan kalmeren, maar ga wel proberen om de speen nog eens aan te bieden.
4 maanden geleden
Hier ook een duimer. Ze vindt het nu fijn, dus ik laat het lekker gaan
4 maanden geleden
Onze dochter begint ook met duimen. Ze deed al eerder sabbelen op haar hand om zichzelf te troosten. En nu wordt het gerichter met duimen. Ze doet het nog niet heel veel vind ik. Niet bij elke keer in slaap vallen bijvoorbeeld. Soms hoor ik haar ‘s nachts duimen, ik denk ook dat ze dan even wakker is en weer verder gaat slapen. Ik vind het nu geen probleem. Ze heeft de speen veel geweigerd en inmiddels hebben we dat ook al zes weken niet meer geprobeerd. Ik vind het goed zo. Ik kijk wel hoe het zich ontwikkelt en of we later moeten proberen af leren. Als zij zich er prettig bij voelt dan vind ik het helemaal ok.
4 maanden geleden
Ik heb liever dat ze nu nog duimt dan de speen heeft. Bij ons wordt de speen geregeld uitgespuugd, dan kun je zelf in de nachten er weer uit. Hoop alleen wel dat we 't met een poos af kunnen leren 🤪
4 maanden geleden
Mijn dochter gebruikt niet haar duim maar haar wijs en middel vinger maar ga er vanuit dat dit gewoon hetzelfde is.
Ze combineert nu nog de speen en vingers. ‘s morgens wordt ze wakker op der buik met der vingers in de mond terwijl ze in slaap viel op der rug met een speen.
Ik laat het zo. Ik baal een beetje maar aan de andere kant. Iemand die ouder wordt wil niet meer duimend of vingerend ( oké dat klinkt heel raar. Even iets anders voor bedenken) gezien worden 😂