41 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben behandelfunctionaris bij de Belastingdienst. Ik heb een contract van 36 uur en werk 24 uur verdeeld over 3 dagen en dus 1,5 ouderschapsverlof. 1 dag is ze thuis bij papa, ze gaat 1 dag naar het kinderdagverblijf en 1 dag naar oma
4 maanden geleden
Communicatiemedewerker, drie ochtenden per week. Ik begin in september weer. Ze gaat straks drie ochtenden naar de opvang tenzij er nog een verlof-dag van m’n man tussen zit op de dag dat ik werk, dan de eerste periode twee ochtenden. Daar kan hij pas naar kijken als hij zijn nieuwe roosterindeling weet.
4 maanden geleden
Ik werk zelf 3 dagen in. De kinderopvang. Op maandag en donderdag is hij lekker bij mij thuis. Op dinsdag en vrijdag gaat hij mee naar de opvang waar ik werk (wel andere groep), dus kan af en toe nog even knuffelen. Op woensdag is mijn man thuis en kan dan met de kleine dagje knuffelen
4 maanden geleden
Ik ben Medisch pedagogisch zorgverlener in een kinderziekenhuis.
Ik ga in augustus weer werken en start dan met 3 dagen per week (24u) en dan per 1 oktober weer terug naar 32u en dus 4 dagen.
De kleine start met 1 dag opvang en gaat per 1 oktober 3 dagen per week naar crèche, 1 dag papa en 1 dag mama (net als zn broer).
4 maanden geleden
Ik werk in de ouderenzorg als verzorgende ig. Tot aan januari werk ik 24u daarna weer 32u. Maar voor mij zijn alleen de maandag en woensdag als vast in het rooster de rest van de dagen is onregelmatig. Op de maandag gaat die naar mijn schoonmoeder en op de woensdag naar mijn eigen moeder. De overige dagen die ik door de weeks moet werken past schoonmoeder op en in het weekend is mijn man gewoon thuis
4 maanden geleden
Reactie op Mommy-to-be90
Ik ben behandelfunctionaris bij de Belastingdienst. Ik heb een contract van ...
Oh dus bij jou moet ik zijn voor al m’n belastingsklachten 😂😂😂
4 maanden geleden
Ik stop een jaar met werken. Hierna ga ik kijken wat ik wil gaan doen. Ik heb een koksdiploma en een verzorgende IG en maatschappelijke zorg diploma dus kan veel kanten op 😊
4 maanden geleden
Ik werk als verpleegkundige in de geronto psychiatrie.
Ik heb een contract voor 28u per week. Dit jaar zet ik 12u per week ouderschapsverlof in en heb nog veel verlof. Dus tot mijn dochter 1 jaar is kunnen we het zo vorm geven.
Ze gaat twee dagen naar de opvang.
Vanaf februari wil ik een post-hbo gaan volgen en dan nog 1 dag extra werken (24u). Dan gaat ze waarschijnlijk 1 dag extra naar de opvang of opa/oma. De opleidingsdag is gelukkig een werkdag 1x per 2 weken.
Als de opleiding af is gaan mijn man en ik waarschijnlijk beide 4 dagen werken, omdat het meer oplevert als ik fulltime werk dan 😅 en we dan alsnog maar 3 dagen opvang nodig hebben.
Maar goed dat duurt gelukkig nog even. Dus voor nu lekker genieten met mijn meisje 🥰
4 maanden geleden
Ik stop een jaar met werken. Hierna ga ik kijken wat ik wil gaan doen. Ik h ...
Hier ook ongeveer hetzelfde 1 jaar thuis maar moet nu oriënteren wat ik wil gaan doen. Ik heb 4 jaar schoonmaakwerk gedaan en heb een diploma mmz mbo 3 maar misschien wil ik ook wel omscholen naar kapster.
4 maanden geleden
Ik heb een eigen kapsalon aan ons huis ik werk 2,5 dag. 1 dag gaan ze naar de opvang. 1 ochtend gaat de oudste naar de peuterspeelzaal en de jongste naar mijn schoonmoeder de zaterdag is mijn man thuis. Wij zijn beide ondernemers dus we kunnen redelijk goed dingen in plannen hij kan iets eerder thuis komen mocht dat nodig zijn maar hij is vaak wel vroeg weg 7uur de de deur uit. We leggen savonds voor zover de lukt altijd samen de kindjes in bed.
4 maanden geleden
Ik ben onderzoeker bij het CBS en mijn contract is 36 uur.
Tot september sta ik ingepland voor 2 dagen per week, maar ik hoop dat ik al eerder naar 3 dagen kan. Na september ga ik sowieso naar 3 dagen werk per week.
Het is nu 1 dag opvang, 1 dag oma en de rest vullen we zelf op. Qua opvang hoef ik niet slechts 2 dagen te werken, maar het is zo'n gekkenhuis met die twee babies, dat ik meer werken op het moment simpelweg niet trek. Gelukkig hebben we beide wel 2x 9 weken ouderschapsverlof, dus daar maak ik dankbaar gebruik van.
4 maanden geleden
Ik werk als wijkverpleegkundige. 20 uur per week. Een dag gaat mijn zoontje naar mijn schoonouders en een dag naar de gastouder
4 maanden geleden
Ik ben ambulant hulpverlener in de jeugdzorg. Voorheen werkte ik 4 dagen in de week (32 uur), maar over twee weken begin ik eerst met 3 dagen werken en vanaf oktober 3,5 dag, tot onze dochter één jaar is.
Op maandag zijn we beide vrij, op dinsdag zorgt mijn man voor onze dochter, op woensdag is ze bij opa en oma, donderdag op de opvang en vrijdag ben ik thuis. Ook als ik weer die halve dag ga werken, want die ga ik gebruiken om vanuit thuis mijn administratie te doen.
4 maanden geleden
Ik werk als productmanager, eigenlijk 4 dagen per week. Maar neem een halve dag ouderschapsverlof op tot mijn dochter 1 is.
Maandag en dinsdag gaat ze naar de opvang, woensdag is mijn man vrij, donderdag passen mijn schoonouders op haar en vrijdag ben ik vrij. Op dinsdagmiddag ben ik ook vrij maar is dan vooralsnog "me time" ;)
4 maanden geleden
Ik ben kindbegeleider in een kinderdagverblijf.
Ik werk 4/5 en ben thuis op woensdag, m'n man is thuis op vrijdag. Op die dagen is ons meisje bij een van ons thuis. Mijn man werkt soms in het weekend dus is ook soms tijdens de week thuis dan blijft ons meisje ook bij hem. Op dagen dat we beide werken gaat ze mee met mij.
Voorlopig gaat ze maar 2 dagen in de week omdat ik nog thuis ben in herstel van mijn enkelbreuk.