13 Reacties

4 maanden geleden

Ik volg hier even mee 🙋🏼‍♀️ Is die van jou ook... geel? 🥲🤣

4 maanden geleden

Overigens: veel vezels eten is wat ik nu probeer. Zeg maar, nog meer dan normaal. Hopelijk helpt dat.

4 maanden geleden

Ben zo blij met de topic, ik heb dit dus ook. normaal nooit eerder diarree, totdat ik zwanger werd elke dag weer opnieuw en ik was zo bang dat er iets aan de hand zou zijn maar gelukkig is dat niet het geval ik denk dat het gewoon komt omdat je darmen ook van slag zijn. goed veel vezels en vitamine eten hopelijk werkt dit voor ons.✌🏻

4 maanden geleden

Reactie op babydreams

Ik volg hier even mee 🙋🏼‍♀️ Is die van jou ook... geel? 🥲🤣
Hahaha, ja! 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Fem_k.e

Ben zo blij met de topic, ik heb dit dus ook. normaal nooit eerder diarree, ...
Oef! Ik ben zo blij dat ik niet alleen ben.. Ik lees overal over opstoppingen en dan denk ik help... Ik heb net andersom! 🙈 De apotheek gaf mij enterol om mijn darmen wat te kalmeren maar als ik lees op Google staat er dat het effect niet is onderzocht bij zwangere vrouwen dus dat het wordt afgeraden... Vind het dan wel gek dat de apotheek mij dit mee geeft 🙈

4 maanden geleden

Ik net ook weer mijn eerste diarree aanval gehad op werk, gelukkig was iedereen al weg..😫 ik hoop dat ik het niet elke dag krijg vanaf nu want ons toilet op werk is gehorig 😭. Normaal doe ik al geen ‘grote boodschap’ op werk maar wacht ik tot ik thuis ben, maar met zo’n aanval kan je niet wachten.. Ik volg graag voor het geval dat iemand nog meer tips heeft dan vezels eten, ik eet al rond de 40 gram per dag..🥲

4 maanden geleden

Reactie op kdc1997

Ik net ook weer mijn eerste diarree aanval gehad op werk, gelukkig was iede ...
Ohh, niet leuk he! Ik ben vandaag vroeger naar huis vertrokken na weer 3x op toilet te hebben gezeten 😐..

4 maanden geleden

Reactie op Jannisss

Hahaha, ja! 🙈
Elke keer als ik die kleur zie denk ik: "ehmmm 😳😳 alles OK??" Voor sommige mensen wil het nog wel helped prebiotica te slikken. Ik slik dat al voor mijn pds dus voor mij helaas geen oplossing. Maar wie weet?

4 maanden geleden

Als je diarree hebt zou ik niet te veel vezels eten want daar ga je toch juist van aan de diarree? Bij opstopping raden ze veel vezels aan. En pas goed op dat je niet uitdroogt, evt ORS nemen

4 maanden geleden

Reactie op annst

Als je diarree hebt zou ik niet te veel vezels eten want daar ga je toch ju ...
Zoals ik het begrepen had kan veel te veel vezels wel leiden tot diarree inderdaad. Maar ik Lees dat dat vrijwel nooit gebeurd

4 maanden geleden

Reactie op annst

Als je diarree hebt zou ik niet te veel vezels eten want daar ga je toch ju ...
Vezels werken juist bij diarree goed, omdat vezels vocht opnemen wordt je ontlasting minder waterig en steviger. Aan de andere kant zorgt het er bij constipatie voor dat je ontlasting soepeler wordt.. als het goed is haha

4 maanden geleden

Bij mij valt het mee totdat ik iets vet eet.. vandaag hamburgers gegeten en nu op de pot denk dat het inderdaad normaal is…😬

4 maanden geleden

Ik heb altijd al spastische darmen. Maar nu met 4+3 krijg ik al bijna me broek niet dicht doordat die darmen zo opzetten en pijnlijk aanvoelen. 2a3 x per dag naar het toilet en heeft nauwelijks een vaste vorm 🫣 Ik was eigenlijk verbaasd dat men zegt dat het langzamer werkt. Hier werkt het sneller 🤪 Wat ik doe is vooral gezond eten. Veel fruit (gaat er makkelijker in ook met de misselijkheid) Wat wel eens wil remmen is een banaan eten. En ik heb een intolerantie voor melk dus daar speel ik wat mee door bv nu zachte bolletjes waar ook melk in verwerkt zit te eten 😅 Als echt enorme diarree is zou ik contact opnemen met de verloskundige/huisarts