30 Reacties

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Ik vond het zelf wel prettig om iemand mee te hebben, omdat er bij mij wel ...
Goed punt! Inderdaad leuk dat alles nog goed in 1 beeld te bekijken is en ook nog leerzaam volgens mij dat er iemand bij zit die benoemt wat er precies te zien is op die beelden.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Klopt ja. Maar als er al geen chromosoomafwijkingen zijn is de kans al stuk ...
De 13 weken echo is blijkbaar ingevoerd sinds 2021 en is momenteel nog onderdeel van een wetenschappelijke studie, je kunt hem dus alleen krijgen als je toestemming geeft dat de gegevens van je echo vastgelegd mogen worden in die studie. Hier hebben we ook voor moeten tekenen 😄 het lijkt mij persoonlijk alleen maar positief dat alles al wat vroeger in de zwangerschap in kaart gebracht wordt en niet pas met 20 weken. Hebben jullie wel de 20 weken echo?

één maand geleden

Ik ben alleen gegaan. Mijn man moest werken ivm belangrijk project op starten. Helemaal prima. Hij kon er wel zijn voor eventueel als er toch twijfel was of er wat te zien is. Dan zou die komen om er te zijn ect. Wellicht kan je kijken of er iemand is waar je terecht kan mocht er wel wat zijn? De 20 weken echo gaat mijn man wel mee. Bij mijn vorige zwangerschap was de 13weken echo er ook nog niet..

één maand geleden

Ik denk dat het een heel ander verhaal is of je een partner hebt die niet meegaat vanwege werk oid, of dat je er echt alleen voor staat in je zwangerschap en daarom alleen gaat. Ik doe het alleen en er gaat steeds weer een andere vriendin mee naar de echo’s, en die zijn allemaal vereerd en blij dat ik ze vraag, dus voel je vooral niet bezwaard om iemand mee te vragen. Elke keuze is goed. Stel jezelf alleen de vraag of je niet alleen gaat omdat je vindt dat je het alleen ‘moet’ doen. Wij vrouwen kunnen zo hard voor onszelf zijn..

één maand geleden

Ik ben alleen naar de afspraak geweest en mijn man bleef thuis met onze zoon. Mijn moeder had aangeboden mij te vergezellen naar de afspraak, maar ik vond dat zelf niet prettig of nodig. Je moet echt doen wat voor jou prettig is. Ik vind het zelf bijvoorbeeld niet fijn om naakt te zijn in het bijzijn van bijvoorbeeld mijn moeder en bij een slechte uitslag zou ik dit ook niet meteen met haar (of iemand anders behalve mijn man) willen delen/verwerken. Daarom heb ik ervoor gekozen om alleen te gaan. Tip van Flip: Ik had vooraf de vragen die wij hadden genoteerd, zodat ik niks zou vergeten te vragen tijdens de afspraak. Misschien is dat voor jou ook handig om te doen (indien je vragen hebt).

één maand geleden

Hoi! Mijn partner kon geen vrij krijgen van zijn werk waardoor ik alleen naar de 13 weken echo moest. Uiteindelijk heb ik toch mijn moeder meegevraagd wat heel fijn was! Omdat ze best veel vertelde tijdens de echo vond ik het heel fijn om dat na te bespreken met iemand. Samen hoor je meer dan alleen en mocht er iets niet goed zijn al helemaal.

één maand geleden

Reactie op nikkii1988

Wat mooi!! 4 generaties samen ❤️❤️ wat zal dat bijzonder geweest zijn, voor ...
Mijn oma vond het zo mooi, vooral omdat ze dit vroeger allemaal niet hadden , was voor haar de eerste keer 🥰

één maand geleden

Ik ga ook alleen(als het mee nog lukt een afspraak te plannen. Ik ben 13.2 nu en nog ruim een week op vakantie. Afspraak verzetten gaat zeeer moeizaam). Dit is onze 5e, vind oppas regelen voor de kinderen meer gedoe dan alleen naar de echo gaan. Hopelijk is gewoon alles goed en anders ben ik ook zo thuis om alles te delen.

Reactie op Toettied

Ik ga ook alleen(als het mee nog lukt een afspraak te plannen. Ik ben 13.2 ...
Je kan de 13 weken echo tot maximaal 14w3d inplannen 😄 Maar misschien is dat overal weer anders..

één maand geleden

Mijn partner woont in het buitenland en kan er dus ook niet bij zijn. Ik heb ervoor gekozen om alleen te gaan (maar ook omdat mijn zussen werken en een andere zus op mijn zoontje moest passen)