28 Reacties

3 maanden geleden

Word je ingeleid of is het gewoon zo dat als de bevalling begint je naar het ziekenhuis moet? Anders is het natuurlijk makkelijker te plannen. Ik weet dat een collega van te voren heeft gevraagd welke dagen haar ouders en welke dagen haar schoonouders konden. Zodat ze 1 van 2 konden bellen toen het begon. Ik weet niet of dat een optie voor je is?

3 maanden geleden

Reactie op Twin Mom

Word je ingeleid of is het gewoon zo dat als de bevalling begint je naar he ...
Helaas is dat geen optie omdat ik geen goede band heb met mijn moeder en zei ook nooit oppast, wil ik dit niet plus zij wonen op 40 min rijden afstand dus dat is ook niet heel handig en mijn moeder werkt ook heel veel dus dat schiet sowieso niet op. Ik moet naar het ziekenhuis als de bevalling begint tenzij tussentijds het word veranderd

3 maanden geleden

Ik zou het tegen die tijd even bespreken met je schoonouders, er is vast wel een plan te bedenken. Een bevalling gaat meestal niet zo snel, dat je niet een halfuurtje kan wachten. En anders is mijn ervaring dat veel mensen zich aanbieden om te helpen rondom de bevalling. Hier kon mijn oudste bijvoorbeeld best even naar de buren, maar uiteindelijk werd het een inleiding en was er niks acuuts 😉 Niet te vroeg druk maken om dingen die nog niet hoeven!

3 maanden geleden

Als de bevalling begint, heb je vaak wel tijd om wat te regelen. Bij mijn vorige bevalling kwam het net mooi uit dat de oudste twee bij hun vader waren. Anders had ik mijn moeder of zus ingezet. Als dat niet had gekund, zouden mijn schoonouders of schoonzus ingesprongen zijn. In geval van nood, gaan ze nu alledrie mee naar het ziekenhuis en laat ik ze vanuit daar ophalen. Vaak zijn vrienden of buren ook wel bereid te helpen, eventueel tot je schoonouders je dochter kunnen oppikken

3 maanden geleden

Mijn moeder werkt onregelmatig in de zorg. Zij woont heel dichtbij dus zodra het begon kon ik haar bellen als ze vrij was. Vanaf week 38 wist ik haar werkschema en had ik een week vooruit hierover nagedacht. Voor de andere momenten in de week rond de uitgerekende datum had ik mijn zus en een vriendin ‘standby’. Een vriendin van mij beviel 3+ weken eerder (en bij haar eerste 2 weken later) en had er toen nog niet heel erg over nagedacht omdat haar gevoel zei dat het weer tot ver na de uitgerekende datum zou gebeuren :-). Haar dochter is toen spontaan naar de buren gegaan.

één maand geleden

Wij hebben beide opa’s en oma’s die allemaal met pensioen zijn gevraagd rond die tijd geen vakantie te plannen. Waarschijnlijk wordt de bevalling ingeleid en kunnen we plannen waar de kleine heen gaat.

één maand geleden

Toen mijn zus ging bevallen van de tweede heb ik ingesprongen voor de eerste. Ik woonde en werkte toen ook verder weg maar stond stand-by om bij te springen wanneer nodig. Uiteindelijk werd zij ingeleid dus dat was makkelijker qua planning maar kleine ging overdag gewoon naar de opvang dus kon hem dan daar ophalen of als het savonds of snachts zou gebeuren was er ook geen probleem. Schoonouders klinkt wel ideaal zo om de hoek. Als je kind naar de opvang gaat zou dat voor hun goed te kunnen combineren zijn met werk toch? En Als ze met zn 2en oppassen bij die andere kindjes kan 1 van de twee richting jullie? Mss niet ideaal maar uitzonderlijke situatie is altijd beetje anders. Wss vinden ze het een grote eer om jullie in die periode te helpen en komt er wel een oplossing :)

één maand geleden

We bellen de oma op en dan zien we wel!

één maand geleden

Ligt eraan.. mijn vorige bevalling duurde 2 uurtjes in het ziekenhuis.. ik denk dus dat ze gewoon meegaat naar het ziekenhuis en partner erbij. Mocht het langer duren, dan hebben we tijd om haar af te zetten. Maar dst betwijfel ik. Na een uur kon ik namelijk persen.. dus zoveel tijd is er denk ik niet.

één maand geleden

Ideaal schoonouders om de hoek! Wij hebben ze ook in hetzelfde dorp. Ik zou dat gewoon zien als plan a en als ze niet direct beschikbaar zijn om welke reden dan ook, heb je dan mogelijk een buurman/buurvrouw in de straat die stand-by kan staan en de tijd kan overbruggen die je schoonouders nodig hebben om bij jullie te komen?

één maand geleden

Mijn moeder werkt ook nog en moet met het OV komen. Die zou ruim een uur onderweg zijn en kan niet midden in de nacht ineens hier op de stoep staan. Mijn schoonouders zijn met pensioen en hebben een auto, maar zij wonen op een 50min afstand rijden. Dus ook dat maakt het hier lastig. Wij gaan het nog even allemaal aankijken, maar ik denk dat we overdag hulp zullen vragen van onze vrienden. En in de nacht het proberen op te lossen door wel mijn schoonouders te laten komen of mogelijk dat wij mijn moeder/schoonouders hier laten logeren vanaf week 40. 🙈

één maand geleden

Ik lees even mee voor ideeën 2 van de 7 dagen kunnen m'n schoonouders niet dus wij zijn vol aan het hopen dat het niet op die dagen komt😅

één maand geleden

Reactie op februari2022mama

Ligt eraan.. mijn vorige bevalling duurde 2 uurtjes in het ziekenhuis.. ik ...
Maar hoe kan je man je dan ondersteunen als je kind er bij is. En hoe oud is je kind? Mijne zal nog geen 1.5 zijn en heb ook een snelle bevalling gehad. De verloskundige verwacht dat het nu nog sneller gaat en dan is de vraag of ik wel het ziekenhuis haal. Maar ja me dochter mee nemen is echt geen optie vind ik

één maand geleden

Reactie op mickey23

Toen mijn zus ging bevallen van de tweede heb ik ingesprongen voor de eerst ...
Ja ze vinden het sowieso leuk. Ik werk niet dus me dochter gaat niet naar de opvang ja we gaan het zien ze zullen dan idd hierheen moeten komen en desnoods de andere klein kindere meenemen

één maand geleden

Reactie op Littleseahorse

Wij hebben beide opa’s en oma’s die allemaal met pensioen zijn gevraagd ron ...
Waarom word je ingeleid als ik vragen mag

één maand geleden

Reactie op Lauwiene

Ik zou het tegen die tijd even bespreken met je schoonouders, er is vast we ...
Hier heeft de verloskundige aangegeven dat de vorige bevalling zo snel ging dat ze zich afvraagt of ik het ziekenhuis red dus niet helemaal mee eens

één maand geleden

Reactie op MenMF

Maar hoe kan je man je dan ondersteunen als je kind er bij is. En hoe oud i ...
Ik wil geen ondersteuning van m’n man. Heb ik bij de eerste ook niet gehad. De zuster heeft me ook nergens mee geholpen. Pas toen ik ging persen riep ik de verloskundige erbij dat ik wilde persen. Ik zat alleen op het toilet. 😂😂😂. Ik wil dat mn man erbij is , maar hij hoeft me niet te ondersteunen.

één maand geleden

Een goede vriendin van me is thuisblijfmoeder, ik ga vragen of zij het ziet zitten dat wij ons aapke bij haar afzetten wanneer het zo ver is 🙈 Ik hoop dit keer weer voor een inleiding te mogen kiezen. Ik wil deze keer op de dag van geboorte niemand op bezoek krijgen. Als we onze zoon bij mijn moeder moeten afzetten dan weet ze ook al hoe laat het is.

één maand geleden

Ik ga een paar mensen (de meter en beide grootouders) vragen om stand-by te zijn. Zo kan ik op het moment zelf terugvallen op meerdere personen. In het ergste geval nemen we haar mee naar het ziekenhuis en komt iemand haar daar ophalen

één maand geleden

Mijn schoonmoeder is zo lief om in de periode dat ik kan gaan bevallen vrij te nemen. Zo niet heb ik nog mijn moeder/bonusmoeder die niet werken dus maak mij niet zo druk, ik wordt ingeleid dus is makkelijker te plannen