15 Reacties

één maand geleden

Ik denk dat de afspraken daarna alleen kunnen. Wel zou ik (als jullie die doen) de 13weken en 20weken echo samen dien.

één maand geleden

Wij doen deze keer alleen de echo's samen. Vorige keer is mijn man bij de eerste keer hartje luisteren meegeweest. Maar we vonden het allebei niet een mega speciaal moment. Wel fijn om te horen, maar niet meer dan dat 🙈 Dus deze keer gezegd dat ik gewoon alleen ga naar de controles. Heb er deze zwangerschap ook een stuk meer, dus met beide banen rekening houden is lastig. Maar er is niet echt een regel voor ofzo, kijk vooral wat jullie samen willen:)

één maand geleden

Vooral doen wat je zelf fijn vindt! Wij willen wel samen naar de echo’s. Andere standaard controles gaat mijn man in principe niet mee. Tenzij het toevallig zo uit komt en hij er zin in heeft. Bij de eerste zwangerschap ook op deze manier gedaan, en dat voelt goed voor ons!

één maand geleden

Ja echos samen en de rest zelf was wat ik ook zat te denken maar ook lastig in te schatten omdat ik niet precies weet wat er besproken wordt bij de controles. Maar fijn om te horen dat jullie dat ook zo doen :)

één maand geleden

Reactie op mickey23

Ja echos samen en de rest zelf was wat ik ook zat te denken maar ook lastig ...
Controles is zover ik me kan herinneren; even bespreken hoe het met je gaat, hartje luisteren/voelen aan de buik of de baarmoeder goed groeit, bloeddruk meten. Veel meer dan dat is het ook niet geloof ik . Maar wellicht vergeet ik iets

25 dagen geleden

Tot nu toe zijn we ook alle afspraken samen geweest. De laatste keer was naar het hartje luisteren, gewicht/bloeddruk meten en kon je wat vragen stellen. Dat was verder niet zo spannend en speciaal dus de volgende keer ga ik bij zo'n soort afspraak alleen. Bij de echo's gaan we wel samen en wat verder in de zwangerschap wordt volgens mij ook de bevalling een keer besproken. Naar die afspraak gaan we ook zeker samen.

25 dagen geleden

Bij de 1e gingen we in het begin vaak samen tot de gewone checks dit omdat het avond en weekends kon nu bij de 2e andere verloskundige die vooral door de week afspraken maakt. Alleen bij de 1e en 13 en 20 weken echo samen verder ga ik gewoon alleen heen!

25 dagen geleden

Ik ben 1 keer geweest met 12 weken en ga dan weer met 24. Heb er zelf weinig behoefte aan, ben gezond en het wordt m’n vierde kindje, tot nu toe altijd zwanger geweest zonder complicaties en soepel bevallen. De echo’s (termijn, 13 en 20 weken) gebeuren apart in een echocentrum en krijgt de vk doorgestuurd. Dan gaat partner mee. Maar niet naar de afspraken met vk, heb daar geen behoefte aan. En inderdaad lastig met vrij nemen van werk. Ik heb zelf echt nul vragen dus wat moet hij daar dan doen, kijken hoe m’n bloeddruk wordt gemeten? Als ik 34 plus ben gaat hij wel een keer mee en bespreken we het bevalplan.

25 dagen geleden

Het gaat erom wat jullie fijn vinden. Ik ga altijd alleen, bij mijn vorige zwangerschap ging mijn man mee naar de eerste en naar de laatste afspraak. Bij de laatste afspraak wilde ik dat omdat ik dan misschien gestript zou worden en dat vond ik spannend. Nu bij 13w echo heb hartje gehoord en verder ga ik, op echo’s na, alleen. Ik ben er max een kwartier en ik heb op kwalen na geen klachten. Verder is het gewicht en bloeddruk meten, buik voelen (en later) meten en ik kan er weer vandoor. Sommige vriendinnen doen alles samen met hun partner en vinden dat prettig. Lekker voor jullie zelf kijken wat het beste werkt voor jullie.

25 dagen geleden

Tot nu toe gaan we meestal samen, maar zeker later in de zwangerschap wanneer je frequenter moet komen ging ik vorige x vaak alleen. De vk gaf altijd van te voren aan wanneer bepaalde belangrijke zaken besproken zouden worden zodat mijn partner daarbij kon zijn. Zoals bijv bespreken bevalwensen en belinstructies.

25 dagen geleden

Ik ga bij de eerste afspraak en de 20 weken echo samen, de rest doe ik alleen. Vind de bezoekjes zonder echo weinig voorstellen en de termijn en 13 weken echo is gewoon praktischer om even alleen te doen

25 dagen geleden

Vorige en deze zwangerschap gaan we met echo's samen als dat lukt met werk en de andere afspraken ga ik alleen. Ik heb wel de intake samen gedaan bij mijn eerste afspraak omdat ze dan ziektebeeld enzo willen weten ook van familie. Maar nu intake ook alleen gedaan want er is niets veranderd.

24 dagen geleden

Wij hebben de eerste afspraken allemaal wel samen gedaan. Dit omdat we dan echo’s kregen en het langere afspraken waren. Maar de afspraken die we hebben vanaf de 20 weken ga ik gewoon alleen naartoe. Die afspraak duurt 10min en is alleen een ‘hoe gaat het, bloeddruk checken en hartje luisteren’.. Als m’n partner toevallig thuis is en tijd heeft zullen we samen gaan, maar anders ga ik daar gewoon even zelf heen. We krijgen wel nog extra groei echo’s met 30 en 34 weken. Tijdens die afspraak zal m’n partner wel weer meegaan. En later moet je het bevalplan bespreken en daar moet mijn partner bij zijn van de VK.

24 dagen geleden

Met de echo vaak wel samen, is de planning, maar we wonen niet in dezelfde stad, dus soms lastig plannen, ik ga volgende week alleen naar het ziekenhuis...

24 dagen geleden

Dit is ons eerste kindje, mijn eerste zwangerschap dus we hebben nog veel vragen. Tot nu toe is mijn man altijd meegeweest, ook omdat wij lange afspraken hebben van een uur waarin we bespreken hoe het gaat etc. Morgen ga ik in mn eentje omdat het nog te vroeg is voor een bevalplan en hij toevallig moet werken. Maar met bevalplan en eventuele counseling wil ik hem er juist wel graag bij.