18 Reacties
één maand geleden
We willen haar naam pas delen na de geboorte, echter heb ik een aantal collega’s die heel opdringerig kunnen doorgaan over de naam… als ik dan op een gegeven moment boos wordt dat ze op moeten houden dan kijken ze je aan met een gezicht “maar ik doe toch niets verkeerd?!”
Echt heel heel vervelend.
Dezelfde collega’s deden dit ook op het geslacht, wilden we eigenlijk ook voor onszelf houden. M’n partner wilde het later toch heel graag wel delen, dus nja okee…
één maand geleden
Wij hebben de naam met onze ouders gedeeld, maar verder delen we naam nog niet.
één maand geleden
Ik heb altijd geroepen dat ik het gewoon wilde delen. Mijn partner zei toen het zover was alleen dat hij dit niet wilde. Hij was toch bang onzeker te worden door de meningen van anderen.
Maar binnen een week waren we allebei zo gewend aan de naam dat hij heeft besloten dat we het tóch mogen vertellen. Dus zijn familie en een paar van mijn vriendinnen zijn op de hoogte. Binnenkort vertel ik het ook aan mijn zussen. Ik vind het heerlijk dat we geen geheim hoeven te houden. Ik kan nu vrijuit praten.
(Vooraf waren er mensen die blij waren dat we het niet zouden delen:'want het zou toch veel bijzonderer zijn om dat pas bij de geboorte te horen'. Diezelfde mensen zijn nu helemaal enthousiast dat ze het mogen weten- wordt gezien als een hele eer- en vinden dat ze nu al meer een band kunnen vormen met onze kleine vent.
(We maken wel onderscheid trouwens hoor, iedereen mag weten dat het een jongen is. De naam blijft bij een kleinere groep mensen. Die heel dichtbij staan.)
Dit is erg controversieel denk ik, maar voelt voor ons helemaal goed!!
één maand geleden
Wij wachten!
Ook weten we nog niet of het een jongen of een meisje word, dus dat maakt het makkelijker om ons niet te verspreken 😂
Namen voor zowel een jongen als meisje staan al wel jaren ‘vast’ dus kunnen niet wachten tot de kleine er is en de namen met iedereen te delen 🥰
één maand geleden
Wij wachten! Ook al vind ik het soms wel erg lastig om niks te zeggen omdat ik zelf erg enthousiast ben over de naam. Haha
één maand geleden
Wij gebruiken de naam al. Ik vind het leuk dat ze echt al bestaat, met naam en al, en dat ze alleen nog maar geboren hoeft te worden
één maand geleden
Wij wachten ook tot na de geboorte. Alleen mijn beste vriendin weet het (hadden het voor de zwangerschap al over namen als we ooit kinderen zouden krijgen). En mijn broer en zijn vrouw maar dat is omdat we tegelijkertijd zwanger zijn en we niet elkaars namen wilden "stelen".
één maand geleden
Hier heb ik het al verteld. Voelt heeeeel raar dat ze die naam ook echt gebruiken als ze naar de baby/ zwangerschap vragen. Ik doe dat nog niet eens 😂 soms vind ik het leuk en denk ik "ja, dit klopt", andere keren voelt het erg onwennig haar naam door iemand anders uitgesproken te horen. Benieuwd of ik op het eind hierdoor zeker ben of toch plots iets anders wil 😅
één maand geleden
Als we met z'n tweetjes zijn gebruiken we de naam wel, maar maken hem pas bekend na de geboorte. Mijn nichtje van 10 is wel een lijstje met namen aan het maken, waarvan ze denkt dat we die zouden kunnen gaan gebruiken. Eens in de zoveel tijd noemt ze een greep uit de lijst op en ik hou bij hoe vaak ze de naam genoemd heeft, zo hoopt ze de juiste over te houden 😄