11 Reacties

2 maanden geleden

Ik denk dat de dochter op zolder ook het gelukkigste gaat zijn is dan toch haar eigen ‘verdieping’. Voor haar is het ook fijner dat ze een verdieping hoger ligt dan dat ze pal naast een huilende baby ligt. Ik wist het wel op die leeftijd 😀

2 maanden geleden

Ik denk dat je enorm realistisch bent. . Ik kan mij geen enkele goede reden bedenken om een peuter op zolder te laten slapen en ik kan zo 10 scenario's opnoemen waarbij het juist handig is om de kleintjes beneden te hebben. Ze zijn nog zo afhankelijk soms een het kan inderdaad gevaarlijk zijn. En al zou de dochter van 14 niet op zolder willen, Veiligheid zou bij mij toch voor gaan.

2 maanden geleden

Je bent zeker niet onredelijk! Hier hebben wij wel de keuze gemaakt om onze peuter van 2.5 naar zolder te doen, dan 3 wanneer de baby geboren is en de nieuwe kleine naast onze slaapkamer te slapen. Zo word onze dan 3 jarige peuter ook niet wakker van de baby snachts en kan die lekker doorslapen. Ik zou zeggen laat dan de tiener maar lekker wakker worden😅

2 maanden geleden

Misschien moet je de dochter van 14 het verhaal voorleggen en aangeven dat jullie de zolder voor haar in gedachten hebben met EIGEN badkamer! 😜 Vanuit daar kijken hoe ze reageert.. het lijkt mij dat een 14 jarige maar al te graag op zolder wil en haar eigen plekje heeft. Daarnaast vind ik je totaal niet onredelijk en heel logisch qua kindje van 2 en baby op de eerste verdieping!

2 maanden geleden

Haha ik denk dat ik wel weet wat zij kiest !! Hoe heerlijk is dat als tiener, je eigen zolder met badkamer. Natuurlijk zijn er ook tieners die liever dichtbij papa slapen maar hoe vaak. Ik vind je niet onredelijk maar realistisch. Een kleintje van 2 op een zolderkamer is toch niet prettig straks en je kan je inderdaad afvragen hoe verantwoord het is met zo een trap! Een peuter wil lekker naar jullie toe kunnen rennen na een nachtmerrie

2 maanden geleden

Ik zou het met de tiener overleggen en gewoon neutraal uitleggen van joh je kan de zolder met badkamer voor jezelf hebben of naast ons op een grote slaapkamer maar dan is de kans groot dat je wakker word van de baby s nachts en (ik denk even dit) als vriendinnen blijven slapen moeten jullie optijd zachtjes doen want wij hebben onze slaap dan hard nodig. Kwa veiligheid zijn er natuurlijk ook altijd oplossingen ookal snap ik dat je een peuter liever dicht bij heb. Ik weet natuurlijk ook niet hoe je band met je stiefdochter is maar mijn ervaring is dat als je iets gewoon aan een puber uitlegt met na een voordelen dat ze zelf een prima keuze maken en in dit geval denk ik de zolder

2 maanden geleden

Huh, waarom zou hij dit niet willen? Een 14 jarige vindt een eigen badkamer weg van haar ouders vast geweldig!

2 maanden geleden

Een die van 14 moet op zolder hoor plus je gaat dan over een paar jaar gezeik krijgen want als ze 16 is wil ze echt wel meer privacy hoor en dan kan je weer alles gaan ombouwen ik zou dat lekker zeggen tegen je ma

2 maanden geleden

Dank jullie wel voor jullie reacties! Nu met alle hormonen weet ik soms echt niet meer wie de onredelijke is thuis.. blij te horen dat ik dat nu dus niet ben.. ik heb het onderwerp vanavond weer aangekaart en gezegd dat het echt niet realistisch is om een peuter op zolder te zetten.. en we z’n dochter dus ook geen keuze moeten geven.. maar gewoon zeggen dat zij de zolder krijgt.. (vorige woning die we hadden bezichtigd wilde ze ook liever een grote kamer beneden en niet naar de zolder vandaar mijn paniek). Maar hij begreep het gelukkig nu wat beter.. en we hebben gezegd over een paar jaar willen we de kamer verdeling best herzien en dan gaan wij desnoods naar de zolder maar voor nu de allerkleinsten beneden.. bedankt nogmaals voor jullie reacties! Werd er echt zo emotioneel van. Wilde al bijna niet eens meer verhuizen.. (heerlijk die hormonen)

2 maanden geleden

Ik weet wel wat ik zou kiezen als ik haar was! 14 is al best een “volwassen” leeftijd, dus misschien kun je het met haar bespreken, en vragen wat zij zou willen. Dan voelt ze zich vast gehoord, en dat is sowieso goed voor jullie band.

2 maanden geleden

Reactie op ks_baby

Dank jullie wel voor jullie reacties! Nu met alle hormonen weet ik soms ech ...
Fijn dat hij het nu wel beter begrijpt!