8 Reacties

24 dagen geleden

Wel een beetje herkenbaar, ik ben ook zwanger van de tweede. Ik ben wel net weer met een zwangerschapsboek begonnen net als bij de zwangerschap van mijn dochter. Ik plak daar fotootjes in van de dingen die ik doe, buikfotos, echofotos en schrijf kleine tekstjes. Misschien is dat ook een idee voor jou?

24 dagen geleden

Hoi hoi, ik herken dit zeker! Ik beleef deze, tweede, zwangerschap ook echt anders dan mijn eerste zwangerschap. Over heel veel dingen hoef je niet meer na te denken én overdag ben je gewoon bezig met je kindje. Ik probeer nu bewust tijd te maken door te gaan sporten met andere zwangeren en bijvoorbeeld een zwangerschapsmassage te boeken. Merk door deze momenten dat mijn bewustwording groeit, ook op andere momenten in de week :-)

24 dagen geleden

Heel herkenbaar, zei van de week nog tegen mn vriend, we zijn er zo weinig mee bezig, is helemaal niet leuk. Vorige keer waren we met 18 weken we beetje aan t fantaseren jongen of meisje, beetje over namen, spulletjes etc. Nu helemaal niks nog, zo jammer. Ook omdat de oudste wel straks naar een andere kamer moet, dus ik hoopte eigenlijk dat hij daar ook beetje mee bezig zou gaan, maar hij zit vooral in de afronding na de verbouwing en hoe het praktisch moet etc. Helpt ook niet dat ik veel minder fit ben dan bij de eerste, nu pittig eerste trimester en met een peuter erbij is er weinig tijd voor jezelf en om te rusten etc. Zwangerschapsmassage is wel een goed idee en hopelijk morgen voor t eerst sporten met andere zwangere dames

24 dagen geleden

Heel herkenbaar! Wij gaan een week op vakantie hoop dan ook echt even te connecten met het zwanger zijn, verder heb ik nu een zwangerschaps dagboek (van Willemijn van wetten) gekocht, eerste X niet gedaan, en sta ik wel elke dag heel even stil bij de bewegingen, meestal als ik ‘s avonds op bed lig - die voel ik nu veel sneller en meer. Maar ohh wat vliegt de tijd

24 dagen geleden

Same! Deze tweede zwangerschap is minder ‘spannend’, wel hectische zieke weken achter de rug.. dus ik rust vooral veel uit. Ik koop nu om de zoveel tijd nu de spulletjes. Maar het vliegt gewoon voorbij. Ik probeer vooral te bonden door mijn dochtertje er goed in mee te nemen. Zij kijkt er wel naar uit (2,5jaar). Het is gewoon lastig met nog een kind om er veel over stil te staan.

24 dagen geleden

Heel herkenbaar. Alweer bijna op de helft en wat is de tijd voorbij gevlogen. Mijn man en ik zeggen regelmatig tegen mekaar dat de tijd zo snel gaat. Deze zwangerschapzijn we echt minder bezig met zwanger zijn. Ik denk dat dit komt, omdat we er nu zowel fysiek als mentaal beter voor staan, dan bij de vorige zwangerschap. Dit was namelijk een HG-zwangerschap en de zwangerschap daarvoor liep in het tweede trimester uit op een miskraam. Ook zijn de meeste praktische zaken, zoals de babyuitzet, al geregeld en zijn we voornamelijk bezig met onze nu dreumes. Dat alles bij mekaar maakt dat we minder bezig ben met zwanger zijn of de zwangerschap an sich. Ik wil er wel bewust meer mee bezig zijn. Daarom start ik binnenkort met zwangerschapsyoga en -zwemmen in groepsverband en ga ik dingen doen, die ik de vorige zwangerschap niet heb kunnen doen door de HG, zoals een cursus hypnobirthing, een fotoshoot etcetera. Hopelijk helpt dit om meer bij de zwangerschap stil te staan en er meer van te genieten, want ook deze zwangerschap verdient het om "gevierd" te worden op verschillende manieren (groot en klein).

24 dagen geleden

Heel herkenbaar. Alweer bijna op de helft en wat is de tijd voorbij gevloge ...
want ook deze zwangerschap verdient het om "gevierd" te worden op verschillende manieren (groot en klein). - Wat mooi gezegd!

24 dagen geleden

Heel herkenbaar. Alweer bijna op de helft en wat is de tijd voorbij gevloge ...
Het is leesbaar, maar ik was overduidelijk nog niet helemaal wakker toen ik dit typte 😅