19 Reacties

één maand geleden

Mijn gyneacoloog zegt niet boven de 140 en 90... Zou mss binnen een uurtje nog eens kijken. Is er een reden dat je je bloeddruk moet bijhouden?

één maand geleden

Zit er geen boekje bij? Volgens mij wordt vanaf 140 wel als hoge bloeddruk gezien, maar ik weet het niet helemaal uit mn hoofd. Volgens mij kan je in dit geval ook een tweede meting doen, want de omstandigheden waarin je het meet hebben ook invloed (ben je net actief geweest bijv?) Ik zou zelf nog eens meten over een paar minuten (als je even tot rust gekomen bent) mocht hij dan nog te hoog zijn kan je voor de zekerheid de vk bellen?

één maand geleden

Als je je drukt maakt is je bloeddruk sws hoger.. in m'n 1e zwangerschap vergiftiging gehad en toen hebben ze aangeraden om zo'n apparaat niet thuis te gebruiken.

één maand geleden

Ik zie nu dat je hartslag ook iets hoger is. Ik denk dat dat ook invloed kan hebben. Bij mij in het ziekenhuis benoemde ze dat namelijk specifiek bij de bloeddruk meting. Hij was nog prima,maar ze benoemde en noteerde wel specifiek dat ik ook een verhoogde hartslag had

één maand geleden

Reactie op Jannisss

Mijn gyneacoloog zegt niet boven de 140 en 90... Zou mss binnen een uurtje ...
Nee maar had de laatste dagen vaker hoofdpijn dan anders en merk dat doordat de stress om een woning te vinden is weggevallen ik nu meer "plaats" heb om me zorgen te maken over de zwangerschap dus wilde eig eens meten om mezelf wat gerust te stellen wat dus zwaar gefaald is 😅

één maand geleden

Heb je al vaker gemeten? Waar baseer je je zorgen op? Vind het niet mega hoog. Als je het zeker wilt weten zou ik ook niet van 1 moment uit gaan. Maar een half uurtje iedere 6 minuten meten en daar een gemiddelde van pakken. Altijd in rust meten, dus dan een half uurtje op de bank zitten bijv. Ervaring inmiddels omdat mijn bloeddruk gemiddeld 138-90 is en ik al een keer zwangerschapsvergiftiging heb gehad 😉

één maand geleden

Reactie op Fier

Zit er geen boekje bij? Volgens mij wordt vanaf 140 wel als hoge bloeddruk ...
Ben van België dus is via de gynaecoloog en die werkt niet in het weekend kan natuurlijk wel naar de materniteit bellen maar wil ook niet voor niks een heisa maken ..

één maand geleden

Ik zou contact opnemen met je gynaecoloog/ verloskundige als je het zeker wilt weten. Ik heb als advies gekregen 2x per week te meten en dan het liefst in de ochtend. Tegen mij is gezegd dat ik moet bellen als mijn bloeddruk dan 140/90 of meer is. En het liefst 2 metingen met een beetje tijd ertussen.

één maand geleden

Reactie op Ultrakitty97

Ben van België dus is via de gynaecoloog en die werkt niet in het weekend k ...
Ik zou straks eerst nog eens meten in rust, je kan ook maandag bellen. Hij is niet extreem hoog, dus denk dat er niet direct nood is, maar ben geen arts natuurlijk. Maar eerst even zorgen dat je rustig wordt, anders is de meting niet accuraat

één maand geleden

Reactie op Fier

Ik zou straks eerst nog eens meten in rust, je kan ook maandag bellen. Hij ...
Oke ga ik doen 😊

één maand geleden

Reactie op Ultrakitty97

Nee maar had de laatste dagen vaker hoofdpijn dan anders en merk dat doorda ...
Ik moet zelf mijn bloeddruk in de gaten houden thuis omdat ik bij de gynaecoloog zelf door stress altijd een verhoogde heb 😅 bij de vorige zwangerschap ook vroeger ingeleid omdat de laatste weken mijn bloeddruk echt omhoog bleef gaan 😅 Ik lees dat je van België bent, als je je zorgen maakt bel naar de materniteit. Daar mag je altijd naartoe bellen met zorgen of vragen, zelfs 's nachts. Beter te veel bellen dan te weinig.

één maand geleden

STOP STOP STOP ASJEBLIEFT met zelf meten. Iemand die er geen verstand van heeft meet verkeerd; 1. Je bloeddruk wordt hoger door inspanning 2. Door stress gaat je bloeddruk omhoog 3. Een of twee keer een wat hogere bloeddruk is echt niet erg. Je hoofdpijn komt gewoon van je stress!!!’

één maand geleden

STOP STOP STOP ASJEBLIEFT met zelf meten. Iemand die er geen verstand van ...
Zul soort uitspraken helpen de mens ook niet. Ik moet zelf meten van het ziekenhuis dus uitspraken als hoofdpijn komt “gewoon” van je stress is wel erg kort door de bocht. Vertel liever iets waar TS echt wat aan heeft.

één maand geleden

STOP STOP STOP ASJEBLIEFT met zelf meten. Iemand die er geen verstand van ...
Beetje overdreven. Ik heb ook zelf een bloeddrukmeter. De Hartstichting raadt het zelfs aan voor bepaalde groepen mensen. Het is gewoon een super verstandig iets om zelf in huis te hebben en af en toe eens te meten. Vooral als je ouder bent, of veel alcohol drinkt, of veel zout eet. Nu ik zwanger ben doe ik het eens in de twee/drie weken ofzo, en daarvoor ook eens per kwartaal. Net als mijn vriend. Gewoon, beetje in de gaten houden. Het is geen hogere wiskunde ofzo. Je doet dat ding om je arm, drukt op een knoppie en je ziet je bloeddruk. Vervolgens kun je super eenvoudig googlen wat normaal is en wanneer je je zorgen moet maken. https://www.hartstichting.nl/oorzaken/bloeddruk/check-je-bloeddruk Ik zou iedereen aanraden er 1 te kopen en eens per kwartaal te meten.

één maand geleden

Het is ietjes hoger dan normalieter, maar als ik het zo zie zou ik mij niet per direct zorgem maken, je hartslag is ook wat hoger wat waarschijnlijk komt doordat je je zorgen maakt zoals je zelf al aangeeft, je bloeddruk kan dan echt ff omhoog schieten. Sowieso is een paar keer een piek van een hoge bloeddruk normaal, ik heb die van mij echt veeele malen hoger gezien in het ziekenhuis, en toen was er niks aan de hand (wil hiermee natuurlijk niet voor 100% zeggen dat er bij jou niks aan de hand is) 9/10 keer komt een hoge bloeddruk echt door dat je je teveel druk maakt en niet lekker ontspant. Hopelijk doe je dat wel genoeg, dan kan je ook nog een beetje genieten. Als je je echt zorgen maakt dan zou ik even bellen🫶🏻

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Beetje overdreven. Ik heb ook zelf een bloeddrukmeter. De Hartstichting raa ...
Oja ik was even vergeten dat iedereen hier medisch onderlegd is 😉

één maand geleden

Reactie op Sunflower127

Zul soort uitspraken helpen de mens ook niet. Ik moet zelf meten van het zi ...
Jep. Dat heet spanningshoofdpijn 😉 maar ik was even vergeten dat iedereen hier medisch onderlegd is

één maand geleden

Jep. Dat heet spanningshoofdpijn 😉 maar ik was even vergeten dat iedereen ...
Wat een opmerking…. En dan zo een opmerking plaatsen en verwijderen als lid. Misschien even rustig nadenken voor je iets zegt.

één maand geleden

Je bovendruk en hartslag zijn iets verhoogd. Tijdens de zwangerschap hebben ze liever een wat te lage bloeddruk dan een te hoge. Ik zou overleggen met je verloskundige en het gewoon in de gaten houden. Vaak hoort bij een verhoogde bloeddruk ook een verhoogde hartslag.