11 Reacties

2 maanden geleden

Je hebt een bmi van 18,5? Prima toch? Zit wat op het randje, maar als dat is hoe je lichaam vanzelf stabiel blijft en je gewoon goed eet dan komt je kindje echt niets tekort hoor! Ik had zelf ook een bmi van 18-19, ben nu wel bewust wat aangekomen tot bmi 19-20. Voel me beter (nog steeds lage bloeddruk, maar zie geen sterretjes meer elke keer ik opsta), maar of het zoveel verschil maakt voor mijn kindje dat nu groeit? Ik zou er niet van wakker liggen. Je lichaam zal doen wat het moet doen. Vaak kom je zelf net ietje meer aan als je bmi lager is, je lichaam weet wat het nodig heeft.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Je hebt een bmi van 18,5? Prima toch? Zit wat op het randje, maar als dat i ...
Hey, bedankt voor je bericht en je geruststelling.Op dit moment heb ik een bmi van 17,5 dus het word gezien als ondergewicht. Ben zelf 1.62 en laatst woog ik 43kg. Fijn om te horen dat het bij jou nu wat beter gaat en dat je ook geen sterretje meer ziet als je op staat je merkt dan toch een verschil!❤️

2 maanden geleden

Heb je je schildklier wel eens laten checken? Mensen met een overactieve schildklier hebben veel moeite met aankomen. Als je zwanger bent gaat je metabolisme nog sneller en kan het nog moeilijker worden. Je zou daar eens naar kunnen laten kijken middels bloedonderzoek. Uit ervaring van familieleden weet ik dit; en mijn familielid drinkt bijv. nutridrink extra. Als je dat weg kan krijgen kan je dit misschien ook krijgen van je huisarts. Ik zou nog niet meteen bang zijn voor de gezondheid van je kleine. Die trekt alle benodigde stoffen uit jou, je houdt dan alleen wel minder over voor jezelf :p.

2 maanden geleden

Hoi hoi, hetzelfde hier! Ben 1,67 en 49 kilogram. Ben ook slank gebouwd. Het is altijd goed om inderdaad extra checkups te doen bij de VK. Als je gewoon eet hoe je normaal ook eet en af en toe wat koolhydraat rijke snacks eet hoef je je geen zorgen te maken 😊

2 maanden geleden

Ik had voor mijn eerste zwangerschap een BMI van 17. Aankomen lukte niet. Geen medische oorzaak verder. Ik ben zonder problemen zwanger geworden en ben in mijn zwangerschap zo'n 20 kg aangekomen. Ik maak me voor deze keer dan ook geen zorgen. Mijn OB/GYN vond er toen en nu ook niks van (zolang er maar geen sprake is van gewichtsverlies). Als je je zorgen maakt, dan zou ik die zorgen zeker bespreken met je verloskundige of OB/GYN, maar ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken.

2 maanden geleden

Hi, ik woog bij mijn eerste zwangerschap 49.0 kilo en ben 167 lang. Mijn mbi was ook aan de te lagen kant. En precies zoals je zegt ik probeerde ook aan te komen maar dat was zonder succes voor de zwangerschap. Ik ben naar een diëtist geweest toen ik net zwanger was van de eerste, zij gaf aan dat ik eigenlijk 18 kilo zou moeten aankomen, ik schok en dacht dat lukt me nooit. Rara ik was zelfs 20 kilo aangekomen aan het eind van me zwangerschap. Het komt echt wel goed, je lijf geeft aan wat je nodig hebt en probeer zo veel mogelijk dingen te eten die echt goed voor je lijf zijn zoals, noten en zaden, zuivel en eiwitten. Als je dat voldoende binnenkrijgt komt het zeker goed. Sowieso pakt de baby wat hij of zij nodig heeft en zal jij er eerder last van hebben dat je aan de magere kant bent dan de baby zelf. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en was in de eerste 6 weken afgevallen helaas. Maar nu ik weer op me eten let en met regelmaat eet gaat het beter en voel ik me ook een stuk beter. Dus echt vertrouw op je eigen lijf

2 maanden geleden

ik woog bij mijn eerste zwangerschap 42 kilo en ben 164 eind zwangerschap 58 kilo en een gezonde zokn van 3295 gram en 49 cm 🙈

2 maanden geleden

Hoi hoi Ik heb ook een te lage bmi, 164 en 48 kilo voor mijn zwangerschap. Mijn verloskundige heeft aangegeven dat ze hierom wel extra groei echo’s maken vanaf 28 weken en dat ze m’n ijzer in de gaten willen houden. Ik zelf maak me er niet zo druk om eigenlijk, dit is mijn tweede zwangerschap en zolang ik weet dat ik genoeg eet, weet ik dat het goed zit. Dit is gewoon mijn bouw en aan het eten ligt het niet, mijn schildklier werkt prima dus het is wat het is.

één maand geleden

Hi hier ook een mama met een te lage bmi. Niets medisch te vinden en mijn vorige zwangerschap ook geen problemen gehad. Zoals hier boven ook al genoemd is houden ze de groei wel in de gaten vanwege maar ik maak me daar absoluut geen druk om. Vorige zwangerschap een gezonde dame met een goed gewicht op de wereld gezet.

één maand geleden

Heb je Aziatische roots? Ik weet dat bijvoorbeeld alle parameters voor groei/gewicht/lengte anders zijn bij mensen van Surinaamse komaf.

één maand geleden

Hey, ik zou gewoon lekker blijven eten als ik jou was en niet te druk maken. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook ondergewicht en kreeg een gezonde zoon met 39 weken van 49 cm en 3960 gram. Soms lukt het iemand gewoon niet goed om aan te komen en is er niks aan de hand.