17 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb deze de vorige zwangerschap gedragen en ben nu zeker van plan dat weer te gaan doen ❤️ mijn verloskundige vond het juist superleuk omdat ze het niet zo vaak meer zag! En mijn zoontje reageert nog steeds op het belletje 🥰 ik kreeg de tip om hem vooral echt goed laag te dragen, weet niet of dat uit maakt maar dat heb ik dus idd gedaan. Ik heb een vrij simpel zilvere, druppelvormige.

2 maanden geleden

Ik heb het gedragen met mijn zwangerschap. En hij heeft bijna heel de zwangerschap met zijn hoofd naar beneden gelegen. (Het was niet echt een bewegelijke baby) ga het nu zeker weer doen!

2 maanden geleden

Dat wil ik eigenlijk ook graag maar waar bestellen we deze haha ik heb nog nooit gehoord dat iemand specifiek door bola te dragen een stuitligging kreeg eerste x dat ik dit hoor na 6 zwangerschappen totaal nu

2 maanden geleden

Ik heb het gedaan bij de zwangerschap van mijn zoontje. Wel maar tot een maand of 7. Vooral omdat het heeeel lang duurde vooraleer ik een duidelijk babybuikje kreeg en daarmee was het meteen duidelijk dat ik zwanger was. Baby lag de hele zwangerschap met hoofdje naar beneden ☺️

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Dat wil ik eigenlijk ook graag maar waar bestellen we deze haha ik heb nog ...
Ik lees het op vetschillende sites en topics, kindje zou naar het belletje willen draaien? Geen idee of dat echt onderzocht werd? Ik vond op etsy mooie, maar zo zo duur. Via bol ook, maar iets minder mooi 🤭 zou er graag eentje kopen in een fysieke winkel, maar welke dit dan verkopen?

2 maanden geleden

In mijn vorige zwangerschap gedragen en deze zwangerschap ga ik dat weer doen. Ik zou me geen zorgen maken over een baby in stuitligging door het dragen van de bola. 24baby schrijft er het volgende over: "Er zijn weleens negatieve geluiden geweest over de zwangerschapsketting. Je baby zou naar het geluid toe willen bewegen. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat de ligging van je kindje verandert en hij in stuitligging komt te liggen. Omdat de kans dat je baby het belletje hoort heel klein is, lijkt dit gelukkig erg onwaarschijnlijk."

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik lees het op vetschillende sites en topics, kindje zou naar het belletje ...
Vaak verkopen ze dit bij new age en spirituele winkels. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bij Ananda Spiritual Living (Tilburg) en Spirit In Style (Nijmegen) verkopen ze het sowieso.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik lees het op vetschillende sites en topics, kindje zou naar het belletje ...
Ik weet dat prenatal en van asten hier in de buurt ze verkopen, zelf heb ik m gekregen dus ik weet niet van waar. Ik weet niet van waar in België je bent maar misschien een winkel als blabloom?

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik lees het op vetschillende sites en topics, kindje zou naar het belletje ...
Ik lees dit nu pas weer moet telkens terug scrollen in topics hihi! Ja ik zag op vinted ook hele mooie staan al ben meteen verliefd. Er gaan soms wat negatieve praat over rond las het net zelf ook op internet. Misschien de verloskundige of gynaecoloog eens vragen of het echt kwaad kan

2 maanden geleden

Ik had gelezen als je de bola laag draagt, dat het dan geen kwaad kan! En na de geboorte het juist rustgevend nog kan werken! Ik ga er zeker eentje aanschaffen straks 🥰

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Ik lees dit nu pas weer moet telkens terug scrollen in topics hihi! Ja ik z ...
Mijn gynaecoloog en verloskundige hebben er niks op tegen. De praat is ook gewoon praat. Niet bewezen. De kans dat je kind de tonen hoort is sowieso heel erg klein en daarbij hoort je kind ook je stem. Een kind in bijvoorbeeld stuitligging wordt niet veroorzaakt doordat het kind naar het geluid van je stem probeert de bewegen. De kans dat een bola wel dat effect heeft, is erg onwaarschijnlijk.

2 maanden geleden

Ik heb er toevallig een zonder bel van TAJ Amsterdam. Daar zit standaard een edelsteen in, maar je kan er ook iets anders in doen. https://www.taj.nl/nl/gold-plated-pregnancy-necklace-the-ball.html

2 maanden geleden

Ik had bij mijn vorige zwangerschap een lange ketting met een roze kwarts steentje. Wel het zelfde idee maar zonder belletje. Geluid de hele dag van je ketting lijkt mij persoonlijk ook minder fijn dragen

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik lees het op vetschillende sites en topics, kindje zou naar het belletje ...
Ik heb ze bij de Prenatal ook gezien

2 maanden geleden

https://mijnwonder.nl/zwangerschapsketting/

2 maanden geleden

Ik heb er 1 gedragen in mijn vorige zwangerschap! Zoontje was wel een sterrenkijker, maar dat is toeval geweest. Hoofd is daarbij gewoon naar beneden 😄 maar droeg hem niet altijd!

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn dochter ook een belletje gedragen, wel goed laag (tussen navel en schaamstreek). Ze was gewoon mooi op tijd gedraaid en geen problemen gehad. Het geluid is eigenlijk ook maar heel zacht dus ik twijfel of een kindje met alle baarmoedergeluiden er veel van merkt. Mijn belletje kwam van bij Dreambaby en ik ga het deze zwangerschap weer dragen hoor ... Trouwens, mijn schoonzus had geen belletje en daar was het een sterrenkijker.