9 Reacties
10 dagen geleden
Vandaag de kraamzorg op intake gehad, die raadde aan om er geen te kopen tot dat je weet of borstvoeding op gang komt.
Natuurlijk doen wat je gevoel zegt, ik wacht even aangezien dit ook het advies was van de lactatiekundige.
Mocht de borstvoeding opgang komen bij mij, dan kan ik de lactatiekundige bellen en die komt dan met verschillende kolven langs zodat je kan testen wat bij je past.
Vind het best dure dingen, mocht je m niet gebruiken ook zonde!
10 dagen geleden
Reactie op beau07
Vandaag de kraamzorg op intake gehad, die raadde aan om er geen te kopen to ...
Helemaal eens! Je kan er eerst eentje huren. Vaak begin je eerst met een ziekenhuis-Medela kolf om borstvoeding op gang te krijgen. Daarna zeker een consult aanvragen, want het kan echt heel verschillend zijn.
10 dagen geleden
Reactie op Zjanies
Helemaal eens! Je kan er eerst eentje huren. Vaak begin je eerst met een zi ...
Inderdaad die tip kreeg ik ook, om de medela ziekenhuis kolf te huren! Het stuk voor aan de borst koop je, het apparaat huur je.
Dit ga ik de eerste week dan ook doen, mocht de borstvoeding moeizaam op gang komen.
Hier afgesproken met lactatiekundige, dit ook omdat ik haar nu al meerdere keren heb gezien… om het consult aan te vragen na de kraamweek mocht borstvoeding lukken!
10 dagen geleden
Ik sluit mij aan bij wat er al is geschreven; eerst huren en dan pas kopen (naar aanleiding van een consult bij een lactatiekundige IBCLC). Een dergelijk consult kan ik je echt aanbevelen en wordt soms ook vergoed door zorgverzekeraars.
Dat geschreven te hebben, heb ik zelf nooit een kolf gehuurd en enkel een handkolf (van Medela) gekocht, omdat ik thuisblijfmoeder ben en vrijwel altijd live kon voeden. Ook past live voeden meer bij mij, maar dat is natuurlijk geheel persoonsafhankelijk.
9 dagen geleden
Ik heb er zelf 1 gekocht na mijn vorige zwangerschap. Heb bij de eerste gehuurd, maar was toch echt veel geld kwijt voor het huren.
Vind het zelf de minst fijne optie omdat ik dubbel zoveel kwijt was door het huren en daarna nog 1 aanschaffen. Heb dus bij deze al 1tje liggen om huurkosten te besparen. Was zelf +-€250 kwijt voor het huren van 2,5 maand.
9 dagen geleden
Veel mensen zullen het hier vast niet met me eens zijn, maar ik heb nooit een advies gehad en gewoon een kolf gekocht. Had er uiteindelijk 2 (medela en een elvie draadloos). Ik merkte dat beide kolven helemaal prima werkte, zolang ik maar de juiste maar borstschild erbij had. Een te groot of te klein borstschild en er kwam direct minder melk uit & had last van m’n tepels.
Ik zou dus ook adviseren om te kijken naar de mogelijkheden. Bijvoorbeeld draadloos, mogelijkheid tot gewoon in BH stoppen etc.
9 dagen geleden
Ik heb ook nooit een kolfconsult gehad en er gewoon 1 gekocht toen ik merkte dat mn bv goed op gang kwam en ik er vertrouwen in had dat ik het ging doorzetten. Heb uiteindelijk de medela handsfree gekocht. Maar ik zou dus wel aanraden om 'm niet op voorhand al te kopen. Het is immers een flinke investering. Zou zonde zijn als het voor niets is. En de meeste heb je de volgende dag al in huis.
9 dagen geleden
Reactie op DC22
Veel mensen zullen het hier vast niet met me eens zijn, maar ik heb nooit e ...
Ik ben het daar inderdaad niet mee eens. Ik heb een Ardo Alyssa gekocht zonder kolfconsult en deze paste, ondanks verschillende borstschild-maten en goede reviews, toch echt niet bij mij. Dat is echt zonde van mijn geld geweest. Zoiets kan je ook niet retourneren of goed doorverkopen.