16 Reacties

25 dagen geleden

Een commode en stoel zijn 2 totaal verschillende functies. Een commode is voor mij onmisbaar in een kinderkamer, waar wil je anders je kindje verschonen? Een stoel om te voeden kan, is fijn, maar is voor mij zeker wel misbaar. De nachtvoedingen deed ik op het begin meerendeel op ons eigen bed. Erna wel vaker in de stoel, maargoed dat kan nog steeds gewoon op bed. De stoel gebruik ik sinds hij geen nachtvoeding meer heeft dan ook niet meer en staat er nu puur voor sier. De commode wordt nog dagelijks meerdere keren gebruikt. (Luier verschonen, omkleden, afdrogen, insmeren met creme etc) In realiteit kun je een commode natuurlijk ook op je eigen kamer zetten, in plaats van op de kinderkamer, maar dat kan met een stoel ook, dus dat lijkt me een beetje eigen keuze en wat je zelf handig vind😊

25 dagen geleden

Ps. Wij gebruiken als commode gewoon een kleding kast van Ikea (Hemnes). Die zijn er denk ik genoeg in 60cm en vaak kun je daar een bladverlenger opleggen! Dus wellicht een idee

25 dagen geleden

Reactie op LV00

Een commode en stoel zijn 2 totaal verschillende functies. Een commode is ...
Misschien niet goed toegelicht, maar het alternatief voor een commode zou zijn een soort blad boven het bedje. Dus geen ladekast ofzo. Uiteraard zijn het twee compleet andere functies

25 dagen geleden

Reactie op ItsB

Misschien niet goed toegelicht, maar het alternatief voor een commode zou z ...
Dit lijkt mij zelf niet handig, omdat je dan telkens dat blad moet verplaatsen, maar ook omdat je het kan verplaatsen. Je kind blijft immers niet altijd stil liggen. Daarnaast is een commode ook handig voor het opbergen van bijvoorbeeld luiers, verzorgingsproducten, kleding etcetera. Tips voor een kleine commode heb ik niet. Wij hebben zelf een commode van IKEA (GULLIVER, 82 x 54 cm).

25 dagen geleden

Ik vind zelf de commode onmisbaar op de kamer, heb daar zo veel gebruik van gemaakt. De stoel heb ik nooit op gevoed, vond in bed veel fijner. Heb nu alleen nog een klein krukje naast het bed voor als ik ga voorlezen, de voedingsstoel heb ik al weggedaan 🙈

25 dagen geleden

Ik heb de commode nog nooit gebruikt voor mijn dochter van nu 2,5. Ik kies er wel voor om de comodo op mijn slaapkamer te zetten en op de babykamer een voedingsstoel zodat de slaapassociatie straks badje/wassen flesje en later knuffelen boekje lezen in de stoel en dan na bed kan zijn.

25 dagen geleden

Reactie op ItsB

Misschien niet goed toegelicht, maar het alternatief voor een commode zou z ...
Ahhh zo, ja dan snap ik hem. Des al niettemin zou ik dan zelf alsnog voor een commode gaan denk ik.

25 dagen geleden

Reactie op Caitlinxo

Ik heb de commode nog nooit gebruikt voor mijn dochter van nu 2,5. Ik kies ...
Als ik mag vragen, hoe doe je dan verschonen/omkleden en dergelijke? Op jullie bed?

25 dagen geleden

Ik zou wel voor een commode gaan. Het is praktisch vanwege de opbergruimte. Daarnaast ook beter voor je rug/houding. Een ledikant met een blad is veel lager. Je kan ook zoeken naar een kast/dressoir op de juiste hoogte. Het hoeft niet perse een officiële commode te zijn.

25 dagen geleden

Reactie op LV00

Als ik mag vragen, hoe doe je dan verschonen/omkleden en dergelijke? Op jul ...
Ah ja, handig om erbij te vermelden. Wij hebben een smalle kast waarin we een lade kunnen uitschuiven. Daar deden we dan “ergonomisch” zoals ze dat noemen, verschonen. Anders beneden of op ons bed😀

25 dagen geleden

Reactie op Caitlinxo

Ah ja, handig om erbij te vermelden. Wij hebben een smalle kast waarin we e ...
Ah die lade klinkt handig ja!!

25 dagen geleden

Wij hebben de voedingsstoel nooit gebruikt als voedingsstoel. Voeden doe ik eigenlijk altijd liggend op bed (grote borsten, dus liggend is makkelijker) of met een voedingskussen op de bank. De commode gebruiken we de hele dag door. Dus voor mij zou de keuze heel makkelijk zijn. Wij gebruiken een hemnes kast van IKEA (wel de grote want wij hebben de ruimte ervoor). Als je een commode zoekt kijk ook naar “gewone” lade kasten (hemnes, malm oid). Zelf denk ik dat een commode handig is om spulletjes in op te bergen.

25 dagen geleden

Ik vind een commode belangrijk dan en een specifieke stoel, omdat we er veel gebruik van maken. Voeden gaat net zo makkelijk op de bank of in bed net fijn voedingskussen of liggend voeden.

25 dagen geleden

Ik heb geen advies over stoel of commode, maar de sniglar commode van de ikea is smal. Ook niet duur, als je hem dan toch niet gebruikt en liever een stoel wil, dan heb je niet veel geld uitgegeven aan iets wat je uiteindelijk niet nodig hebt.

24 dagen geleden

Wij gaan een bedje bestellen waar een kleine mini commode aan vastzit..