9 Reacties

2 maanden geleden

Ik lees mee. Mijn verloskundige wil dat ik de termijn echo in het buitenland laat doe, omdat het belangrijk is te weten hoe ver ik precies ben, mocht ik weer ingeleid moeten worden.

2 maanden geleden

Kun je dat advies niet aan je gynaecoloog vragen?

2 maanden geleden

Dat ligt er waarschijnlijk echt aan in welk land je het wilt laten doen. Ik woon zelf momenteel in Oost-Europa en daar heb je veel privéklinieken. Daar kun je dus terecht zonder plaatselijke verzekering enzo, maar dat kan ik andere landen heel anders zijn. In veel landen ga je niet naar een verloskundige zoals in NL, maar gaat alles via een gynaecoloog.

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een echo laten doen in Turkije (Istanbul). Ik heb gewoon online gekeken en telefonisch contact opgenomen. De afspraak was zo gemaakt en heb achteraf daar ter plaatse betaald

2 maanden geleden

Reactie op ItsB

Kun je dat advies niet aan je gynaecoloog vragen?
Deed ik, zij raad landen zoals Duitsland, Denemarken, Zwitserland, ... aan maar ik ben op zoek naar ervaringen van anderen.

2 maanden geleden

Reactie op Mia220

Dat ligt er waarschijnlijk echt aan in welk land je het wilt laten doen. Ik ...
Ik ben zelf van België dus alles via de gyneacoloog is hier heel normaal :)

2 maanden geleden

Ik woon in Duitsland. Hier ga je naar een Frauenarzt, zoals dat heet. Als je die term of "Pränatal Diagnostik" of "Ultraschall Feindiagnostik" opzoekt inclusief de stad waar je dat wil laten uitvoeren, dan heb je zo een lijst met klinieken waar je terecht kan. Je neemt contact op, maakt een afspraak en betaald ter plekke of je krijgt een factuur mee. Ik zou dat wel tijdig doen, want mijn ervaring is dat je vaak niet meteen terecht kan.

2 maanden geleden

In Frankrijk kon ik via een website met doktoren direct een afspraak inplannen bij degene die het snelst beschikbaar was, echt ideaal!

2 maanden geleden

Ik woon in Duitsland. Hier ga je naar een Frauenarzt, zoals dat heet. Als j ...
Ik woon tijdelijk in Duitsland en heb daar mijn eerste twee echo's en bloedtesten gedaan. Mijn ervaring is vergelijkbaar. Ik moest een week of 2 wachten totdat ik terecht kon en kreeg een rekening achteraf, maar ter plekke betalen kon ook. Ik heb zelf via Doctolib een kliniek gevonden. Superhandige website die in elk geval ook in Frankrijk werkt. Zoek een kliniek die ook 'Selbstzahlenden' (zelf betalenden) toelaat. Succes!