2 Reacties

2 maanden geleden

Of het een voor- of nadeel is, is denk ik verschillend per situatie en verhuurder (bij particuliere huur). Ik denk dat je dit per situatie zal moeten afwegen. Ik zou wel duidelijk maken dat je één kind hebt en er één kind onderweg is, want nu lijkt het net of er al twee kinderen zijn; althans ik zou als ik het formulier zou lezen denken dat jullie twee kinderen hebben en niet vermoeden dat je zwanger bent van het tweede kind als je begrijpt wat ik bedoel. Dat kan ook in jullie voordeel werken, want omdat jullie straks twee kinderen hebben, hebben jullie een ruimere of andere woning nodig. Dat kan een gunfactor geven, maar jullie zullen zelf in moeten schatten of dat zo is. Succes.

2 maanden geleden

Bij de woningbouwvereniging bij mij in de buurt mag je je kind pas opgeven als het geboren is. Als je valse informatie bij je gegevens invult zitten er bij ons consequenties aan. Stel, je wordt uitgenodigd voor een bezichtiging en ze komen er achter dat deze gegevens onwaar zijn zien ze het als fraude. Je maakt dan geen kans meer op de woning en raakt punten kwijt… Zou als ik jou was eerst even informeren of goed lezen wat de voorwaarden zijn, want het zou lullig zijn als je hierdoor in de problemen komt of in de toekomst nog minder snel aan een huis komt omdat je informatie niet klopt…