4 Reacties

2 maanden geleden

Herkenbaar. Die eerste maanden zijn helemaal niet zo’n leuke fase, daar heb ik me best op verkeken. Ik voel me ook al weken niet meer echt onderdeel van de normale wereld. En dat terwijl nog niet iedereen weet dat ik zwanger ben dus daardoor voelt het extra alleen. Een paar vrienden en mijn familie weten het, dus die appen wel hoe het met me gaat maar het is niet hetzelfde. Te weinig puf om af te spreken vaak, normaal sport ik 4 keer per week en dat lukt nu ook niet. Het is echt met moeite een dag doorkomen en verder niet zoveel erbij. Het valt me ook zwaar dat eten en drinken, normaal iets leuks, nu ook zo’n gedoe is. Vaak misselijkmakend. Tsja. De kleur is wel een beetje van de dagen. Dat, in combinatie met dat nog maar een paar mensen het weten, is best eenzaam. Hang in there! Over een paar weken wordt het als het goed is beter en voelen we ons als herboren 😜

2 maanden geleden

Niet herkenbaar maar ik weet wel dat dit gevoel erger kan worden straks als je kleine er is. Je zit er dan erger doorheen en merkt dan ook op dat iedereen komt voor de kleine en niet voor jou. Ik weet dat dit niet helpt maar probeer een serie te vinden waar je je in kan wanen of een echt goed boek/ podcast/ playlist of lekker slapen.

2 maanden geleden

Vervelend dat je je zo voelt! Mijn vraag is wel: heb je vrienden benaderd met de vraag of ze langs willen komen omdat je er doorheen zit, of wacht je af tot zij uit zichzelf de stap nemen? Mensen zijn vaak druk met hun eigen leven, wie weet speelt er bij jouw vrienden ook het een en ander waar je niet van op de hoogte bent. Het is denk ik altijd goed om te vragen naar wat je nodig hebt, ook aan je partner. Als jij je behoefte uit, kunnen mensen daarop reageren en zul je je hopelijk meer gesteund voelen.

2 maanden geleden

Nodig je ook wel eens iemand uit? Ik heb vrienden die ik heel graag zie, maar als we niks concreet afspreken we elkaar zo maanden niet zien. Als ik eens app (of zij): zullen we eens een datum prikken? Is dat meestal zo geregeld! Het is vaak niet dat we elkaar niet willen zien (juist wel namelijk), maar meer gewoon drukke levens en er gewoon niet aan denken. Met zo’n appje maak je het dan concreet, ookal is het pas voor over ander halve maand. Nu denk je vast: waarom moet ik degene zijn die dit appt en niet hun? Misschien denken zij wel hetzelfde, of denken ze dat je geen behoefte hebt aan bezoek juist omdat je ziek thuis zit? Als je dit wel al hebt gevraagd aan ze en er gebeurd dan nog steeds niets, dan zijn het ook niet echt goede vrienden, of ze hebben het oprecht te druk/zelf dingen aan hun hoofd (maar dat weet jij wellicht zelf iets beter) Hopelijk wordt het snel beter voor je🙏🏻 ps. Anders een tip: ga wanneer je iets verder bent op zwangerschapzwemmen of yoga ofzo, ik heb daar bij mijn eerste zwangerschap 2 vriendinnen aan overgehouden die ik vaker zie! Ook voor daarna: babyzwemmen of babygym, dan blijf je gelijkgestemde zien, heel gezellig!