6 Reacties

4 maanden geleden

Bedoel je zien of horen? Het is gebruikelijk om het pas later te horen. Daar hoef je je absoluut niet ongerust over te maken. Je gynaecoloog heeft immers ook gezegd dat het in orde is. Nog even geduld hebben dus.

4 maanden geleden

Hey ik woon in duitsland en hier laten ze hem ook niet zo snel horen. Kan het me niet herinneren maar ik dacht echt pas dat het rond de 12 weken was. Ik dachttttt dat dot met de geluidsgolven te maken heeft. Het mocht ook niet te vaak en ook maar heel kort. Heb beide zwangerschappen maar 1x het hartje gehoord

4 maanden geleden

Horen heb ik vorige keer pas bij de 16 weken aangeboden gekregen. En dat was gewoon bij de controle, dus niet bij een echo. Hartje kijken deden we wel al vanaf 7 weken. Volgens mij is het vrij normaal om niet naar het hartje te luisteren op dit termijn

4 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap lieten ze het hartje ook niet horen bij de eerste echo, dat had dacht ik ermee te maken dat ze dachten dat er risico’s kunnen zitten aan het gebruik van het apparaatje om het hartje te horen op die termijn (zal idd wel iets met geluidsgolven zijn?)

4 maanden geleden

Zolang je een kloppend hartje hebt gezien is het allemaal goed. De hartslag laten horen doen ze pas later omdat dit mogelijk schadelijk zou kunnen zijn in dit vroege stadium. Dus niks om je zorgen over te maken 🥰