9 Reacties

4 dagen geleden

Erkennen is volgens mij niks anders dat je partner ook zeggenschap heeft over de kleine als het nu met 24 weken al geboren word. Onderling veranderd er dan volgens mij niet zo veel. Bij geregistreerd partnerschap ben je onderling volgens mij ook meer aan elkaar verbonden dan alleen het erkennen

4 dagen geleden

Geregistreerd partnerschap had ik met mijn ex man , het is eigenlijk hetzelfde als getrouwd zijn want je moet ook echt voor de wet scheiden als je uit elkaar gaat. Dit gaat dan niet alleen om het kind maar ook je koophuis, auto, inboedel etc. Erkennen is alleen dat jij toestemming geeft dat de vader, de vader is ;)

4 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Erkennen is volgens mij niks anders dat je partner ook zeggenschap heeft ov ...
De termijn waarop je baby geboren wordt staat hier los van. Als je niet getrouwd of geregistreerd partners bent heeft de vader geen zeggenschap over het kind. Erkenning is puur gerelateerd aan het kind. De vader is dan officieel vader en krijgt ook gezag. Bij geregistreerd partnerschap worden jij en je partner officieel partners. Zo word jij bijv officieel erfgenaam en heb je recht op bijv partnerpensioen/nabestaandenpensioen. En automatisch worden alle kinderen die jij baart ook van hem (incl gezag).

4 dagen geleden

Reactie op Ina33

De termijn waarop je baby geboren wordt staat hier los van. Als je niet g ...
Dan staat dat toch niet los van elkaar? 😅 Wij zijn op dit moment niet getrouwd, dus zonder erkenning heeft de vader geen gezag vanaf die 24 weken dat doktoren je kindje mogen behandelen als het geboren word. Bij trouwen/ger partnerschap is dit gezag automatisch toch?

4 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Dan staat dat toch niet los van elkaar? 😅 Wij zijn op dit moment niet get ...
Ook als je kindje voor de 24w geboren wordt (god verhoede..) kun je erkenning regelen regelen en het kindje de naam van de vader meegeven bij eventuele registratie.

4 dagen geleden

Reactie op Ina33

Ook als je kindje voor de 24w geboren wordt (god verhoede..) kun je erkenni ...
Ahhh zo 😅 Ik bedoelde idd meer dat de vader anders geen keuzes mag maken over behandelingen eno

4 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Ahhh zo 😅 Ik bedoelde idd meer dat de vader anders geen keuzes mag maken ...
In dat geval heb je gelijk :)! En idd bij trouwen/ger. partnerschap is dat gezag er automatisch.

3 dagen geleden

https://www.oudersvannu.nl/baby/kind-erkennen-wat-houdt-het-in~436a3b8?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

3 dagen geleden

Dank voor alle reacties! Mijn partner en ik hebben wel een samenlevingscontract en de ‘ongeboren vrucht’ erkent, maar we twijfelen gewoon heel erg of we geregistreerd partnerschap aan moeten gaan… maar dit helpt wel heel erg jullie reacties!🩵