30 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb dit ook en ben vandaag 11 weken. Ik wil eigenlijk niet eens meer naar buiten als het niet hoeft😭

3 maanden geleden

Heel herkenbaar 😅 Ik ben ook zo moe sinds een paar dagen, alles is zwaar. Kan soms amper op m'n benen staan. Zelfs eten is vermoeiend. Nou ben ik door m'n brandwonden, diabetes altijd wel moe. Maar dit wordt met de dag erger.... Natuurlijk niet gek, gezien ik zwanger ben van 2 en al 39 ben🥱 Maar deze vermoeidheid valt me ook echt zwaar.... Ben nu 8 weken en jij?

3 maanden geleden

Reactie op MamaMetBrandwonden

Heel herkenbaar 😅 Ik ben ook zo moe sinds een paar dagen, alles is zwaar ...
Ik ben 9+4 vandaag. Wat naar dat je altijd wel last hebt van vermoeidheid, dan nog dit eens erbovenop. Had je er bij de 1e ook zo'n last van?

3 maanden geleden

Reactie op mynameissen

Ik heb dit ook en ben vandaag 11 weken. Ik wil eigenlijk niet eens meer naa ...
Ben wel "blij" niet de enige te zijn. Dit is iets wat ik niet helemaal verwacht had bij zwanger zijn. Toch niet zo in het begin.

3 maanden geleden

jup heel herkenbaar 3 weken thuis geweest van het werk kon me nergens tot zetten moet deze week 4 avonddiensten draaien kijk er zo tegen op aangezien steeds zo extreem moe ben en rond 7 uur in bed lig en avonddienst duurt tot 10 uur 🙈

3 maanden geleden

Ik heb dit ook! Echt ben zo vermoeid de energie is eruit. Ik ben 10 weken en 6 dagen vandaag. Echt heel mn omgeving vind dat ik me aanstel. ‘Iedereen is toch zwanger, je moet echt geen kinderen meer nemen.’ Gelukkig heb ik de beste partner op de wereld en heeft hij zoveel begrip hiervoor en doet hij alles om het voor mij te vergemakkelijken. Ik vind het wel naar dat ik zoveel moet missen omdat ik zo weinig kan doen. Tsja, niets aan te doen!

3 maanden geleden

Ik herken mezelf hier ook in. Het is echt zo een “ik kan echt niet meer” vermoeidheid. Ik heb me zelfs afgelopen 2 weken ziek gemeld omdat ik het niet trok. Voor zover ik me kan herinneren had ik hier bij mijn eerste niet zoveel last van. Hopelijk gaat het weer voorbij zodra ik in het 2e trimester kom 🤞🏼 Ik ben nu 10+4

3 maanden geleden

Ja, doodvermoeid soms, en maakt me idd ook misselijk. Gevoel alsof ik ziek word. Ik probeer elke middag een dutje te doen. En als ik wat energie heb of iig wakker ben een wandeling te maken of wat yoga te doen om niet helemaal in te storten qua conditie. Krijg je wel genoeg voedingstoffen binnen? Zijn je bloedwaarden goed?

3 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik ben 9+4 vandaag. Wat naar dat je altijd wel last hebt van vermoeidheid, ...
Niet dat ik me kan herinneren. Maar mijn andere 2 kids zijn 17 & 14. En toen had ik mn brandwonden en diabetes nog niet😅 En toen was ik een stuk jonger😂

3 maanden geleden

Ik ben ook extreem moe. Ik word wakker en wil het liefst weer terug in slaap vallen. Wat doen jullie bij deze vermoeidheid? Activiteitentips?

3 maanden geleden

Ja, zeker! Ik slaap momenteel elke 4-5 uur overdag (12/13 uur, daarna rond 17 weer of als ik nog eventjes energie heb ook weleens om 19 uur). Dan om 21 als een zombie voorbereiden op naar bed gaan en tegen 21.30 slaap ik echt wel. Zonder overdag te slapen ben ik inderdaad nergens meer toe in staat en is het ook onveilig.

3 maanden geleden

Reactie op Alili95

Ja, zeker! Ik slaap momenteel elke 4-5 uur overdag (12/13 uur, daarna rond ...
Wat ik doe; ik laat mensen weten dat ik snel vermoeid ben. Ik neem op werk wat extra tijd voor mezelf, thuis rust ik 10 min languit op de bank tussen huishoudelijke taken in, ik "dirigeer" taken wat meer (vriendlief kookt wat vaker, stofzuigt, verschoont de konijnen...). Sociale bezoekjes zijn wat korter. Als ik (meerdere) dagjes weg plan, zorg ik voor een hotel in de buurt (kan ik toch even tussendoor slapen).

3 maanden geleden

Hier ook mega moe nu 7 weken + 4. Herken dit wel van m’n eerste zwangerschap. Ik ga nu halve dagen naar werk. Dan tussen de middag een uurtje slapen en thuis verder werken. Gelukkig heb ik die mogelijkheid. Heb op werk ook al verteld van m’n zwangerschap omdat ik het slecht trekt met die moeheid

3 maanden geleden

Jah heeeel herkenbaar, ik doe alle drie de dutjes met mijn zoontje van 8 maanden mee en val nog steeds om van vermoeidheid! Als ik een keer kan stofzuigen/koken/afwas op een dag dan ben ik trots (plus de zorg voor mn zoontje dan) en zelfs datukt echt niet elke dag, hopelijk wordt de vermoeidheid gauw minder, vandaag 7w+6 dus zal er nog wel een paar weken last van hebben

3 maanden geleden

Ja! Heel herkenbaar de kleine taakjes voelen echt alsof je bergen moet verzetten. Ik ga nu m’n dutje doen tot half 1. Helaas straks een avonddienst tot 11. Ik weet nu al dat ik om 19:00 een zombi ben. Ik hoop zo dat het tweede trimester meevalt

3 maanden geleden

Reactie op Insuba

Hier ook mega moe nu 7 weken + 4. Herken dit wel van m’n eerste zwangerscha ...
Hier precies hetzelfde nu 7+4 en ineens deze 2 dagen compleet vermoeid. Hiervoor viel het nog mee maar nu staat ik alleen naar het beeldscherm op werk en komt er weinig uit handen. Heb het nog niet verteld op werk ivm baas op vakantie maar staat na zijn vakantie zeker op de planning! Gaaap

3 maanden geleden

Zou het ook een ijzertekort kunnen zijn? Ik ben ook zo moe tijdens mijn zwangerschappen en vaak ijzertekort.

3 maanden geleden

Reactie op Blubue

Zou het ook een ijzertekort kunnen zijn? Ik ben ook zo moe tijdens mijn zwa ...
Bij mij niet (helaas) anders is het wat makkelijker te verhelpen denk. Neem je extra ijzer? Helpt het?

3 maanden geleden

Ja heel herkenbaar, vandaag 9w3d. Probeer ook er even uit te gaan, maar alles draait, weinig focus en constant moe. Lig ook veel op de bank.

3 maanden geleden

Toevallig.. ik heb zojuist een topic geplaatst… Ik heb hier ook last van. Vooral mijn spieren in mijn lijf zijn heeel heel moe. Ik was voor de zwangerschap al veel moe door slaapgebrek met onze dochter. Nu zwanger van de tweede en echt.. ik ben zo uitgeput. Ik ben nu ook thuis, ziekgemeld van werk. Ben ook misselijk dus een lekker pretpakket. Mijn hoofd blijft overigens wel wakker. Het is bij mij echt mijn lijf … Ik slik een multi voor mama en magnesium bij. Maar wellicht is het nog te weinig. Ik eet ook meer.. dit lijkt wel ietsje te helpen. 😌! Ik hoop zo dat dit gaat verbeteren!