22 Reacties

één maand geleden

Dit wist ik niet? Ik heb zelf al heel veel massages gehad sinds ik zwanger ben , precies om dezelfde reden dat jij daar behoefte aan hebt. Ik heb het alleen maar als ontzettend prettig en fijn ervaren.

één maand geleden

Je mag gewoon gemasseerd worden hoor, maar bepaalde punten worden vermeden of er wordt minder druk op uitgeoefend.

één maand geleden

Je mag gewoon gemasseerd worden hoor, maar bepaalde punten worden vermeden ...
Ja ik lees nu dat het te maken heeft met de afvoer van afvalstoffen die niet goed kunnen zijn voor je baby. Maar dan zou sporten bijvoorbeeld ook een slecht idee zijn? Overigens zie ik dat het niet wetenschappelijk bewezen is.

één maand geleden

Sommige salons doen het wel vanaf 2e trimester, dus vanaf 13 weken.

één maand geleden

Kan ook niet wachten om even lekker aangepakt te worden 😂😂😂

één maand geleden

Je mag gewoon gemasseerd worden. Ze willen alleen geen risico lopen om 'de reden' te zijn voor een miskraam. Ik ga naar de fysiotherapeut en hij kraakt alleen niet. Maar verder kan alles gewoon. Ik had er naar gevraagd omdat ik dit dus ook veel zie staan. Dus probeer iemand te zoeken die het wel wil doen. Dan kun je gewoon geholpen worden :)

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Je mag gewoon gemasseerd worden. Ze willen alleen geen risico lopen om 'de ...
Kraken is overigens omdat je tijdens je zwangerschap hormonaal wat weker wordt ter voorbereiding om de bevalling. De fysiotherapeut vertelde dat het niet goed onderzocht is/niet bewezen dat het weker maken enkel in het bekkengebied gebeurd en dus voor de zekerheid elders in het lichaam niet kraken om schade te voorkomen

één maand geleden

Zwangerschapsmassages worden na het eerste trimester, dus vanaf 13 weken, wel gewoon aangeboden? Nam aan dat t dan geen kwaad kan, maar interessante vraag.. misschien aan verloskundige vragen?

één maand geleden

Reactie op bobbie3000

Zwangerschapsmassages worden na het eerste trimester, dus vanaf 13 weken, w ...
Bij de salon, die ik door kreeg van mijn verloskundige, doen ze het pas vanaf 16 weken... Dus maar even verder kijken 😅

één maand geleden

Een keertje floaten? Is ook heerlijk voor de spieren

één maand geleden

Heb je trouwens een bad? Ik heb heel veel profijt van een magnesiumbad voor gespannen spieren. Wat ik kon vinden is dat gewoon veilig tijdens zwangerschap

één maand geleden

Ik heb gister ook een massage gehad.. geloof dat dit geen probleem is hoor

één maand geleden

Het klopt dat er veel afvalstoffen vrij komen. Heel veel water drinken en dan kan het volgens mij gewoon

één maand geleden

Ik had laatst in een vrij vroeg stadium van mn zwangerschap (met 8 weken) een ontspanningsmassage gepland staan. Toen ik de week ervoor bij de verloskundige was voor de eerste echo heb ik het aan haar gevraagd. Ik loop ook bij de osteopaat en ze gaf aan dat beide totaal geen probleem is. Ze raadde het juist aan, omdat je je er juist alleen maar beter door kan gaan voelen. Ik heb het toen netjes gemeld bij degene die me masseerde en ik heb er enorm van genoten! Bij twijfel, bel je verloskundige anders, wie weet kun je ook gewoon gaan en voel je je straks stukken beter!😁

één maand geleden

Er zijn ook speciale zwangerschaps massages. Ik heb er afgelopen maandag 1 gehad omg wat was dat heerlijk even echt ontspannen spierpijn direct een stuk minder en het koppie ook even qat rustiger

één maand geleden

Ik laat mijn man me nu gewoon masseren

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Je mag gewoon gemasseerd worden. Ze willen alleen geen risico lopen om 'de ...
Precies dit. Ik ben zelf ook fysio en heb echt nog nooit gehoord dat je tijdens de zwangerschap niet zou mogen masseren. Kraken en dry needling wordt idd in het 1e trimester wel afgeraden maar ook dat is puur omdat in die periode de kans op een miskraam het grootst is en je niet wil dat je als behandelaar hier de schuld van krijgt (komt vanuit Amerika met de claims).

één maand geleden

Reactie op MirjamvG33

Precies dit. Ik ben zelf ook fysio en heb echt nog nooit gehoord dat je tij ...
Voor de volledigheid: Kraken wordt trouwens de hele zwangerschap niet gedaan maar dry needling kan in een later stadium wel gewoon.

één maand geleden

Reactie op MirjamvG33

Voor de volledigheid: Kraken wordt trouwens de hele zwangerschap niet gedaa ...
Ik loop al een paar maanden bij de chiropractor. Vandaag weer geweest en hij heeft mijn rug en nek wel gewoon gekraakt. Maar mijn bekken/heupen doet die nu niks mee 😊

één maand geleden

Ik ben zelf een aantal keer naar de osteopaat geweest, dat heeft mij ook goed geholpen!