10 Reacties

één maand geleden

Kans is ook wel groot dat jenl kindje niet anders zal weten en er geen last van heeft. Kindjes die in een couveuse liggen hebben ook steeds lawaai om zich heen. Zelf was ik zo'n couveuse baby en slaap echt overal doorheenb😅 soms zorgwekkend dat ik nergens van wakker word (vuurwerk, vriend die ziek wordt staat over te geven 's nachts, ...). Ook woonden we dicht bij een spoorweg en heb totaal geen herinnering ooit de trein gehoord te hebben, je hersens filteren dat op een bepaald punt helemaal weg.

één maand geleden

Kindje went er wel aan. Wij hebben tijdens de verbouwing met een baby in een woonunit gewoond. Hele dunne muren en kregen savonds ook gewoon visite met de nodige lawaai. Werd bijna nooit wakker.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Kans is ook wel groot dat jenl kindje niet anders zal weten en er geen last ...
Bijna vergeten, zo gaat het dus haha. Ik woon nu in de straat van een school, kkeuter, lager en middelbaar. Merk soms amper dat er school is... hoe meer je je eraan ergert of er op gaat letten, hoe meer je het hoort dus zou proberen gewoon je leven te leven. Zou me voor nu geen zorgen maken om je kindje.

één maand geleden

Ik liet de baby juist in lawaai slapen haha. Ondanks hier niks is. Radio aan of stofzuigen enzovoort niet ineens stil gaan doen. En nu slaapt die overal doorheen. Laatst ging brandalarm af maar meneer knorde lekker verder haha

één maand geleden

Ik zou wachten met actie ondernemen tot je hebt ervaren dat je kleine er (regelmatig) wakker van wordt! De onze werd geboren in een doorlopende straat richting een soort winkelpleintje. Scooters, auto's, blaffende honden, Domino's continu door de straat (!), feestende idioten aan de overkant elke fucking avond tot 12u in de zomer, buren met vijf kinderen.. Ik vrat mezelf wél helemaal op en werd absoluut helemaal knetterleip, dus zijn verhuisd toen ze 1 was (einde van een doodlopende straat 🤤. Eindelijk rust in míj́n donder in elk geval. Maar de baby? Neuuhh...die sliep overal doorheen. Die maakt het geen zak uit als we daar waren blijven wonen. Ik zou het dus ook nog even aankijken zoals al werd gezegd!

één maand geleden

Waarom maak je je ontzettend druk over geluidsoverlast? Want dan, aanname, denk je dat je kind nooit zal slapen? Ik ben opgegroeid met een kroeg voor huis. Nooit iets van gemerkt.

één maand geleden

Dank voor jullie reacties! Dat stelt me al zeker gerust. Ja, ik maak me vooral druk omdat ik denk dat het kindje dan niet slaapt. Ik erger me er soms ook aan (maar wel opgegroeid in extreem rustige buurt, weiland etc.).

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Ik zou wachten met actie ondernemen tot je hebt ervaren dat je kleine er (r ...
Dank je!!!

één maand geleden

Hier hebben we expres "lawaai" gemaakt als de baby sliep! Stofzuigen in de kamer, tv of de radio aan, en gewoon praten. We kunnen nu rustig met de (zit) grasmaaier onder zijn raam door, of met de tractor/loader voor het huis bezig zijn als hij met open ramen ligt te slapen, die wordt mooi nergens wakker van 😂. Laatst ging midden in de nacht ons inbraakalarm af (en die is HARD) meneer heeft er niks van gemerkt 🤷‍♀️ Ik zou me dus geen zorgen maken tot blijkt dat de baby er last van heeft, lekker laten wennen aan geluid heb je later alleen maar profijt van 😉

één maand geleden

Wij wonen in Amsterdam, zelfde buurt geluiden als jij omschrijft. Tram en bus voor de deur en genoeg scooters, auto’s en vrachtwagens die langsrijden met de nodige herrie. Die kleintjes groeien er mee om en worden er letterlijk in geboren dus ze zijn niks anders gewend. Ik zou pas maatregelen treffen als het nodig is. Mn zoontje werd alleen wakker van motors die echt hard door de straat scheurde. Uiteindelijk heb ik hem middag dutjes laten doen met een white noise apparaatje voor een paar maanden.