17 Reacties

2 maanden geleden

Ik denk dat dit na meerdere kindjes een heel leuk idee is! Je hebt vast ook alles al in huis? Lijkt me dan inderdaad niet moeilijk na de geboorte nog het een en ander bij te kopen als je iets typisch voor het geslacht wil.

2 maanden geleden

Ik wist het niet tot de bevalling en ik vond het de beste keuze ever. Die babyfase koop je wat neutrale dingen en in de kraamweek krijg je van alles op basis van het geslacht plus je kan van alles bestellen. Veel winkels zijn vaak ook unisex. Kwa praktisch maakt het helemaal niks uit het is meer kun je zo lang wachten tot je het kan weten. Wij keken ook echt niet naar het scherm op het moment dat ze zeiden we kijken nu naar het geslacht. We gaven ook van te voren aan we willen het niet weten dus laat het maar weten dan draaien we ons hoofd. Ik vind het het mooiste moment na de bevalling onze zoon werd gelijk op mijn borst gelegd en ik had toen nog steeds niet gezien wat het was. Toen pakte ik hem op als de kleine lion king en zag ik dat we een zoon hadden gekregen. Echt fantastisch 💓💓💓.

2 maanden geleden

Bij de 1e wisten wij het niet, toen werd het een meisje. De 2e wouden we, maar vooral ik wel weten omdat mijn schoonmoeder zogenaamd de dood van mijn moeder voorspeld had en bij de 2e dus voorspelde dat het weer een meisje zou worden. Dit was dus een jongen😅. Maar nu zwanger van de derde willen we het weer niet weten, maakt ons echt niet meer uit.

2 maanden geleden

Wij krijgen ons eerste kindje en willen het ook niet weten! We willen het kamertje en de spullen sowieso neutraal houden 😇 En kleding kan later na de geboorte altijd meer voor een bepaald geslacht gekocht worden. Veel kleding, zeker voor de eerste weken hebben al heel neutraal 😁

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap wilde ik het niet weten. Gek genoeg nu wel. Dus dit keer waarschijnlijk wel een extra echo om het geslacht te bepalen. Vorige keer de baby kleding neutraal gekocht, en alleen maat 50 en 56. Daarna kan je altijd kiezen om wat meer jongens of meisjes kleding te kopen. Was wel handig dat ik het niet wist, want mede daardoor ook zeker niet teveel gekocht. Benieuwd of dat nu anders gaat zijn … Sowieso heeft in ons geval deze baby meer kleding nodig dan de vorige. Eerste is midden in een warme zomer geboren, bijna alleen rompertjes aan gehad. In februari zal het daar te koud voor zijn!

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik denk dat dit na meerdere kindjes een heel leuk idee is! Je hebt vast ook ...
Onze jongste is inmiddels 7, maar alles stond nog op zolder voor als mijn zusje evt zwanger zou worden. Nu kan ik het zelf goed gebruiken en het meeste is lekker neutraal. Ik denk dat het voor mijn andere kinderen ook extra spannend is op die manier ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Ik wist het niet tot de bevalling en ik vond het de beste keuze ever. Die b ...
Oh dit lijkt mij echt geweldig. Na al dat harde werk er zelf achter komen of je een zoon of dochter hebt.. super gaaf. Dit is ook de laatste zwangerschap haha dus dan wil ik het wel echt doen zoals ik voor ogen heb 😍.

2 maanden geleden

Reactie op nursepi

Bij de 1e wisten wij het niet, toen werd het een meisje. De 2e wouden we, m ...
Ik merk inderdaad dat als je al een dochter en zoon hebt, het je niet zoveel meer uitmaakt zolang het, heel cliché, maar gezond is. 🥰

2 maanden geleden

Reactie op RomyMM

Wij krijgen ons eerste kindje en willen het ook niet weten! We willen het ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de neutrale spulletjes ook een stuk rustiger vind ofzo. Spannend hoor eerste kindje, voor mij alweer 16 jaar geleden maar ik weet nog hoe ik me voelde 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Zef98

Vorige zwangerschap wilde ik het niet weten. Gek genoeg nu wel. Dus dit kee ...
Wat betreft de seizoenen ben ik het helemaal met je eens. Ik heb een tweeling in de zomer gehad. Onwijs veel kleding voor gekocht in maatje 40.. en wat droegen ze hahaha rompers 😂. Dus nu ben ik wel aan het kijken voor neutrale pakjes met en zonder voetjes. Strikmutsjes en dat soort dingen. Beetje groene, gele, grijze en bruine tinten zodat het voor beide kan inderdaad. En die mini maatjes zijn ze zo uit en daarna kan je altijd nog los gaan op de jongens of meiden afdeling. (Gevaarlijk voor mijn portemonnee haha want als het over de kinderen gaat geef ik snel en te gemakkelijk uit 😂)

2 maanden geleden

Reactie op nine1987

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de neutrale spulletjes ook een stuk rustiger ...
Ja heel spannend allemaal, maar ook heel leuk om over alles na te gaan denken 🥰 Moet zeggen dat ik mijn huis sowieso redelijk neutraal heb, vooral veel natuurtinten (beige, groen, bruin enzo) dus dat trekken we door naar de babykamer 😂 Ben wel heel benieuwd wat het word natuurlijk, maar de verassing is daardoor straks alleen maar groter met de geboorte 😇

2 maanden geleden

Bij de eerste wist ik het geslacht, maar bij de bevalling wist ik meteen al dat ik bij een volgende het geslacht niet wilde weten. Bij de 2e wist ik het dus niet. Kleertjes zijn er genoeg in unisex bruin/beige tinten. Had alleen de kleine maatjes gekocht (56, 62 grote baby) en verder later aangeschaft in kleding gepast bij het geslacht. Qua aankleding in de babykamer hebben we ook alles unisex. De babykamer zelf was pas af na de geboorte. Was gewoonweg geen tijd voor eerder en de eerste periode toch op mijn kamer. Nu bij de 3e wil ik het weer niet weten. Vond dat zoveel mooier met de bevalling. Ik was ook bang dat ik het geslacht zou zien op de echo, maar elke x aangegeven dat ik het niet wilde weten, hier werd rekening mee gehouden, wanneer ze mogelijk in de buurt kwamen van het geslacht is dit aangegeven en hebben we weggekeken.

2 maanden geleden

Bij de eerste wisten wij het geslacht ook niet, en nu willen we het weer niet weten. De babykamer hadden we toch al neutraal, en de neutrale kleertjes vind ik heerlijk 😊 toen hij er was hebben we nog genoeg bijgekocht en gekregen 😂 Bij de geboorte pakte mijn man de kleine aan, en zei "het is *naam zoon*, we hebben *naam zoon*" Ik vond dat echt een prachtig moment, en het was voor mijn man ook heel bijzonder dat hij me kon vertellen wat het was.

2 maanden geleden

Ik wist het bij allebei mijn zwangerschappen niet en ik kocht gewoon alles neutraal en zodra familie en vrienden na de geboorte het wist, kreeg ik vanzelf allemaal meiden/jongenskleding

2 maanden geleden

Wij willen het ook niet weten. Zwanger van de eerste 🥰

2 maanden geleden

Ons 3e kindje en willen het niet weten! Lijkt mij heel bijzonder tijdens de geboorte. We hebben 2 jongens

2 maanden geleden

Wij wisten het bij onze eerste niet en ook nu willen we het weer niet weten. Medisch gezien is er geen reden om het te hoeven weten, maar praktisch gezien voor ons ook niet. We hebben destijds voor een rustige en neutrale babykamer gekozen. Qua kleren heb je echt zo weinig nodig in het begin, dus bijkopen is zo gedaan. Het leuke vind ik nog steeds dat ik de eerste keer dacht een jongen te krijgen. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds zo verrast dat het een meisje is geworden.