64 Reacties

één maand geleden

Hier morgen 23wk, volgens de vk ben ik 7kg aangekomen. Volgens de weegschaal thuis een krappe 5kg 😂 In het begin wel zeker 3kg afgevallen door overgeven en misselijkheid.

één maand geleden

Reactie op ma9

Hier zelfde verhaal. 176 en was 64 kilo. En bij 21 wk ook 10 kilo al zwaard ...
Heel geruststellend om te horen! Ik was me er al druk over aan het maken of het bovengemiddeld was 🙈

één maand geleden

Ik ben aanstaande vrijdag 20 weken zwanger maar nog maar 500 gram aangekomen 🤷‍♀️ iedere zwangerschap is anders dus niet te vergelijken zie je maar weer

één maand geleden

Morgen 23 weken zwanger en hier ook 10kg aangekomen vanaf het begin. Lijf zal het wel nodig hebben. En in eerste trimester juist wel wat meer gegeten ivm misselijkheid en minder bewogen / fitness door minder energie, misselijkheid en vermoeidheid.

één maand geleden

Hoiii Ik ben nu 24 weken en ben nu 8/10KG aangekomen in de laatste 2maanden de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap at ik bijna niet en gooide ik alles uit dus was ik 5KG afgevallen. Het hoort er denk ik allemaal echt bij nu ik ook weer meer eetlust heb haha. Fijn dat ik zie dat meerdere vrouwen rond de zelfde weken ook zoveel aangekomen zijn als mij dacht echt dat ik overdreven was met het aankomen 😳😂

één maand geleden

Yess 24 weken 🥰🩷 en ben ook al zoon 9 kilo aangekomen 😉 ben van 53 naar 62 gegaan! Dit is men 3e zwangerschap en tevens ook men laatste! Bij men andere 2 zwangerschappen was ik in totaal zoon 17,5 en 20 kilo aangekomen 🤭😅 maar na 1 jaar was dat er allemaal weer zo goed als af 😊 maak je niet zo druk 🙃

één maand geleden

Hee, ik ben van 53 naar 60kg gegaan. Ik vind het best veel en zie ook echt dat mijn benen bijvoorbeeld dikker zijn nu, maar blijkbaar had mijn lichaam het nodig. Ik denk dat het wel normaal is hoor, wat jij bent aangekomen. Het is ook meer bloed, vruchtwater, grotere borsten….

één maand geleden

Mijn startgewicht was 58 en voor ik stopte met de pil woog ik 55 en ben 173. Nu ben ik (bijna) 23 weken zwanger en weeg net geen 70 kg. Ik voel mij juist trots dat ik aangekomen ben. Voorheen lukte dit mij niet. Eindelijk is dat gat tussen mijn benen weg en heb ik een voller gezicht. Hopelijk blijft dat een beetje plakken na de geboorte.. Ik let wel op dat ik niet teveel kcal binnenkrijg dus aan de ene kant ben ik ook een beetje bang dat het vocht is wat mij zwaarder maakt.

één maand geleden

Mijn startgewicht was 58 en voor ik stopte met de pil woog ik 55 en ben 173 ...
Vind 12 kilo dan best wel veel als je let op je calorieën? Zou dat denk ik eens navragen de volgende keer als het echt zoveel vocht zou zijn.

één maand geleden

Nu 22 weken en 0kg aangekomen. Eerst 6 kg afgevallen en heel veel moeite gedaan om het er weer aan te krijgen. Heb me de hele zwangerschap goed gevoeld, alleen geen eetlust. Baby groeit goed 😊💙

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Vind 12 kilo dan best wel veel als je let op je calorieën? Zou dat denk ik ...
Als zij het te veel vinden had ik er wel wat van gehoord neem ik aan? Daarbij zeg ik dat ik (bang) was dat het vocht zou zijn wat mij zoveel kg heeft laten bij komen. Het kan dus ook gewoon zo zijn dat mijn spijsvertering niet meer zo snel werkt als voorheen. Daarbij deed ik fysiek zwaar werk 40 uur per week en zit ik nu achter de computer 40 uur per week. Ik hoef echt geen goed bedoeld advies, ik zie elke 4 weken mijn verloskundige en als zij in die tijd niks over mijn gewicht zeggen zal het vast goed zitten.

één maand geleden

Als zij het te veel vinden had ik er wel wat van gehoord neem ik aan? Daarb ...
👍

één maand geleden

Tot week 20 rond hetzelfde gewicht geschommeld (geen misselijkheid/overgegeven, gewoon normaal gegeten). Sindsdien langzaam aangekomen en met nu bij 22 weken 1,5 kg erbij. Ik begon voor zwangerschap (1e) qua gewicht wel op randje (BMI) van gezond - (licht) overgewicht en ben 165 cm.

één maand geleden

Bijna 23 weken en ben rond de 4 kg aangekomen. Ik eet meer dan voor de zwangerschap dus vind het nog enigszins meevallen. Ik woog voor de zwangerschap 53/54 kg met een BMI van 22. Omdat ik benieuwd was had ik ergens nog boven en onder grenzen opgezocht per BMI , zie de link voor de geïnteresseerden . Conclusie is dat het erg mag variëren per vrouw . https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie-en-verloskunde/verloskunde/zwangerschap/gezond-zwanger-zijn/gewichtstoename/aanbevolen-toename-op-basis-van-bmi

één maand geleden

Reactie op Ruby3.1

Bijna 23 weken en ben rond de 4 kg aangekomen. Ik eet meer dan voor de zwan ...
Die link is handig! Had die ook gevonden, maar vergeten. Ik volg min of meer precies de groene lijn, grappig. Ben benieuwd of het zo blijft.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Vind 12 kilo dan best wel veel als je let op je calorieën? Zou dat denk ik ...
Had precies hetzelfde bij mijn eerste zwangerschap! Heel normaal:)

één maand geleden

Reactie op rooomy

Had precies hetzelfde bij mijn eerste zwangerschap! Heel normaal:)
Helemaal prima hoor 🤣 ik had het niet eens over de gewichtstoename op zich.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Helemaal prima hoor 🤣 ik had het niet eens over de gewichtstoename op zich ...
Kun je er over op houden aub? Zolang mijn bloeddruk goed is is er niks aan de hand. Ik heb geen zin om onnodig te stressen.

één maand geleden

Kun je er over op houden aub? Zolang mijn bloeddruk goed is is er niks aan ...
Ik reageerde op iemand anders die erover begon... maar echt helemaal prima meid, je verloskundige zegt niets dus helemaal goed toch?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik reageerde op iemand anders die erover begon... maar echt helemaal prima ...
Vooral je toon triggerd mij en dat lachpoppetje is respectloos. Tenzij jij het grappig vind dat haar eerste zwangerschap ook zo verliep? Anyway om dit in de toekomst te vermijden neem ik afscheid van de app. Fijne zwangerschap dames 😘