12 Reacties

één maand geleden

Ik heb een prikkelbare darm en ik voel met je mee!! Je bent niet alleen

één maand geleden

Helaas herkenbaar. Ik had gisterenavond ook zoveel pijn. Ik moet daarna wel altijd meteen naar het toilet. Ik ben het dan ook kwijt. Ook heb ik het niet dagelijks. Heel vervelend dat jer er meerdere keren per dag last van hebt. Het kan zowel zeer doen. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dit ook en de eerste keer dacht ik oprecht dat ik een miskraam kreeg, omdat het een beetje voelde als rug weeën of menstruatiekramp in de rug.

één maand geleden

Helaas herkenbaar. Ik had gisterenavond ook zoveel pijn. Ik moet daarna wel ...
Zowel moet zoveel zijn.

één maand geleden

Ik ook leken wel weeen

één maand geleden

Misschien even geen zuivel meer eten voor 2-3 dagen om te testen of dat wat doet. Ik lag bij mijn eerste zwangerschap met 6 weken dubbelgevouwen op de bank van de pijn. Op advies van de verloskundige gestopt met zuivel en binnen 48 uur waren alle klachten weg 🙂 Op de echo ‘danste’ mijn darmen, dus overduidelijk overprikkeld/overgevoelig. Het is het proberen waard

één maand geleden

Ik had t vandaag ook nadat ik wat yoghurt gegeten had. Normaal gaat dat prima, maar laatste weken vond ik het al niet lekker meer, dacht vandaag probeer beetje, maar dus zo'n spijt van. Superveel boeren, windjes laten en heb ook de laatste week dat maar de wc gaan slecht gaat. Dus super opgeblazen buik door alles 😵‍💫😣

één maand geleden

Reactie op Adriane

Misschien even geen zuivel meer eten voor 2-3 dagen om te testen of dat wat ...
Thanks! Ik eet al geen zuivel, meer uit milieu afwegingen en de vee-industrie. Maar ook omdat ik daar normaal ook enige reactie in m’n darmen op krijg.

één maand geleden

Reactie op LVW 1234

Ik had t vandaag ook nadat ik wat yoghurt gegeten had. Normaal gaat dat pri ...
Heel herkenbaar. Het boeren en windjes laten. M’n peuter lacht zich rot.

één maand geleden

Ik merk ook doordat ik lastig naar de wc ga dst ik veel buikpijn heb! Zo frustrerend.. al van alles geprobeerd, nu standaard aan de zakjes maar doen ook weinig. Ik heb ook ‘s avonds daardoor echt een mega buik, alsof het helemaal vol zit met lucht en dat doet ook zo’n pijn.

één maand geleden

Heel herkenbaar.... Heb een spastische en prikkelbare darm. Maar die was in sluimerstand tot deze zwangerschap.... Nu moet ik soms wel 4x op een dag en t voelt als een hele bevalling.... Na 2x een MA en 1x een MK ben ik iedere x weer bang dat t foute boel is dus t geeft ook nog eens een hoop stress.... Dus je bent niet alleen!
Hier gister ook problemen met naar de wc kreeg de ontlasting er niet uit gelukkig had ik nog een klysma liggen(van vorige zwangerschap ook problemen ermee) dus klysma gezet en hup binnen tien minuten kon ik eindelijk weer eens naar de wc! Dus mijn tip als het echt moeizaam gaat gewoon een klysma zetten😅

één maand geleden

Ik had dit gisteravond en vannacht ook ineens flink. Op internet lees ik dat darmkrampen stekende pijn geven, maar dit was vooral een heel zeurend gevoel in de bovenbuik. Voor iemand herkenbaar? Blijft toch ergens spannend of het wel echt de darmen zijn, maar ben er vrij zeker van, gezien het ook wel weer wegtrekt steeds. Maar man, wat een naar gevoel