11 Reacties

4 maanden geleden

Hoi! Vegan hier en zwanger 🙋🏼‍♀️ ik ben sinds 4 jaar vegan en eet sinds mijn 12e geen vlees en vis meer (ben nu 27). Je vegetarische dieet zal echt niet de reden zijn. Prik je wel elk jaar bloed om je waarden te controleren? Een ijzer tekort kan wel negatieve effecten hebben (google hier maar eens op). Je zou dus even kunnen prikken om dat te kunnen checken en dan supplementeren als het nodig is. Zorg ook dat je b12 goed is en je al begint met een prenatal vitamine als je dat nog niet hebt

4 maanden geleden

(Oh en als je het nog niet doet, probeer te temperaturen en je ovulatie te pinpointen. Als je erachter komt dat je luteale fase heel kort is dan kan dit ook een reden zijn bijvoorbeeld). Stuur me gerust een berichtje als je vragen hebt :)

4 maanden geleden

Reactie op babydreams

Hoi! Vegan hier en zwanger 🙋🏼‍♀️ ik ben sinds 4 jaar vegan en eet sinds m ...
Ik heb de voorbije tijd niet ander gedaan dan bloed prikken en daar is steeds alles in orde. Ik neem ook de nodige supplementen. Maar al bij al vind ik die standaard bloedtests die huisartsen uitvoeren weinig zeggend. Voor mij gaan ze niet diep genoeg. Maar dat is mijn mening. Mss is het idd dat niet. Daarom luister ik graag eens bij andere vegans/veggies hun ervaringen, dan kan ik dat idee ook weer loslaten 🥲

4 maanden geleden

Reactie op babydreams

(Oh en als je het nog niet doet, probeer te temperaturen en je ovulatie te ...
Heb mezelf ovulatie strips gekocht maar temperatuur meten doe ik nog niet. Dank je trouwens 💛😌

4 maanden geleden

Reactie op Yawell

Ik heb de voorbije tijd niet ander gedaan dan bloed prikken en daar is stee ...
Ben ik wel met je eens hoor, maar als het bij dat bloedprikken niet goed zit, dan zit er sowieso wat niet goed 😂😅 Hopelijk helpen de ovulatietesten en is het snel raak bij jullie ❤️

4 maanden geleden

Hier al 12 jaar veganist en daarvoor jaren vegetariër geweest. Anecdotisch bewijs: hier drie keer zwanger (geweest) en allemaal de eerste ronde raak. Ik denk op basis van mijn ervaring en onderzoek niet dat je dieet de oorzaak is van het niet zwanger raken. Het is (helaas) geheel normaal om maanden te proberen om zwanger te raken. Als zwanger raken niet lukt, dan zou ik naar de huisarts/gyneacoloog gaan voor vervolgonderzoek. Als je iets in je leefstijl wil aanpassen om je kansen op een zwangerschap te vergroten, dan zou ik eerder dingen doen als stoppen met drinken en roken (als je dat doet).

4 maanden geleden

Hier al 12 jaar veganist en daarvoor jaren vegetariër geweest. Anecdotisch ...
Ok top! Btw ik drink niet, rook niet, ik leef zo bewust als maar kan eigenlijk... Zal het idee van mijn dieet loslaten :) was maar een dubbel check :p

4 maanden geleden

Reactie op Yawell

Ok top! Btw ik drink niet, rook niet, ik leef zo bewust als maar kan eigen ...
Goed om alles uit te sluiten natuurlijk. Ik zie op je profiel dat je 36 jaar oud bent (en twee sterren kinderen hebt). Gezien je leeftijd en voorgeschiedenis zou ik als je binnen een half jaar niet zwanger raakt, contact opnemen met je huisarts of gynaecoloog voor ondersteuning bij je kinderwens en een eventuele doorverwijzing naar een fertiliteitspoli (als je dat wil). Ik hoop voor je dat het gauw raak is en dan goed blijft gaan. Succes.

4 maanden geleden

Hoii, vegan hier 🎉. Ik eet sinds ruim vier jaar veganistisch en sinds m’n 8e vegetarisch. Ben ook vrij snel zwanger geraakt. Ik denk niet dat het ligt aan je dieet. Het kan meerdere oorzaken hebben. Stress, slechte temperatuur van de baarmoeder, noem maar op. Misschien handig even afspraak te maken bij de huisarts zodat ze wag onderzoekjes kunnen doen bij je. Veel succes 🤗

4 maanden geleden

En daarnaast is het helemaal niet gek op even bezig te zijn. Maar ik snap natuurlijk dat je aan alles gaat twijfelen. Goed dat je dit wilt uitsluiten. Succes en ik zal voor je duimen 🤞

4 maanden geleden

Hoi, ik ben sinds mijn 10e vegetariër, kan slecht tegen melk en was na 1 maand proberen al zwanger. In mijn omgeving ook nog nooit gehoord dat het invloed zou kunnen hebben. Natuurlijk kun je wel tekorten hebben zoals ieder ander (gevarieerd eten is niet alleen belangrijk voor vega) dus bloedwaarden checken kan nooit kwaad. Als die in orde zijn kun je het idee echt loslaten hoor