51 Reacties

14 dagen geleden

Nu nog niet gehaald, omdat ik tegelijk ook de griepprik haal, maar vorige keer nergens last van gehad. Het was gewoon prik en klaar. Griepprik doe ik ook zeker. Ik krijg hem sowieso elk jaar vanwege m'n astma en ik wil hem ook. Zonder ben ik altijd rond februari ziek, wat ik toch liever wil voorkomen dit jaar, al gaat het maar om een paar daagjes.

14 dagen geleden

Vraagje: hoe gaat die prik in z'n werk ..? Is het zo'n prik dat de verplegie zo keihard dat ding in je arm ramt? En hoelang blijft ie erin zitten, graag in seconden gemeten 😂? (Vraagt iemand die doodsbang is voor bloedprikken en echt hekelt hoelang die kutnaald er altijd in blijft zitten.. Ik laat hem wel gewoon zetten hoor, want ik heb al een peuter rond lopen, dus geen discussie daar over. Ik moet alleen ff moed verzamelen 🥹...).

14 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Vraagje: hoe gaat die prik in z'n werk ..? Is het zo'n prik dat de verplegi ...
Hier viel het hartstikke mee! Klein naaldje, en hij werd bij mij gezet bij het cb, dus die mensen prikken normaal babietjes haha. Ging heel voorzichtig 😁. Ik denk dat hij er in seconden gemeten nog geen 5 seconden in zat, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen! Even aangeven dat je het heel eng vind, komt het helemaal goed ❤️

14 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Vraagje: hoe gaat die prik in z'n werk ..? Is het zo'n prik dat de verplegi ...
De naald blijft minder lang in je arm dan met bloedprikken. Het is meer vergelijkbaar met de covid prik. Ik zou gewoon aangeven dat je het eng vind, dan zijn ze waarschijnlijk een stuk rustiger met het zetten.

14 dagen geleden

Ik krijg hem volgende week. Vorig jaar ook gehaald en heb op wat spierpijn verder geen last van bijwerkingen gehad.

14 dagen geleden

Vorige keer heb ik mijn broertje meegenomen omdat ik bang was maar achteraf zei ik huh zijn we al klaar? Hij had echt niet mee gehoeven en ik ben echt een schijterd voor naalden en bloedprikken. Bijwerkingen heb ik ook niet gehad gelukkig. Wel ben ik met 37+5 bevallen waardoor ze zeiden dat de prik niet voldoende zn werk heeft gedaan en mn zoontje alsnog de extra prik moest hebben. Vond het wel kwalijk dat ze dit nergens vermeld of aangegeven hebben.

14 dagen geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Vorige keer heb ik mijn broertje meegenomen omdat ik bang was maar achteraf ...
Bij ons stond dat in het foldertje dat we erbij kregen! Heb je die niet meegekregen? Dat is wel slecht idd 🤷‍♀️

14 dagen geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Vorige keer heb ik mijn broertje meegenomen omdat ik bang was maar achteraf ...
Vraagje: Hoeveel weken was je toen je die vaccinatie nam? Mijn gynaecoloog (woon in buitenland) was bij de 1e afspraak heel stellig in de vaccinaties (griep + kinkhoest), maar toen ik er de laatste keer naar vroeg, omdat ik over 2 weken mijn 22e week inga, zei ze dat ik het begin volgend jaar moest nemen, want dat zit dichter op de bevalling... Ik zit dan sowieso op 34 weken of verder en ben half februari uitgerekend. Vind het zelf wel weer aan de late kant, dus zit een beetje in twijfel hiermee.

14 dagen geleden

Reactie op YH89

Vraagje: Hoeveel weken was je toen je die vaccinatie nam? Mijn gynaecoloog ...
Je baby is voldoende beschermd als je de prik 2 weken voor de geboorte hebt gehad (als deze te vroeg geboren word, word de vaccinatie alsnog aangeraden ook aan de baby te geven). Dus in theorie zou 34 weken kunnen, maar ik zou zelf voor het zekere toch iets eerder gaan zitten. Zelf heb ik de afspraak staan met 27 weken.

14 dagen geleden

Aangezien mijn weerstand echt duidelijk een heel stuk minder is, ga ik er vanuit bijwerkingen te krijgen, dan kan het alleen maar meevallen. Bij mij wordt hij gezet als ik 22 weken ben, gecombineerd met de griepprik. Kwam voor mij ook perfect uit want heb dan een rustigere week

13 dagen geleden

Geen bijwerkingen gehad. Alleen stijve arm dag erna.

13 dagen geleden

Reactie op beau07

Hoihoi, dit is mijn allereerste zwangerschap.. waar is deze prik goed voor ...
-edit mod Eliza- reactie weggehaald, discussies over wel of niet vaccineren zijn niet toegestaan

13 dagen geleden

Hi, Discussies over wel of niet vaccineren zijn niet toegestaan op het forum. Wij merken dat deze discussies veel onrust veroorzaken op het forum. Discussies over bijwerkingen staan wij wel toe. Ik zal om deze reden wat reacties aanpassen en wil jullie vragen hier op te letten. :) Het zou zonde zijn om hierdoor het topic te moeten sluiten. Liefs, Eliza

13 dagen geleden

Reactie op Eliza I Moderator

Hi, Discussies over wel of niet vaccineren zijn niet toegestaan op het for ...
-edit mod Eliza- reactie weggehaald, discussies over wel of niet vaccineren zijn niet toegestaan

13 dagen geleden

Weet iemand of je de kinkhoest en griepprik ook in je been kan laten zetten? Ik heb prikangst en de laatste keer dat ik een prik kreeg vroeg ik of ze hem in mijn been konden doen, dit vond ik echt veel minder erg. Rare vraag maar misschien weet iemand het 😂

13 dagen geleden

Reactie op kdc1997

Weet iemand of je de kinkhoest en griepprik ook in je been kan laten zetten ...
Ja hoor! Volgens mij kan je dat gewoon vragen. Hij moet in de spier gezet worden, maar ik heb altijd geleerd dat arm, been of bil alledrie kan in dat geval (andere plekken ook wel maar deze zijn makkelijk en hebben voorkeur).

13 dagen geleden

Vorige zwangerschap 0 last gehad. Niet eens een stijve arm, echt helemaal niks van gemerkt. Ik ben geen held met (bloed)prikken, maar deze was klaar voor ik er erg in had. Destijds geen griepprik gehad, was niet het seizoen, maar die neem ik nu wel. Niet omdat ik zelf een lage weerstand heb (ben nooit ziek) maar puur om de baby zo veel mogelijk antistoffen mee te geven. Lijkt me ook wel handig met een peuter die naar de opvang gaat 🙈

13 dagen geleden

Reactie op 00Lieke00

Vorige zwangerschap 0 last gehad. Niet eens een stijve arm, echt helemaal n ...
Griepprik krijg je pas vanaf een bepaalde leeftijd toch? Heb daar niks over gehoord namelijk

13 dagen geleden

Griepprik krijg je pas vanaf een bepaalde leeftijd toch? Heb daar niks over ...
Omdat we in het griepseizoen zitten, kan je hem tegelijkertijd krijgen met je 22 weken prik. Ik moest me aanmelden via een website en daar kon ik het aanvinken.

13 dagen geleden

Reactie op Theldwyn

Omdat we in het griepseizoen zitten, kan je hem tegelijkertijd krijgen met ...
Wat gek. Echt niks van gezien of meegekregen 😓