100 Reacties

2 maanden geleden

Extreeem moe en dan schuldig voelen dat je er soms aan toe moet geven en dus niks "nuttigs" doet. Met vlagen misselijk zijn en geuren die x100 je neus binnenkomen! Heel anders dan mijn eerste zwangerschap, toen echt nergens last van gehad 🫢

2 maanden geleden

Extreem moe, misselijk en toch heeeel erg veel honger hebben! M'n gezin alleen op pad laten gaan tijdens onze vakantie, omdat dit voor mij vandaag niet haalbaar is wbt mijn lichaam, en vervolgens bij thuiskomst van hun intens verdrietig zijn dat je niet mee bent gegaan! Confronterend om zo naar je lichaam te moeten luisteren en niet altijd datgene kunnen doen wat je normaal zou doen! - zwangerschap is niet altijd zo rooskleurig als sommige mensen denken - 1e trimester - pfoee

2 maanden geleden

Ook extreem moe en emotioneel vandaag wegens schuldgevoel. Het is voor een goed doel en je weet waar het vandaan komt, maar toch voelt het zo stom om alleen maar op de bank te liggen. Even naar de supermarkt of even eten maken is al teveel :( En dan ook nog struggles met wat voor bh je moet gaan kopen, aangezien het enorm hard groeit 🫣

2 maanden geleden

Ik ben de hele dag zo moe, next level gewoon vergeleken bij m’n 1ste, maar als ik wil slapen lukt het niet. Wil niet te veel aankomen maar heb alleen zin in slecht/vette hap eten en als ik dan gegeten heb wordt ik misselijk 🫠 nog 3 weken tot de 12 weken dan hoop ik dat het weer wat beter gaat allemaal

2 maanden geleden

Zo herkenbaar wat ik hier lees! Ik ben ook doodmoe. Steeds buiten adem als ik wat doe, draaierig als ik opsta maar vooral MOE. Het voelt zo stom om de hele tijd te moeten zeggen dat ik geen puf heb… want heb wel echt zin om actief te zijn maar die vermoeidheid 😬 en dan die zere borsten, pijn in m’n rug… piep, kraak, steun, klaag 🙈 😅

2 maanden geleden

Ik ben moe, lusteloos, nergens zin in en erg misselijk. Moet niks van eten hebben en moet mezelf dan ook dwingen te eten. Ik word er gek van. Als mijn man iets te eten maakt ga ik al naar boven want ik kan de geur niet verdragen. Zo klaar mee!

2 maanden geleden

Mijn eerste echo is pas 22 juli... Ik weet dat het zo voorbij is maar het voelt nog zo ver weg!!! Ik wil gewoon weten hoe het er in mijn buikje aan toe gaat en ik zie overal al dames die de echo al gehad hebben (ik ben eind feb pas uitgerekend en de echo is met 9w)

2 maanden geleden

Moe, emotioneel en extreem misselijk (tegenover vorige zwangerschap) maar erger me momenteel vooral aan het op en af bloedverlies wat ik al heb sinds week 6 🙃 ben nu 9+4 weken maar heb tot nu toe nog geen moment kunnen genieten van de zwangerschap door de continue onzekerheid (wel al 2 goede echos gehad)

2 maanden geleden

Oh ff lekker klagen...nou komt ie dan hoor: mn borstel voelen als gespannen waterballonnen en doen pijn, vooral met slapen. Ik kan niet meer naar de wc en moet nu van die gore poederzakjes van de huisarts gebruiken. Mn eerste echo is pas 24 juli want ik ga eerst nog op vakantie, maar nu ben ik bang dat ik daar een miskraam ga krijgen omdat ik geen idee heb hoe het in mijn buik gaat...zit er dus nu al continu op te letten, om gek van te worden...en ben snel moe en voel me snel flauw.

2 maanden geleden

Reactie op Sushi_24051

Oh ff lekker klagen...nou komt ie dan hoor: mn borstel voelen als gespannen ...
Die zakjes mag je ook met siroop/ranja nemen btw! Echt een lifesaver tip

2 maanden geleden

Reactie op Sion

Die zakjes mag je ook met siroop/ranja nemen btw! Echt een lifesaver tip
Oh goeie tip! Thanks!

2 maanden geleden

Reactie op mimialbdr

Misselijkkkkk 🤢🤢🤢 bij mijn eerste zwangerschap precies hetzelfde verhaal ...
Bij mij helpen gember capsules mega goed. Ik ben niet misselijk meer geweest sinds ik ze gebruik.

2 maanden geleden

Zo herkenbaar wat ik hier lees! Ik ben ook doodmoe. Steeds buiten adem als ...
Kleine tip voor je duizelig bent bij het opstaan. Even met de benen dribbelen of been en buikspieren aanspannen. Dit verhoogd de bloeddruk. Ik heb zelf een extreem lage bloeddruk( 1.5 jaar) en sinds 2 weken doe ik dit en het werkt!

2 maanden geleden

Reactie op FrankAmber

Kleine tip voor je duizelig bent bij het opstaan. Even met de benen dribbel ...
Ohh goede tip! Ik ga dat zeker proberen

2 maanden geleden

Pff.. het ging een paar dagen iets beter, maar nu lig ik er al weer 2 dagen flink vanaf. Zooo misselijk, en vandaag ook weer overgeven. Ben vandaag alleen thuis met mijn peuter van 2,5 en er is niemand die kan komen helpen. Het is echt overleven en veel schermtijd.. voel me ook zo schuldig dat ik niets met hem kan doen. Ik kan zelf alleen maar liggen 😪

2 maanden geleden

Reactie op Miniminimini

Bij mij helpen gember capsules mega goed. Ik ben niet misselijk meer gewees ...
Zijn ze niet overheersend aqua smaak want vind gember echt zo vies ooit gember thee genomen bah

2 maanden geleden

Ik heb vandaag toch maar die polsbandjes tegen wagenziekte besteld, zouden ook moeten helpen tegen de misselijkheid, komen uiteraard wel pas ergens volgende week binnen dus dit weekend nog even doorbijten. Morgen uit eten met de schoonfamilie terwijl bij elke gedachte aan eten mijn maag al om draait, we gaan zien of ik het geheim kan houden😂

2 maanden geleden

Ben ik nou echt de enige die alleen maar honger heeft en niet misselijk is ? En nee is ook niet echt leuk ben al 3 kilo aangekomen terwijl ik voor me zwangerschap juist best wel wat was afgevallen😢

2 maanden geleden

Reactie op Kimberleyxx2002

Ben ik nou echt de enige die alleen maar honger heeft en niet misselijk is ...
🙋🏼‍♀️

2 maanden geleden

Waarom heet t ochtend misselijkheid… ik heb juist avond misselijkheid 🤢 het voelt letterlijk continue alsof ik moet spugen maar het komt niettt om my goodness