32 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben onlangs op echo geweest bij 7 weken en 2 dagen en bij mij was het 11,1. Dus in vergelijking met jouw embryo idd groter maar ik ben geen verloskundige dus ik heb ook geen idee hoe groot het zou moeten zijn. Wel heel fijn om te lezen dat er in elk geval een kloppend hartje te zien is. ❤️

3 maanden geleden

Ik ben eergisteren bij de gynaecoloog geweest en hij schatte me op 7 weken met een embryo van 9mm maar als je hier kijkt in de app is het denk ik maar 6mm. Ben natuurlijk geen dokter. Veel succes dinsdag hopelijk is alles oke!🤞🤞

3 maanden geleden

Mijn zoontje was met 7+1 weken 10,8mm. Ik ben verder ook geen verloskundigen dus weet niet zo goed of je daar iets mee kan, maar het is wel een verschil inderdaad..

3 maanden geleden

Reactie op LV00

Mijn zoontje was met 7+1 weken 10,8mm. Ik ben verder ook geen verloskundig ...
Hopelijk is alles oke!🙏🏻

3 maanden geleden

Hoi, Ik ben gister voor een echo geweest met 7 weken en 4 dagen. Er was een kloppend hartje te zien, maar ook te klein. 3,3 ..volgende week heb ik weer een afspraak en dan hopen op een wonder en dat t zeker 2x zo groot is.. 🙏

3 maanden geleden

Bedankt voor de reacties dames♥️ ik ben blij dat we een kloppend haartje kon zien. Dokter zei dat de kans 50/50 is. Hopelijk op een wonder..

3 maanden geleden

Reactie op inona

Hoi, Ik ben gister voor een echo geweest met 7 weken en 4 dagen. Er was een ...
Ik duim voor jee🫶🏻

3 maanden geleden

Reactie op Ultrakitty97

Ik ben eergisteren bij de gynaecoloog geweest en hij schatte me op 7 weken ...
Ja, dat heb ik ook gezien. Maar in de internet staat meestal ongeveer 1 cm. Dus het lijkt kleiner dan het zou moeten zijn.

3 maanden geleden

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap gehad. Geen bloed verlies, maar vruchtje was veel te klein voor de termijn. Die zwangerschap is helaas niet goed gegaan 😞 met ca 8-9 weken was op de echo te zien dat het hartje kort na de vitaliteitsecho gestopt was met kloppen (niet veel meer gegroeid nadien). Maar het kan ook net zo goed nog wél goed gaan. Dat het in die week verschil wel gegroeid is, is in ieder geval goed nieuws. Probeer je aan de positieve dingen vast te blijven houden. Ik duim voor je dat het goed gaat 🫶

3 maanden geleden

Reactie op Wensje1992

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap gehad. Geen bloed verlies, maar vru ...
Ik vind het heel erg voor je eerdere verlies. Dankjewel voor je reactie en warme woorden🫶🏻 Ik ben echt benieuwd of het nog groeit en het haartje nog klopt. Het is mijn eerste zwangerschap, dus ik ben een beetje emotioneel.

3 maanden geleden

Spannend! Wij hebben dit ook meegemaakt in oktober. De eerste echo met 7 weken was het vruchtje toen te klein (6mm) en had een kloppend hartje. Wij waren zeker van de termijn door een IUI behandeling en daardoor gaf onze arts aan dat we ons moesten voorbereiden op een miskraam. Uiteindelijk kreeg de arts gelijk en is het hartje gestopt met kloppen bij 9 weken. 😔 Ik was een beetje boos op de VK, omdat zij mij best wel hoop gaf met de tweede echo (vruchtje was toen nog steeds te klein, maar wel met een kloppend hartje). Ze gaf aan dat het vaker gebeurd dat het vruchtje de groei uiteindelijk inhaalt en het géén miskraam wordt. Ik hoop dat dit voor jullie wel het geval zal zijn. Al zal ik, als ik eerlijk ben, me voorbereiden op het ergste. Sorry 🙁

3 maanden geleden

P.S. Met 6+5 bij deze zwangerschap een embryo zichtbaar van 9mm (al groter dan het vruchtje ooit was geworden bij de miskraam).

3 maanden geleden

Reactie op DC22

Spannend! Wij hebben dit ook meegemaakt in oktober. De eerste echo met 7 we ...
Ja, heel verstandig. Ik weet dat de kans nu 50/50 is. Ik probeer ook me voor te bereiden op het ergste, maar aan de andere kant probeer ik hoop te houden. En sorry voor je eerdere verlies. Ik hoop dat het deze keer goed gaat🫶🏻

3 maanden geleden

Reactie op DC22

Spannend! Wij hebben dit ook meegemaakt in oktober. De eerste echo met 7 we ...
Wij hebben dit helaas ook meegemaakt. De VK was wel eerlijk maar de echoscopist vertelde een lulverhaal over embryo’s van eekhoorns die wel eens tot 2 weken ‘ergens wachten’ totdat ze innestelen. Hierdoor zou ik 5+5 kunnen zijn ipv 7+5, een termijn die ik ook zeker wist vanwege inseminatie. Achteraf echt pissig geweest vanwege dat lulverhaal. Het is al erg genoeg; zeg dan gewoon hoe het zit. Ik heb nu afgesproken dat er ruimte en tijd is om bij onze eerste echo de situatie te bespreken. VK heeft eerder uitgelegd dat embryo’s bij elke vrouw precies even snel groeien, vandaar dat ze de termijn zo goed vast kunnen stellen. Als je precies weet wanneer de bevruchting was (zoals bij IVF) is een week verschil gewoon slecht nieuws. Prima om dan nog een week te moeten wachten (dat is beleid) maar ik wil wel een eerlijk verhaal horen. Jij veel sterkte de komende week 🍀🤞🏻

3 maanden geleden

Wij hebben dit helaas ook meegemaakt. De VK was wel eerlijk maar de echosco ...
Dankjewel🌸 Het is idd heftig om dat soort dingen te horen, maar ook beter om ons voor te bereiden.

2 maanden geleden

Reactie op roos275

Bedankt voor de reacties dames♥️ ik ben blij dat we een kloppend haartje ko ...
Hi roos275 ..ik ben benieuwd hoe t is gegaan afgelopen dinsdag. Hopelijk hadden jullie goed nieuws 🍀

2 maanden geleden

Reactie op inona

Hoi, Ik ben gister voor een echo geweest met 7 weken en 4 dagen. Er was een ...
Oh dat is wel klein, ik had een echo met 6+4 en toen was het al ruim 8mm. Succes deze week 🙏🏽

2 maanden geleden

Reactie op deniesvw

Oh dat is wel klein, ik had een echo met 6+4 en toen was het al ruim 8mm. S ...
Ik weet sinds vanmiddag dat t helaas een miskraam is. Het was nog wat gegroeid, maar helaas klopte t hartje niet meer.. bedankt voor je reactie en succes voor jou

2 maanden geleden

Reactie op inona

Ik weet sinds vanmiddag dat t helaas een miskraam is. Het was nog wat gegro ...
Heb dit helaas zelf ook meegemaakt bij de vorige zwangerschap dus weet hoe je je voelt. Heel veel sterkte gewenst! Neem vooral je tijd om het een plekje te geven.

2 maanden geleden

Reactie op inona

Ik weet sinds vanmiddag dat t helaas een miskraam is. Het was nog wat gegro ...
Heel veel sterkte! 😔❤️