32 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op inona

Ik weet sinds vanmiddag dat t helaas een miskraam is. Het was nog wat gegro ...
Heel veel sterkte! Helaas hier zelfde.. Dinsdag had ik een echo. Het embryo is wat gegroeid, maar was nog steeds echt klein. Zijn haartje klopte nog maar was wat trager. Dokter heeft aangegeven dat er een miskraam zal zijn.

2 maanden geleden

Reactie op roos275

Heel veel sterkte! Helaas hier zelfde.. Dinsdag had ik een echo. Het embry ...
Wat verdrietig om te horen. Voor jou ook heel veel sterkte gewenst.

2 maanden geleden

Veel sterkte 💕 Ik heb helaas vorige dinsdag op 7+4 ook een te klein vruchtje, hij was net onder de 8 mm namelijk en daardoor schatte ze mij 6+4/5. Denken jullie dat het sws foute boel is? De VK zei er echt bijna niks over vond ik.. maar ik heb wel een week later een tweede echo gekregen.. Ik weet mijn termijn vrij goed wegens ovulatie getest en getempt en op 11 dpo al een positieve test, dus was geen late innesteling.

2 maanden geleden

Reactie op AmeliaRome

Veel sterkte 💕 Ik heb helaas vorige dinsdag op 7+4 ook een te klein vruch ...
Dat ligt eraan. Had je een een te klein vruchtje aan de hand van de vorige echo? Of aan de hand van hoever je dacht te zijn? Ik ben namelijk vorig jaar bij mijn zwangerschap een volle week terug gezet. (Dacht 7 weken te zijn, was 6) en dat is nooit meer bijgesteld bij de termijnecho. Mijn zoontje is ondertussen al bijna anderhalf! Soms heb je een late bevruchting en/of innesteling. Een te klein vruchtje is vaak alleen een slecht teken wanneer die te klein is aan de hand van een vorige echo of wanneer er bijvoorbeeld 2 weken tussen de berekening zit. Ik duik dat het goed komt!

2 maanden geleden

Reactie op LV00

Dat ligt eraan. Had je een een te klein vruchtje aan de hand van de vorige ...
Het was de eerste echo, maar ik had al op 11 dpo een positieve test dus het kan niet een late innesteling zijn toch?

2 maanden geleden

Reactie op AmeliaRome

Het was de eerste echo, maar ik had al op 11 dpo een positieve test dus het ...
Ik heb het idee dat wat betreft zwangerschap alles kan! Wellicht maak je wel heel snel heel veel HCG aan, en dan zou dat best kunnen

2 maanden geleden

Reactie op AmeliaRome

Het was de eerste echo, maar ik had al op 11 dpo een positieve test dus het ...
In combinatie met een kleine meetfout kan het zeker. Het stomme is dat je pas zekerheid hebt bij je volgende echo… als het vruchtje dan precies een week groter gegroeid is (of zelfs meer, dan was er verkeerd gemeten) zit het goed. Bij mijn vorige zwangerschap was het verschil 2 weken en dat valt echt buiten de range van late innesteling plus meetfout.

2 maanden geleden

In combinatie met een kleine meetfout kan het zeker. Het stomme is dat je p ...
Het was inderdaad een meetfout de vorige keer. Ze had waarschijnlijk niet het hele vruchtje in beeld, ben nu weer vooruit gezet.

2 maanden geleden

Wat een wisselende verhalen hier! Veel sterkte aan degenen die slecht nieuws hebben gekregen ❤️ Hier is het ook nog even spannend, ik ben teruggezet van 6+6 naar 6+2 (het vruchtje was ruim 6mm maar had bijna 9mm moeten zijn). De echoscopist zei er niet veel over maar heeft wel voor volgende week een echo ingepland, dat had ze denk ik niet gedaan als ze het niet zorgelijk vond. We zagen een hartje kloppen maar ze zei niks over de snelheid van het kloppen, is daar bij jullie wel naar gekeken bij de vitaliteitsecho?

2 maanden geleden

Reactie op AmeliaRome

Veel sterkte 💕 Ik heb helaas vorige dinsdag op 7+4 ook een te klein vruch ...
Ik was gister bij de gynaecoloog en die vroeg ook of ik zekerheid had betreft ovulatie etc volgens haar ik had mijn eisprong ook opgezocht kan het ook zijn ondanks je precies zeker weet waarneer het was alsnog late innesteling betreffen en maakt je lichaam dan gewoon heel snel hcg aan. Ik had ook een positieve test op 11 dpo wel licht streepje hoor maar ik had wel positieve test. Ik was gister naar eigen berekening 5 weken en 5 dagen maar ben terug gezet naar 5 weken en 2 dagen dat meette ze op , je kan zo zei ze wel week terug gezet worden maar dan moet het vruchtje dat op een later moment gaan inhalen en dat kan ook te maken hebben met hoe goed de meet apparatuur is volgens haar hebben verloskundige een minder precies apparaat dan in het ziekenhuis

2 maanden geleden

Reactie op JohannaLinda

Wat een wisselende verhalen hier! Veel sterkte aan degenen die slecht nieuw ...
Ik had precies hetzelfde zoals jij, werd helemaal zenuwachtig van de vk omdat ze zo vaag naar mijn idee. Ze zei niet dat het hartje klopte alleen dat er wel hartactiviteit was, heeft dus ook niet iets over hartslag snelheid genoemd. Ik kreeg ook meteen een tweede echo. Maar een verschil van 4 dagen valt heel erg mee, want bij mij meette ze een week te weinig en dat komt wss omdat het vruchtje niet volledig in beeld was. Ben nu weer na 6 dagen weer 10 dagen vooruit geschoven en val gewoon goed in termijn hierdoor. Dus ik zou niet teveel zorgen maken. Het feit dat je het hartje zag kloppen is wel echt een goed teken, houd je daaraan vast.

2 maanden geleden

Mijn vorige zwangerschap was via ivf en mijn zoon is de hele zwangerschap te klein geweest. Hij liep een week achter. Wel was er constante groei en uiteindelijk heb ik een gezonde zoon gekregen. Alleen een beetje kleiner dan gemiddeld. Het kan dus goed gaan.