1013 Reacties
vorig jaar
Reactie op Cupcake19
Pfoe,weet niet. Heb zelf wel idee dat nu ik vaker buiten adem ben (ook in r ...
Inmiddels denk ik dat het met het ziek zijn te maken heeft. Heb gelukkig verder niet echt ergens last van (behalve het ziek zijn dus).
Ik heb wel vaker zo'n hoge hartslag, maar niet als ik gewoon zit, dus ik schrok even 😅
vorig jaar
Misschien een stomme vraag, maar ons bed is net op 8cm dachten we geen 80cm hoog. Is dit werkelijk zo’n probleem voor de kraamzorg?
Ik ben zelf maar 158cm en dan moet ik met een opstapje in bed ‘klimmen’ 🤣. Dit lijkt me nou ook niet de bedoeling en als je een keizersnede krijgt al helemaal niet.
En hoe wil je een boxspring op klossen zetten 🤔?
vorig jaar
Reactie op Ghisjhe
Misschien een stomme vraag, maar ons bed is net op 8cm dachten we geen 80cm ...
Hier hoeft hij überhaupt maar op 70cm, maar check het even bij je kraamzorg of dat een probleem is of niet. Je hebt ook klossen van 7cm, dus dan zou je alweer beter in de buurt komen van die 80cm.
Met een krukje in bed komen is helaas vrij gebruikelijk. Dat lijkt me ook makkelijker dan er echt in moeten klimmen/springen 🙃
Een boxspring zou ik zelf dan uit elkaar halen, dan heb je wel iets ruimte tussen beide helften, maar ik zou zelf niet weten wat een alternatieve oplossing zou zijn (zelf geen boxspring)
vorig jaar
Reactie op Fier
Hier hoeft hij überhaupt maar op 70cm, maar check het even bij je kraamzorg ...
Uit elkaar halen gaat niet want we hebben 1 grote topper voor beide kanten 😅.
In de mail van de kraamzorg stond dat 80cm verplicht is zodat de kraamzorg verloskundige etc geen last krijgen van hun rug.
Morgenavond hebben we controle bij de verloskundige, dus even vragen of zij moeilijk doen om dat beetje. Ik kan nu namelijk zitten op de bedrand en dan gaan liggen!
11 december komt de consulente van de kraamzorg op gesprek
vorig jaar
Reactie op Ghisjhe
Uit elkaar halen gaat niet want we hebben 1 grote topper voor beide kanten ...
Zouden bierkratjes dan een optie zijn? Dat lees ik ook wel eens als optie.
Goed om het inderdaad te bespreken. Als ze die 80cm echt als eis neerzetten, ben ik wel bang dat ze nog iets verwachten qua klossen/bed verhogers. Wellicht kan je kraamzorg ook nog om tips vragen als ze wel echt verwachten dat je het bed verhoogd
vorig jaar
Reactie op Fier
Zouden bierkratjes dan een optie zijn? Dat lees ik ook wel eens als optie. ...
Met bierkratjes wordt het weer veel te hoog en het bed is waarschijnlijk veel te zwaar 🤣. 3 potige mannen van dat bedrijf hebben het bed naar boven gesjouwd en hun hadden het er zelfs zwaar mee 🙈. Bed was er overigens al voordat ik mijn man heb leren kennen haha.
Ben benieuwd wat de verloskundige morgenavond zegt en evt de kraamzorg consulente!
Maar zie er al zo tegenop kraamzorg eigenlijk, een vreemde zoveel uur in me huis die overal aan zit 🫢
vorig jaar
Reactie op Ghisjhe
Met bierkratjes wordt het weer veel te hoog en het bed is waarschijnlijk ve ...
Nou goed om met kraamzorg te bespreken dan. Denk dat het belangrijker is wat zij zeggen dan de verloskundige. Uiteindelijk gaat kraamzorg er meer zijn in de kraamweek dan de verloskundige.
Je kan ook het minimale aantal uur afspreken met kraamzorg. Of dat je alleen de vaste controles wil. ( Je betaalt volgens mij wel voor minimaal 3u per dag).
vorig jaar
Is het echt erg om door te doen als je harde buike krijgt? Ik heb de babykleertjes gewassen (ja vroeg, kon het niet meer laten 🤣). Ben ze nu aan het strijken, gewoon heel erg op mijn gemak, maar heb de hele tijd harde buiken. Is het erg om door te doen of moet ik echt stoppen? Voel me verder helemaal prima en wil eigenlijk echt graag doordoen...
vorig jaar
Reactie op Ikigai
Is het echt erg om door te doen als je harde buike krijgt? Ik heb de babykl ...
Persoonlijk zou ik geen risico nemen. Harde buiken kunnen er zeker gewoon bijhoren, maar zou het zelf wel zien als teken van mijn lijf dat het even teveel is. Maar of het echt erg is om wel rustig verder te gaan, dat durf ik niet te zeggen
vorig jaar
Reactie op Ikigai
Is het echt erg om door te doen als je harde buike krijgt? Ik heb de babykl ...
Het is denk ik niet schadelijk om verder te gaan maar de harde buiken zijn wel een teken van je lichaam om aan te geven dat je wat teveel gedaan hebt. Dus ik zou er wel naar luisteren om het niet erger te maken
vorig jaar
Reactie op Cupcake19
Wij hadden toen ook een boxspring op klossen
klossen. Ik had toen ook een o ...
Oohh is toch vreselijk of niet?! Kan me er echt gewoon niks bij voorstellen 🤣.
Ik ben sowieso gehecht aan me eigen routines en manieren. Dus ja dingen uit handen geven vind ik wel lastig 🙈
vorig jaar
Reactie op Cupcake19
Ik heb ook regelmatig harde buiken, ook regelmatig als ik stil zit of rusti ...
Ben nu door aan het doen en ga even zitten als ik een voel. Heb er nu 5 gehad in een groot uur.
Ze konden niets vinden via inwendig onderzoek en echo. Anderhalfuur aan de monitor en alles was goed volgens hen. Mag woensdag naar mijn eigen gynaecoloog en ga het ook nog eens bespreken. Ben blij dat alles steeds goed is, maar is wel verwarrend zo.