1090 Reacties

4 maanden geleden
Nou, dan zal ik maar weer de eerste zijn haha. Ook weer zo grappig. Ik al maanden bezig om via marktplaats de base te scoren voor het autostoeltje dat ik 5 jaar geleden gekocht heb (beide is een nieuwe, niet passende versie van). Denk toch eens even voelen. Zit er geen isofix in deze auto. Dus die nog maar even installeren.

4 maanden geleden
Reactie op Cupcake19
Nou, dan zal ik maar weer de eerste zijn haha. Ook weer zo grappig. Ik al m ...
Kan je dat installeren? Zodat er een zo’n isofix in kan 😱

4 maanden geleden
Reactie op Cupcake19
Heb je nog tips voor autostoeltjes? Ikzag er een op bol.com wat echt een goeie deal was, maar na even verder lezen pas te gebruiken vanaf 4 maanden ofzo. Dit klinkt echt stom uit de mond van iemand die 34 weken zwanger is.. maar hoe de fuck vervoer je een baby in de auto? We hebben wel een maxicosi met newborn-inleg gedeelte (onze wandelwagen is van maxi cosi en deze is hieruit los te klikken) en ik begreep dat je deze gewoon kan gebruiken in de auto, er zitten van die speciale gordelclips aan, maar ikvind het toch nog steeds een beetje eng. Een klik systeem oid in isofix voelt veiliger, en dan ook het liefst eentje die kan draaien.

4 maanden geleden
Reactie op Margriet96
Kan je dat installeren? Zodat er een zo’n isofix in kan 😱
Ja. Ze lassen bii de autogarage gewoon zo'n isofix plaatje aan je frame. Heb dat bij mijn vorige auto laten doen, kostte iets van 25 of 30 euro maar. Nu een "nieuwe " iets jongere auto maar ook daar zat dus geen isofix in.

4 maanden geleden
Reactie op IreneEmma
Heb je nog tips voor autostoeltjes? Ikzag er een op bol.com wat echt een go ...
Ik heb de base nu voornamelijk gekozen omdat ik een zware maxicosi heb (van cybex). Maar bij mijn zoontje 5 jaar geleden gewoon in de gordels gebruikt. Helemaal veilig. Alleen niet op de passagiersstoel als de airbags aanstaan. Achterin is sowieso het meest veilig. En dan kan je via zo'n spiegel kijken.

4 maanden geleden
Je kunt gewoon je maxicosi dus gebruiken. Ik zou met het vervolgstoeltje (dat is meen ik pas vanaf 85cm ofzo) wel goed opletten dat het een lichte stoel is, eventueel met draaibare base. Ik had er 1 van Brittax romer. Nou als je die eruit moest halen even dan sjouwde je jezelf een breuk. Maxicosi heeft ook fijne vervolgstoeltjes.

4 maanden geleden
Reactie op Cupcake19
Is je auto ouder dan van 2011? Alles vanaf februari 2011 heeft verplicht isofix 🤷♀️
Als je auto van daarvoor is staat in dit schema of er isofix inzit!
Anders kan het idd vaak wel erin gezet worden 🙂

4 maanden geleden
Reactie op IreneEmma
Heb je nog tips voor autostoeltjes? Ikzag er een op bol.com wat echt een go ...
Vanaf geboorte eerst een "standaard" maxi cosi gebruikt. Wel eentje die op een base geklikt kon worden, maar gordels is ook dikke prima. Misschien juist handiger want door zo base moet de passagiersstoel vaak wat verder naar voren + als je alleen rijdt is het sowieso fijn om de baby naast je te hebben op de passagiersstoel dan achter je. Pluspunt aan maxi cosi is dat je hem meestal met adapters op je kinderwagen kan klikken voor kleine uitjes.
Vanaf 8? maanden was onze zoon eruit gegroeid en een maxi cosi axissfix gehaald. Geen duur ding (zeker niet via mp) en wel draaibaar, dat is echt een aanrader met een peuter! Volgens mij is daar ook een inleg voor beschikbaar mocht je hem eerder willen gebruiken.

4 maanden geleden
Reactie op Lousb12
Vanaf geboorte eerst een "standaard" maxi cosi gebruikt. Wel eentje die op ...
Als ik het goed begrijp mag de maxi cosi dus gewoon naast mijn op de passagiersstoel (airbag..?) en dan achterstevoren zodat de gordel in die gleufjes kan en daarmee vast zit? En anders dus achterstevoren op de achterbank met spiegel aan hoofdsteun? Want dan haal ik pas een draaibaar stoeltje vanaf X aantal maanden..

4 maanden geleden
Reactie op Fier
Op de passagiersstoel mag alleen als de airbag uitgeschakeld is. Anders nie ...
Ja in mijn vorige auto (volvo) en huidige auto (ford) kan de airbag van de passagiers niet uitgeschakeld worden. Dan mag de maxi cosi dus niet voorin. Meestal schakel je die uit met de autosleutel aan de zijkant van je dashbord aan de deurkant.

4 maanden geleden
Reactie op Winter95
Kun je in bad bevallen met een infuus?
Voor zover ik weet kan een badbevalling niet in geval je pijnmedicatie krijgt dmv infuus of ruggenprik.
Ik heb bij de eerste een morfinepomp gehad en mocht vanaf dat moment alleen nog maar in bed bevallen (mocht er zelfs niet meer uit om even naar het toilet te gaan oid).

4 maanden geleden
Reactie op Winter95
Kun je in bad bevallen met een infuus?
Afhankelijk van waar het infuus voor is. Ik kreeg bij mijn eerste bevalling meteen een infuus, en ik mocht gewoon rondlopen, douchen, in bad, alles was mogelijk 🤷♀️
Ik zou het voor de zekerheid even navragen bij je verloskundige/gynaecoloog.

4 maanden geleden
Is het RS virus nou wel of niet erg voor volwassenen/ een zwangere?
Mijn man zijn daddyshower is as zaterdag maar van 1 iemand heeft de kleine het RS virus, week in het ziekenhuis gelegen alleen de kleine hoest dus nog volop.
Hij had er begrip voor als wij het risico niet wilde nemen. Maar ik voel me nu dus echt een domme doos omdat hij zegt voor volwassenen en zwangeren is het niet erg 😅