2243 Reacties

2 maanden geleden
Reactie op Cupcake19
Heerlijk he. Je kan er wel uren naar kijken zo. Hoe gaat het met de pijn?
Ooh maar echt hoor! Vind der nu al zoveel veranderd in 1 dag, echt niet normaal 🥺.
En ze ruikt zo lekker haha!
De pijn is wel ruk eigenlijk, gisteravond te laat paracetamol gepakt. Kreeg hem om 4u maar ze zei doe maar met het eten nemen, dus dat werd 18:15 terwijl ik die wel om 4u mocht 🫠.
Erna rond 19:00/20:00 tramadol gehad dacht ik en om 22:00 nog paracetamol en diclofenac.
Kan wel niet wachten op me boterhammen en nieuwe pijnstilling 🤭.
Uit bed kruipen doet echt enorm zeer, erna lopen gaat redelijk. Gisteravond beter dan vannacht, maar krijg wel alweer zelf het gevoel dat ik moet plassen dus dat is goed!
Hoe is het met jou? Heb je gister toch maar even gedaan hè 💪🏻

2 maanden geleden
Reactie op Lousb12
Toch leuk hoe we al ruim 4000 vragen of andere berichten in dit topic hebbe ...
Vind het leuk hoe er meer en meer baby updates komen en dit ook een kletstopic is geworden in plaats van enkel vragen!
Iemand trouwens tips voor een baby met reflux? Waar we eerst dachten aan een virusje, blijkt het reflux te zijn. Ze krijst alles bijeen zodra je haar plat legt, geeft constant over en stink best wel erg uit haar mond (zure yoghurt geur). Heb nu siroop voor na de borstvoeding en ze heeft vanacht geslapen, maar nu zit ik alweer de hele tijd met haar rechtop tegen me aan. Zo zielig 😔

2 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Vind het leuk hoe er meer en meer baby updates komen en dit ook een kletsto ...
Ach ja reflux is echt sneu 🙁 hier hielp het bij onze oudste goed om het bedje wat te verhogen aan 1 kant, zo lag hij niet helemaal plat. Verder na het voeden idd overeind houden.
Als het niet over gaat even mee langs de huisarts of het consultatiebureau, die hebben wel middeltjes. Maar bij onze oudste duurde het uiteindelijk maar een paar weken, daarna ging het veel beter!

2 maanden geleden
Merken/merkten jullie ook dat jullie hormonen weer aan het veranderen zijn/waren aan het eind van de zwangerschap?
Ik merk dat mijn tepels echt ineens weer een stuk gevoeliger zijn, ook wat vaker steken in. Maar ook dingen waar ik last van had in het eerste trimester komen nu weer terug (bijv afkeer tegen bepaald eten, wat ik de rest van de zwangerschap prima kon eten)

2 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Hier denk ik dat Romée verborgen reflux heeft. Ze spuugt niet veel, maar slikt wel veel en wilt ook niet plat liggen.
Wij houden haar na een voeding echt een half uur nog wat omhoog & hebben haar bedje ook omhoog staan bij haar hoofdje. Verder valt ze veel bij mij in slaap en kan ik haar pas wegleggen als ze echt diep ligt te slapen.

2 maanden geleden
Reactie op Ghisjhe
Ooh maar echt hoor! Vind der nu al zoveel veranderd in 1 dag, echt niet nor ...
Gaat snel he? Bohh ja ik geloof je direct van die pijn! Houd maar goed je spiegel op peil, dan werkt het het beste. Ik heb de eerste dagen ook heel wat paracetamol weggeslikt.
Ja hier wel goed hoor! Net alle geboortekaartjes geadresseerd. Noud begint nu weer te pruttelen dus die ga ik zo alvast zijn flesje maken.

2 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Ach zo sneu! Dat had mijn zoontje ook inderdaad. Heel zielig. Die spuugde ook na elke fles heel veel. Ik vind het zon verademing dat Noud het niet heeft, al ben ik nog steeds bedacht op een projectielbraak telkens bij het boeren haha

2 maanden geleden
Reactie op Cupcake19
Gaat snel he? Bohh ja ik geloof je direct van die pijn! Houd maar goed je ...
Ja dat is gister dus wat mis gegaan, vandaag iets beter denk ik. Vanmorgen duurde het ook lang voordat ik paracetamol kreeg en überhaupt ontbijt. Dus was zo misselijk en niet fit als wat, ook van de pijn.
Moet eigenlijk wel iets vaker uit bed komen, dan zou dat ook minder zeer gaan doen. Dus gaan we maar proberen vandaag 🫠.
Oh kijk, goed bezig met de geboortekaartjes!
Denk dat ik de onze van het weekend ga bestellen of maandag, tijd zat nog 🙈.
Ahh lekker flesje drinken hè Noud! Grappig die geluidjes die ze dan maken, vindt dat zo leuk 🥰

2 maanden geleden
Reactie op Ghisjhe
Ja dat is gister dus wat mis gegaan, vandaag iets beter denk ik. Vanmorgen ...
Ja schattig. Geef je borst of flesje? Ik had de geboortekaartjes pas besteld na 1 week ofzo. Tijd genoeg.
Wij moesten alles zelf bestellen in het ziekenhuis. Dan moest je een nr bellen en via de menu kaart bestellen.

2 maanden geleden
Voor de mensen met baby's rond de 2 weken. Hoe ziet julie wakkertijd eruit ? Hier is het fles, verschonen, rest fles. Ene keer valt hij in slaap. Andere keer ligt hij wakker. Kan niet altijd zelf in slaap vallen maar dat hoeft ook niet.
Doen jullie nog iets anders behalve dit en knuffelen?
Zo om 14.30 komt het CB voor de intake. Zouden eigenlijk vrijdag komen maar kwam wat tussen blijkbaar. Morgen naar de huisarts om afbouw medicatie te bespreken. Had gevraagd of hij aan huis kwam maar blijkbaar is het toch de bedoeling dat ik daarheen kom. Jammer.

2 maanden geleden
Reactie op Cupcake19
Voor de mensen met baby's rond de 2 weken. Hoe ziet julie wakkertijd eruit ...
Hier is het echt nog 0 ritme met 2,5 week 😂
Idd meestal wakker, ene borst, verschonen, andere borst. Soms valt hij weer in slaap, soms is hij wakker 🤷♀️ als hij wakker is knuffelen we, of we oefenen tummy time. Soms ligt hij even in de wipstoel, of laten we hem zwart wit boekjes zien.
Hij valt nog vaak op een van ons in slaap, daarna leggen we hem dan in de box of we laten hem op een van ons slapen, afhankelijk van wat we verder moeten doen (hij is de tweede dus soms helaas minder knuffeltijd).