18 Reacties
4 maanden geleden
Weet je, ik denk altijd maar dat die jaloers op je zijn. Mensen hebben toch altijd ergenst een mening over klaarliggen. Het gaat erom dat jullie gelukkig zijn en alleen jullie mening telt hierin. Fuck iedereen die er anders over nadenkt! Ik weet ook dat mensen iets van ons vinden, want mijn man is Portugees en is licht getint. Er zijn zelfs mensen die denken dat hij met mij samen is voor het geld😂 dikke middelvinger die niet blij is voor jullie
4 maanden geleden
Dat zijn vrouwen … meid laat het gaan en kies voor jullie geluk 🤗 het is het mooiste wat er is !
4 maanden geleden
Gelukkig reageren de mensen waar je om geeft wel fijn. Er zullen altijd mensen zijn die kunnen reageren op een manier die je onprettig vind. Anderhalf jaar is misschien relatief snel maar wat maakt dat uit, iedereen volgt zijn eigen pad. Er zijn ook mensen die binnen 2 maanden al samen een kind krijgen en alsnog succesvol samen blijven, en ja soms blijkt het wel een ongelukkige zet te zijn en gaan ze snel uit elkaar maar daarentegen zijn er ook mensen al 30 jaar samen in een ongelukkig huwelijk. Je kan dat nooit beoordelen voor anderen.
Mensen zullen altijd oordelen. Het belangrijkste is dat jij je er tegen kan wapenen en het van je af kan laten glijden. Misschien helpt het je om na te gaan wat de oorzaak is dat je het je zo aantrekt wat die mensen vinden? Leuk is het natuurlijk nooit maar er helemaal beroerd van zijn is voor jezelf niet prettig. Misschien ben je nu ook extra kwetsbaar door de zwangerschap met alle hormonen die door je lijf gieren.
4 maanden geleden
Wat een lieve reacties! Ja 2 jaar is relatief snel maar voor ons voelt het echt als de volgende stap en kijken we zo erg uit naar ons kindje. En jammer dat andere mensen dan zulke opmerkingen kunnen plaatsen. Ik zou dat zelf nooit doen
4 maanden geleden
Hahaha meid daar moet je letterlijk lak aan hebben. Jullie hebben ervoor gekozen en jullie voelen je goed.
Mensen hebben altijd een mening. Als je 10 jaar samen bent en nog geen kind wilt vinden ze het ook raar.
Sowieso zijn dit soort dingen ook cultuur gerelateerd. Ik ben bijvoorbeeld in 4 maanden getrouwd omdat wij geen intimiteit mogen hebben voor het huwelijk. Sommige mensen vonden dat ook snel. Maar ik ben nu bijna 4 jaar getrouwd en het was de beste keuze. Toen vonden mensen het snel dat ik er bewust na 1,5 jaar voor koos voor een tweede.
Kijk leeftijd speelt ook een beetje een rol. Ik weet niet hoe oud je bent maar als je net 18 bent dan is het misschien ook wat sneller en ben je 38 dan is het volkomen logisch want de biologische klok tikt door. Wat je ook kiest er zullen altijd mensen zijn met een andere mening en dat mag, zorg er alleen voor dat jij sterk genoeg bent om er mee om te gaan. En hormonen spelen sowieso ook mee dat dingen nu meer raken of anders raken. En je kan altijd nog na je bevalling een andere baan zoeken als je merkt dat je niet blij bent op je plek.
4 maanden geleden
Reactie op Mysecret
Hahaha meid daar moet je letterlijk lak aan hebben. Jullie hebben ervoor ge ...
Ja en dat is ook zeker zo hoor. We zijn 27 en 28 en het voelt echt goed. Ik denk ook echt dat het hormonen zijn want ik vlieg echt van het ene naar het andere uitsterste in 3x knipperen met je ogen. Wist niet dat dit iets zou kunnen worden waardoor ik nu minder kan genieten van de zwangerschap....bizar he
4 maanden geleden
Reactie op Mysecret
Haha er is een topic hier op het forum waarom heb jij gehuild vandaag als j ...
😂
4 maanden geleden
Persoonlijk vind ik de opmerking an sich niet vervelend overkomen. Het is vaak gewoon een impulsieve reactie. 1,5 jaar is voor veel mensen wellicht snel. Dat betekent niet dat ze jullie keuze daarmee afkeuren of niet blij voor jullie zijn. Het betekent echter wel dat veel mensen dat voor zichzelf te snel vinden en het daarom niet bij/van anderen verwachten. Dat mag (dat ze dat dan ook voor zich kunnen houden is natuurlijk ook iets, maar goed). Persoonlijk zou ik het niet zo negatief opvatten (als iemand verder wel positief reageert op het nieuws). Je kan uiteraard altijd met een weerwoord komen en aangeven dat je de opmerkingen vervelend vindt. Als iemand het niet vervelend bedoeld, dan zal diegene dat kenbaar maken op het moment dat je erop doorvraagt. Ik denk alleen dat je de situatie daarmee zwaarder maakt dan dat deze is. Zelf kies ik liever voor een positieve tegenreactie, zoals: Ik ben ook blij dat het ons nu al gegeven is. Verder zou ik toch zeggen: het ene oor in en het andere oor uit. Nu is dit en straks zijn het ander soort opmerkingen. Ik denk dat je er goed aan doet om een manier te vinden, waardoor je zelf beter met dit soort reacties om kan gaan als je er zoveel last van hebt.
4 maanden geleden
Wat vervelend te lezen!!! Hier ook na 1,5 jaar zwanger en druk aan het zoeken naar een huis.. wij hebben het alleen nog maar een kleine kring mensen verteld dichtbij ons! Die reageerde gelukkig helemaal blij! Zie het maar zo als afgunst en jaloezie.. lekker genieten! En zoals mijn moeder altijd zegt : always wear your invisible crown
4 maanden geleden
Reactie op marloes99
Wat vervelend te lezen!!! Hier ook na 1,5 jaar zwanger en druk aan het zoek ...
Dat is het zeker. Ik zal inderdaad het moeten gaan zien als afgunst en jaloezie en daarmee om moeten gaan
4 maanden geleden
Ik ben na een half jaar samen (officieel) ingetrokken bij mijn (nu) man. Maar eigenlijk woonden we na zo'n 2 maanden al praktisch samen. Na een jaar en 3 maanden samen te zijn bleek ik zwanger van onze eerste, nu 3 jaar later zwanger van onze tweede. Ja misschien is het snel, maar als het voor jullie goed voelt is dat het belangrijkste. Mensen hoeven het niet te begrijpen. Ik snap wel dat je zo'n opmerking misschien vervelend vindt, misschien kan je een volgende keer met een gevat antwoord komen? Of gewoon reageren het is inderdaad snel, maar we zijn er zielsgelukkig mee. Dan kunnen ze geen kant meer op.
4 maanden geleden
Reactie op BabyFebruari2025
Dat is het zeker. Ik zal inderdaad het moeten gaan zien als afgunst en jalo ...
Daar ben ik het niet per se mee eens. Bekijk het niet zo negatief. Geef mensen het voordeel van de twijfel. De reactie kan ook komen vanuit bijvoorbeeld bezorgdheid of verbazing. Niet iedereen is jaloers op je of heeft afgunst. Laat wat van een ander is vooral bij een ander, maar denk niet dat er meteen een negatieve gedachte of emotie bij betrokken is. Dat is wat kort door de bocht en daar doe je jezelf en anderen ook mee tekort; zeker als het gaat om iemand die vervolgens blij voor je is en verder het beste met je voor heeft.
4 maanden geleden
Helemaal niks van aan trekken! Wij zijn 35 en 31, 1 juli 1 jaar en 5 maanden samen en zaterdag ben ik 6 weken zwanger :).
Ook wij hebben de opmerking gekregen dat het wel vroeg over een kinderwens ging blabla.
Jammer dan, jullie moeten er blij mee zijn!
Vrouwen roddelen meestal toch wel en je kan het nou eenmaal niet voor iedereen goed doen.
Lekker genieten 😘
4 maanden geleden
Hoi,
Allereerst gefeliciteerd!
Mijn vriend en ik zijn ook pas 2 jaar samen, en wonen een jaar samen. Voor sommige kan dat snel lijken om zwanger te willen worden, voor ons was dit vanaf begin van de relatie onderwerp van gesprek dus helemaal niet heel verrassend dat het zo loopt.
Jammer dat er op je werk zo gereageerd wordt. Mogelijk hadden ze het niet verwacht en is dit daarom de reactie. Mocht het een reactie van afgunst zijn dan is dit echt heel naar, maar kun je je er helaas niets aan veranderen.
De enige tip die ik zou kunnen geven is misschien al in de aankondiging aangeven dat het voor sommige misschien onverwachts is en verder vooral focussen op de positiviteit van vrienden en familie. Succes! 🍀