13 Reacties

4 maanden geleden

Waarom moet je links slapen ? Nooit van gehoord 🙈

4 maanden geleden

Je kan zeker in dit stadium nog prima in iedere houding slapen, die je wenst. Aan het einde van de zwangerschap kan je het beste op je zij liggen versus op je rug, maar als het voor jou comfortabel ligt kan je ook op je rug liggen. Lig dus vooral op rechts als dat geen pijn doet en vraag eventueel aan je verloskundige waarom liggen op links pijnlijk is. Misschien zit er iets vast of bekneld bijvoorbeeld.

4 maanden geleden

Reactie op S09022025

Waarom moet je links slapen ? Nooit van gehoord 🙈
In deze slaaphouding blijft je lichaam het beste doorbloed. Dat is het gezondst voor de placenta en voor je baby.. is mijn eerste zwangerschap en doe ook maar wat er wordt aangeraden

4 maanden geleden

Je kan zeker in dit stadium nog prima in iedere houding slapen, die je wens ...
Oeh, wat bedoel je met vast of bekneld?🥺

4 maanden geleden

Reactie op beau07

Oeh, wat bedoel je met vast of bekneld?🥺
Niet zo stressen. Niks baby gerelateerd. Gewoon een spier of een zenuw bijvoorbeeld. Als je pijn hebt, dan zou ik dat altijd bespreken met een zorgverlener. Die kan dan kijken of uitleggen waar dat vandaag komt. Dat bedoelde ik.

4 maanden geleden

Reactie op beau07

In deze slaaphouding blijft je lichaam het beste doorbloed. Dat is het gezo ...
In het eerste trimester maakt het echt niet uit. De baby is nog zo klein en zit nog achter je schaambot. Op links liggen wordt vooral aangeraden tegen het einde van de zwangerschap, maar ook dan kan je gewoon op rechts of op je rug liggen hoor. Tenzij je specifiek het advies hebt gekregen dat niet te doen natuurlijk.

4 maanden geleden

Niet zo stressen. Niks baby gerelateerd. Gewoon een spier of een zenuw bijv ...
Nja is de eerste zwangerschap na 2,5 jaar dus ben er best zuinig op.. al heb je het niet altijd in de hand natuurlijk. Vandaar mijn reactie

4 maanden geleden

In het eerste trimester maakt het echt niet uit. De baby is nog zo klein en ...
Dankjewel voor uw uitgebreide antwoord!

4 maanden geleden

Reactie op beau07

Nja is de eerste zwangerschap na 2,5 jaar dus ben er best zuinig op.. al he ...
Begrijp ik helemaal. Het eerste trimester is ook gewoon heel erg spannend. Je wil het zo goed mogelijk doen. Je hebt het zelf niet in de hand, maar je wil doen wat je kan. Ik hoop voor jou dat de de pijn gauw over is en wens je een hele voorspoedige zwangerschap 🍀

4 maanden geleden

Begrijp ik helemaal. Het eerste trimester is ook gewoon heel erg spannend. ...
Ah zo lief! Dankjewel het is inderdaad allemaal erg spannend 🥺🍀

4 maanden geleden

Het liggen op je rechterzij is vooral in het derde trimester minder prettig, omdat dit ervoor kan zorgen dat je juist meer vocht vast gaat houden. Elke positie is veilig om in te slapen hoor, zeker nog zo op bed begin! ☺️ De kleine zit helemaal veilig verstopt, met alle ruimte die hij/zij nodig heeft.

4 maanden geleden

Reactie op DC22

Het liggen op je rechterzij is vooral in het derde trimester minder prettig ...
Ah dankjewel voor uw uitgebreide reactie 🤗

4 maanden geleden

Reactie op beau07

In deze slaaphouding blijft je lichaam het beste doorbloed. Dat is het gezo ...
Ooh bedankt voor je uitleg 😅